رفتن به مطلب

اشتراک یک تجربه: چگونه در ایران از فروشگاه کتاب کیندل، خرید کنیم؟


poor!a

ارسال های توصیه شده

 

بازار بی‌رونق کتاب در ایران و مشاهده نکردن شوق کتابخوانی در محیط پیرامون، باعث می‌شود گاهی آدم تصور کند که در جامعه ایران صحبت از کتاب و معرفی کتاب کاری بی‌هوده است، اما اگر قدری خوشبین‌تر باشیم، می‌توانیم اقلیتی خوشفکر و علاقه‌مند را پیدا کنیم که وقتی بخت صحبت و همنشینی با آنها را پیدا می‌کنیم، از فرهیختگی و دریای دانش و غنای اندیشه آنها در شگفت می‌مانیم.

 

باید اعتراف کرد که این اقلیت غالبا خاموش، دشواری‌های در ایران از نظر تهیه کتاب‌های روز دنیا دارند. نویسنده‌ای که قصد ترجمه یک کتاب نو را می‌گیرد، محققی که در جریان یک تحقیق نیاز به منابع متعدد دارد، خوره کتابی که که به زبان اصلی کتاب می‌خواند یا دوست دارد لااقل صفحاتی از کتاب نویسنده مورد علاقه خود را با واژه اصلی خود وی مطالعه کند، دانشجویی که برای به اتمام رساندن پایان‌نامه‌اش نیازمند یک کتاب می‌شود، همه و همه این مشکل را تجربه کرده‌اند.

 

در این موارد، این افراد اگر کتاب مورد نیاز را در بازار کتاب ایران پیدا نکردند یا باید از دوستان و اقوام فرنگ‌نشین تقاضای ارسال کتاب را بکنند یا باید به واسطه‌ها روی بیاورند.

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا کمتر کسی در ایران پیدا می‌شود که از فروشگاه بی‌نظیر کتاب کیندل استفاده کرده باشد و بی‌واسطه و مستقیم خرید کرده باشد.

تصورات نادرستی را که باعث این مطلب می‌شود، می‌توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

 

۱- کتاب‌های کاغذی به ایران پست نمی‌شوند: درست است، ولی کتاب‌های کیندل که فقط کاغذی نیستند، شما می‌توانید با شیوه‌هایی از کتاب‌های الکترونیک فروشگاه کنیدل استفاده کنید.

۲- برخی گمان می‌کنند که برای استفاده از کتاب‌های الکترونیک، باید حتما کتاب‌خوان کیندل داشت. این تصور هم کاملا اشتباه است. کیندل برنامه‌های برای ویندوز، مک، اندروید ، iOS و ویندوز فون دارد که با نصب آنها چه یک رایانه قدیمی با ویندوز ایکس پی داشته باشید و چه یک آی‌پد یا موبایل با سیستم عامل ویندوز یا اندروید، باز هم می‌توانید از کتاب‌های کیندل بهره ببرید.

 

 

 

10-20-2011-2-22-17-AM.jpg

 

برای نصب نرم‌افزار کیندل، با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه کنید و بعد از انتخاب نسخه مناسب برای خودتان، نرم‌افزار را دانلود کنید.

کیندل حتی،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هم دارد، یعنی شما بدون نیاز به نرم‌افزار و تنها با در اختیار داشتن یک مروگر کروم یا سفری می‌توانید از کتاب‌های کنیدل استفاده کنید.

۳- کتاب‌های کیندل خیلی گران هستند: از بیش از یک میلون کتاب موجود در فروشگاه کیندل، ۷۷۰ هزار جلد، قیمتی زیر ۱۰ دلار دارند و در مقام مقایسه، قیمت متوسط کتاب‌های کیندل نسبت به کتاب‌های چاپ‌شده در ایران چندان بالا نیست.

۴- با توجه به اینکه کارت اعتباری ندارم، پس خرید هم برای من غیرممکن است: این مشکل هم به سادگی با توضیحاتی که در ادامه پست خواهم داد قابل رفع است.

