رفتن به مطلب

کاغذهای جدید ساخته شده از گرافن و فیبرهای پروتئینی


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

پژوهشگران به رهبری Raffaele Mezzenga، استاد علوم مواد غذایی دانشگاه ETH زوریخ از گرافن و پروتئین، نانو کامپوزیتی درست کرده اند که ترکیبی از ویژگی های مفید هر دو واحد تشکیل دهنده کامپوزیت می باشد.

کاغذهای فوق الذکر به صورت مدور و به رنگ سیاه براق بوجود میآیند که با نگاه کردن به این قطعه کوچک کاغذی به سختی می توان تصور کرد که از مواد نانوکامپوزیتی ، با برخی از خواص بی نظیر و منحصر به فرد تشکیل شده است .این "کاغذ" از لایه های متناوبی از پروتئین و گرافن ساخته شده است. این دو مولفه را می توان در ترکیبات مختلفی با محلول خاصی مخلوط کرد و ورقهای نازک ایجاد شده را بوسیله ***** خلا خشک کرد "به طور مشابهی مانند تولید کاغذ سلولز معمولی:" Mezzenga می گوید: این ترکیبی از مواد مختلف با خواص غیر معمول هست که تولید یک نانوکامپوزیت جدیدی را با برخی از مزایای عمده کرده است، به عنوان مثال، این موادکاملا زیست تخریب پذیر هستند.

ویژگی های جالب این کاغذ:

گرافن از منظر مکانیکی والکتریکی محکم و رسانا و همچنین، به شدت دافع آب است. از سوی دیگر، فیبرهای پروتئینی هستند که از منظر بیولوژیکی فعال هستند و می توانند به آب متصل و تغییرشکلهای را تحت شرایط مختلف براساس میزان آب محیط بوجود آورند این ویژگی ها منجر به ساخت کاغذی شده که وابسته به میزان رطوبت و یا عدم رطوبت فرمهای ویژه ای را به خود بگیرند واین تغییر فرمها قابل تبدیل به هم هستند.

خاصیت و کاربرد مهمتری که آنها دارند این است که برای بررسی فعالیت آنزیم ها از انها میتوان به عنوان یک بیوسنسور استفاده کرد به این طریق که آنزیم خاص که به طور ویژه بر روی پروتئینی خاص اثر دارد به محیط اضافه میشود وآن را تجزیه میکند ، از انجا یی که گرافن دارای خاصیت رسانایی الکتریکی است با ایجاد کردن شرایطی خاص جهت هدایت و یا عدم هدایت جریان که برمبنای وجود یا عدم وجود پروتئین مورد نظر است می توان با یک دتکتور(آشکار ساز) میزان تاثیر آنزیم و شدت ان را بررسی کرد

 

nanopaper.jpg

نتایج این تحقیقات در سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در تاریخ 7می 2012 چاپ شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...