رفتن به مطلب

نحوه عادت دادن گربه به محل خوابش


ارسال های توصیه شده

بچه گربه ها معمولا هرجایی میخوابن ولی بیشتر وقتها خوابیدن زیر تخت و مبلمان و جاهای دنج را بیشتر دوست دارند ولی به مرور که بزرگتر میشوند معمولا شبها جای ثابتی برای خواب پیدا میکنند اگر میخواهید گربه تان در محل خوابی که شما برایش آماده کرده اید بخوابد باید او را به این محل عادت بدهید اگر مایلید شبها خواب راحتی داشته باشید از همان ابتدا اجازه ندهید گربه از تخت شما برای خوابیدن استفاده کند. معمولا گربه ها شبها زود میخوابند و با وجودی که شما بیدارید و تلویزیون تماشا میکنید اغلب آنها کنار در اتاق یا روی پاهای شما در کنار شما بخواب میروند از این عادت استفاده کنید موقع خواب گربه را بغل کرده در جای خودش بگذارید کمی نوازشش کنید و چراغها را خاموش کنید. اگر گربه همیشه از یک جای خاصی برای خواب استفاده میکند محل خوابش را به آنجا منتقل کنید و گربه را در آن بگذارید مهم است که برای عادت دادن و شرطی کردن گربه هر وقت که دیدید در جای دیگری خوابیده به ملایمت بغلش کنید و در جای خوابش بگذارید به مرور عادت میکند که محل خوابش کجاست حتی روزها برای خواب از آن استفاده میکندصبور باشید ممکن است در بعضی ها چند ماهی هم طول بکشد . به یاد داشته باشید محل خواب گربه باید جای آرام و بدور از هیاهوی خانه و نسبتا تاریک (در شب) باشد عادات درست حیوانات علاقه و آرامش بیشتری برای صاحبان آنها ایجاد میکند . اینها تجربه های شخصی من بودند حلا گربه های من شبها فقط در جای خواب خودشان میخوابند حتی در صورت مسافرت یا تغییر محل آنها با دیدن و بوییدن محل خواب خودشان فضایی امن و آشنا برای استراحت شبانه میابند.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ایمان جونم باید بگم که گربه ها چون حیوانات لجبازی هستند معمولا هر جایی را که خود انتخاب کنند میخوابن.

مثلا همین هپی پسرم فقط یه بار تو رختخوابش خوابید.شبها میاد جلوی کامپیوتر کنار کیبورد میخوابه.

و چون من دوست ندارم بهش زور بگم اجازه داره هر جا که میخواد بخوابه.خیلی از شبها روی تخت میخوابه و من رو زمین میخوابم که بچم اذیت نشه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...