 

 


حالا بیایید با هم عملا کتاب بخریم!

۱- نخست باید وارد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شویم و یک حساب کاربری برای خودمان درست کنیم.

۲- مرحله مهم بعدی خرید اعتبار است. یکی از راه‌ها برای خرید اعتبار، خرید کارت هدیه یا «گیفت کارت» کیندل است. شما در داخل ایران، می‌توانید بی‌دردسر گیفت کارت کیندل بخرید.

برای خرید من

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را توصیه می‌کنم.

 

 

10-20-2011-2-08-21-AM.jpg

 

در فروشگاه ایفایندر، البته به جز خرید گیفت کارت کیندل می‌توان انبوهی از خریدهای الکترونیکی دیگر را هم انجام داد.

شما اگر بخواهید حساب کاربری یکی از سایت‌های دانلود مثل فایل‌سونیک یا رپیدشیر و امثال آنها را بخرید، یکی از گزینه‌های خوبتان efinder است.

در این این فروشگاه می‌توان لایسنس نرم‌افزارهایی مثل کاسپرسکی، اینترنت دانلود منیجر یا بابیلون را خرید.

 

در همین ایفایندر حتی می‌شود ویزاکارت از ۵۰ تا ۵۰۰ دلار تهیه کرد و یا گیفت کارت آی‌تونز خرید یا کاربر پولی اسکایپ شد. کارت شارژ موبایل هم از طریق اینفایندر قابل تهیه است.

حداکثر چند ساعت بعد، پرداخت مبلغ لازم برای گیفت کارت کیندل، ایمیلی از اینفایندر دریافت می‌کنید که حاوی کد گیفت کارت است.

با رفتن به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کد را باید کپی‌پیست کنید و اعتبار خود را افزایش دهید.

 

 

 

10-20-2011-1-35-22-AM.gif

۳- مرحله بعد، پیدا کردن کتاب مورد نظر است. شما می‌توانید با جستجویی در «کیندل استور»، کتاب مورد نظر را خود پیدا کنید. توجه داشته باشید که از این مرحله به بعد باید آی‌پی غیر ایرانی اختیار کنید. (متوجه مسئله که شدید؟!) با آی‌پی ایران، سایت هیچ خدماتی به شما نخواهد داد.

 

۴- بعد از انجام همه این کارها، حتما صفحه کتاب را باز کنید. اگر فهرست مطالب ارائه شده باشد، حتما مرورش کنید، تعداد صفحات کتاب و نویسنده‌اش را چک کنید و قیمتش‌اش را ارزیابی کنید و وقتی مطمئن شدید کتاب، همان کتابی است که می‌خواهید و اگر قیمت‌اش هم برایتان مناسب بود، کتاب را بخرید.

 

 

10-20-2011-12-11-58-AM.jpg

 

اگر کنجکاو هستید که من در نخستین تجربه خرید خود، چه کتاب‌هایی خریدم باید بگویم که من دو کتاب بیوگرافی استیو جابز و رمان ۱Q84 را خریدم و به عبارت درست‌تر پیش‌خرید کردم. کتاب نخست بیش از ۶۵۰ صفحه دارد و توسط والتر ایساکسون نوشته شده است. این کتاب که خیلی‌ها منتظرش هستند، حاصل ۴۰ مصاحبه نگارنده آن با جابز در طی دو سال و همچنین بیش از صد مصاحبه او با دوستان و اعضای خانواده و رقبا و همکاران است. این کتاب ۴ روز دیگر منتشر خواهد شد و به لطف کیندل، من هم می‌توانم در همان روز انتشار، این کتاب را مطالعه کنم. نام کتاب دوم را هم که دوستان هاروکی موراکامی حتما می‌شناسند و نسخه انگلیسی این کتاب هم چند روز بعد عرضه خواهد شد.

