رفتن به مطلب

کشف جدید: نقش سیستم ایمنی خون در جلوگیری از پیشرفت آلزایمر


ارسال های توصیه شده

سیستم ایمنی بدن در از بین بردن بتاآمیلوئید – ماده ای در مغز که عامل اصلی به وجود آمدن آلزایمر است - نقش موثری ایفا می‌کند.

 

تیمی از پژوهشگران و محققان از معتبرترین دانشکده ها و موسسات تحقیقاتی جهان طی یک پروژه مشترک سطوح تجلی هزاران ژن موجود در خون حدود ۷۰۰ نفر را روی بررسی کردند. نشانگری که به فعالیت سیستم ایمنی بدن در مقابل بتاآمیلوئید ( ژنی که با نام CCR2 نیز شناخته می شود)، مربوط بود، به عنوان بالاترین نشانگر در ارتباط با کارکردحافظه افراد ظاهر شد.

 

محققان به منظور سنجش حافظه و دیگر کارکردهای ادراکی آن، از یک روش اندازه گیری بالینی تحت عنوان «آزمون وضعیت روانی کوتاه» (Mini Mental State Examination) استفاده کردند.

 

پیش از این، انجام این بررسی روی موش ها نشان ‌داد که افزایش آن بخش از سیستم ایمنی جریان خون که CCR2 در آن فعال است، سبب بهبود حافظه و کارکردهای مربوط به آن در مغز موش هایی می شود که مشکوک به ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.به گفته پروفسور دیوید ملزر – سرپرست این تیم تحقیقاتی:« نتیجه بسیار شگفت انگیز است. به کمک این کشف مهم می توان ایمنی مرتبط با ژن CCR2 را تقویت کرده و به این ترتیب روند پیشرفت بیماری آلزایمر در فرد کندتر کرد. با این حال باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد تا از به طور کامل از ایمنی و قطعیت و صحت این کشف مطمئن شویم.»

 

به گفته یکی از محققان، شناسایی عامل کلیدی که رابط میان عملکرد سیستم ایمنی و توانایی ادراکی فرد است، به ما کمک می کند تا از روند بیماری آلزایمر و اختلالات مرتبط با آن درک بهتری پیدا کنیم.آلزایمر اختلالی است که حدود ۴۹۶ هزار نفر از مردم انگلیس به آن دچارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...