رفتن به مطلب

مقایسه وضعیت زنان و مردان بعد از سکته


ارسال های توصیه شده

به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان در بررسیهای خود از 379 بیماری که دچار سکته شده بودند و 117 حمله گذرا در اثر کم خونی موقت داشتند (TIA) خواستند تا به سئوالات یک نظرسنجی در مورد کیفیت زندگیشان که جنبه های فیزیکی، عاطفی و اجتماعی سلامتشان را بررسی می کرد، پاسخ دهند.

سکته های خفیف در اثر انسداد مختصر راه منبع خون ایجاد می شوند که موجب بروز علائم موقت سکته می شوند.

محققان در مقاله آگوست خود در مجله Nursing اعلام کردند: امتیاز زنان بیماری که دچار سکته شده بودند به لحاظ شاخصه های بررسی کیفیت زندگی یا عاطفه، خواب، انرژی، درد و تحرک، بسیار پایین تر از امتیاز آقایان بود.

 

زنان پس از سکته به لحاظ برخی از مقولات خاص در مقایسه با آقایان مشکلات بیشتری را در زمینه اداره منزل (56 درصد در برابر 36 درصد) گزارش کردند.

مردان هم در مقایسه با زنان بیشتر با مشکلات جنسی رو به رو شدند34 درصد در برابر 19 درصد.

زنان بیماری که دچار سکته خفیف شده بودند در مقایسه با آقایان بیشتر به لحاظ ویژگیهای کیفیت زندگی تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

زنان به طور خاص بیشتر متوجه تاثیر سکته خفیفشان در اداره خانه (به نوبت 48 درصد در مقابل 20 درصد)، خانواده (به ترتیب 13 درصد در برابر 0 درصد)، و فعالیتهای اوقات فراغت (به ترتیب 42 درصد در برابر 23 درصد) شدند.

 

علاوه بر این محققان متوجه شدند: آقایانی که دچار سکته کامل شده بودند به نسبت آقایانی که سکته خفیف داشتند بیشتر در برخی از حوزه های خاص مربوط به کیفیت زندگی (عاطفی، انرژی، اجتماعی) تحت تاثیر قرار گرفتند اما تفاوت خاصی بین زنانی که دچار سکته کامل شده بودند یا سکته خفیف داشتند دیده نشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...