 

 

 

10-20-2011-2-14-47-AM.gif

البته برای اینکه مطمئن شوم در روند کارهای خرید مشکلی نیست، یک کتاب کوچک دو دلاری که خطابه نوبل «یوسا» بود را هم ابتیاع کردم.

 

۵- اما شما بعد از کلیک روی دکمه خرید، احتمالا مشکلاتی خواهید داشت که من هم به آنها برخوردم.

 

علیرغم اینکه که هدف ما خرید کتاب الکترونیک و نه کتاب کاغذی است، باز هم سیستم فروش کتاب کیندل، از ما نشانی دقیق پستی می‌خواهد. در اینجا شما نمی‌توانید نشانی ایران را بدهید، اما می‌توانید به صورت کاذب یا حقیقی نشانی‌ای خارج ایران بدهید. توجه داشته باشید که آدرس شما باید معتبر باشد، مثلا نمی‌توانید آدرس شهر نیویورک را بدهید و بعد خیابان، شماره تلفن و کدپستی شما با این شهر جور نباشد.

راستش من در این مرحله خیلی گیر کردم و کلنجار رفتم. آخرش می‌دانید چه کار کردم؟! کشور روآندا را انتخاب کردم و از آنجا که حدس می‌زدم، آمازون آدرس‌های پستی این کشور را چک نکند، یک سری آدرس پرت دادم و توانستم از این مرحله گذر کنم.

 

مشکل بعدی این است که علیرغم اینکه شما از طریق گیفت کارت، اعتبار خود را به دست آورده‌اید، باز هم در طی اولین خریدی که انجام می‌دهید، مشخصات یک کارت اعتباری از شما خواسته می‌شود. سیستم خرید آمازون این کار را برای آن انجام می‌دهد که اگر احیانا خرید شما بیش از اعتبار شما شد، مبلغ از کارت اعتباری شما کسر شود. اما اگر شما کارت اعتباری ندارید، نگران نباشید، یک شماره کاذب وارد کنید! اما باید حواستان باشد که خریدتان بیشتر از اعتبارتان نشود، چون ممکن است در این صورت آمازون صحت اطلاعات کارت اعتباری شما را کنترل کند و متوجه نادرست بودن اظهارات شما بشود.

 

10-20-2011-2-14-09-AM.gif

 

۶- با انجام این کارها، خرید انجام می‌شود. شما باید در مرحله آخر نرم‌افزار کیندل خود را اجرا کنید، بعد از سینک کردن می‌بینید که کتاب خریداری شده، در قفسه کتاب نمایان است، کتاب در این مرحله دانلود می‌شود و شما می‌توانید شروع به استفاده از آن کنید.

 

 

10-20-2011-12-16-27-AM.jpg

10-20-2011-12-19-28-AM.jpg


من در این پست، هدفم این بود که تجربه نخستین خرید کتاب خود را از کیندل با شما در میان بگذارم. البته این تجربه در صورتی که نیاز به دور زدنی نبود، بسیار دلپذیرتر می‌شد و امیدورام روزی نیاز به دور زدن نداشته باشیم و کتاب‌های کاغذی را هم بتوانیم به راحتی و با کارت اعتباری سفارش بدهیم. حالا که به وادی آرزو و خیالبافی پا نهاده‌ام، بیاییم و آینده‌ای را تصور کنیم که ناشرهای ایرانی هم کتاب‌های خود را وارد فروشگاه کیندل کنند!

برای من تجربه خرید قانونی کتاب، آن هم کتاب‌های روز، منحصر به فرد بود. سعی کردم، همه مراحل را به صورت ساده توضیح بدهم، اما به سبب اینکه اولین بار مبادرت به این کار می‌کردم، ممکن است، این پست خالی از اشتباه نباشد یا توضیح برخی مسائل را از قلم انداخته باشم که در این صورت بسیار شایسته خواهد بود، در قسمت کامنت‌ها این موارد را گوشزد بفرمایید.

 

به نقل از سایت : یک پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...