رفتن به مطلب

پرينتر چاپ سنگفرش خيابان


R.Irankhah

ارسال های توصیه شده

یک پياده روي سنگفرشي حتما بهتر از يك پياده روي معموليست و يك خيابان سنگفرش قطعا زيباتر از يك خيابان آسفالت.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور، استفاده از سنگفرش براي ساخت خيابان پياده رو و خيابان‌ها نماي زيبايي يه شهر مي‌دهد اما سنگفرش كردن يك خيابان كه هر سنگ آن بايد با دست در جاي خود قرار گيرد كاري زمان بر و براي كارگران طاقت فرساست كه با زانو و كمر آسيب مي‌زند. يك شركت هلندي براي آسان كردن كار ساخت سنگفرش دست به ابتكار جالبي زده و در واقع يك پرينتر ساخته كه به جاي جوهر از سنگ و به جاي كاغذ از كف خيابان با نقش كردن سنگ بر آن استفاده مي‌كند.

 

اين پرينتر عجيب كه ببر سنگ ناميده شده، عمليات ساخت سنگفرش را با استفاده از 2 يا سه كارگر به سادگي و با سرعت بالا و بدون ايجاد مشكلات جسمي براي كارگران به پيش مي‌برد. براي كار با ببر-سنگ ابتدا مسيري كه مي‌خواهند سنگ فرش شود را زيرسازي مي‌كنند و سپس يك كارگر در بالاي دستگاه الگوي مورد نظر سنگفرش را مي‌چيند و دستگاه به آرامي و البته با سرعت بسيار بيشتر از انسان، سنگ‌ها را بر خيابان نقش مي‌كند.

 

اين ماشين بي سر و صدا كه با جريان برق كار مي‌كند، مي‌تواند روزانه 300 متر مربع جاده را تا عرض 6 متر و با الگوهاي مختلف سنگفرش كند و البته بعد از پايان كار كسي نخواهد فهميد كه اين همه سنگ با دست بر زمين قرار گرفته يا با يك پرينتر غول پيكر!

 

car_ston1.jpg

 

car_ston2.jpg

 

car_ston3.jpg

 

car_ston4.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...