رفتن به مطلب

درست کردن جای خواب گربه


ارسال های توصیه شده

گاهی میشود با هزینه کم و صرف کمی وقت و سلیقه خودتان وسایل و ابزار کار آمدی برای حیوانات خانگی خودتان بسازید. هزینه ساخت این جای خواب برای من فقط 9000 تومان تمام شد و تمام سعیم را کردم تا ساده ترین راه ممکن در تهیه این جای خواب را نشان دهم تا حتی کسانی که هیچ آشنایی با فن خیاطی ندارند هم بتوانند از آن استفاده کنند. این مطلب را تقدیم میکنم به دوستانی که در مکانها و موقعیتهایی زندگی میکنند که امکان تهیه وسایل حیوانات خانگی را به دلایل مختلف ندارند.

در آینده ساخت چند نوع خانه کوچک برای سگها و یا گربه هایی که خارج خانه (حیاط یا باغ)میخوابند برای دوستانم خواهم نوشت.

جای خواب گربه (البته میشود مشابه همین را برای سگهای کوچک خانگی هم ساخت)

مواد لازم: پارچه جنس پولیش نرم کوتاه خارجی یا هرنوع پارچه نرم غیر کشی و نرم و ضخیم با جنس مرغوب به رنگ دلخواه ابعاد 120*50 سانتیمتر (بیشتر پارچه های پولیشی عرض 120 دارند)

پارچه های پولیشی نرم و گرم هستند و اغلب گربه ها انها را به پارچه های ساتن براق و صاف (انواع آماده) ترجیح میدهند.(پارچه های چرمی چون موقع خواب عرق میکنند مناسب نیستند)

پارچه جیر یا کتان یا هر نوع پارچه محکم برای زیر کار (میتوانید پارچه ارزان قیمت با رنگ دلخواه متناسبرنگ رویی انتخاب کنید چون زیر کار میماند و زیاد مهم نیست)

الیاف سبک پشم شیشه 5/1 تا 2 کیلو گرم

نخ محکم دو لا به رنگ پارچه

نحوه برش و دوخت

الگوی شماره یک

 

 

نحوه دوخت

 

 

ابتدا طبق تصویر مستطیلی به ابعاد 50 در 70 سانت بکشید و گوشه های آنرا با منحنی 10 در 10 سانت پخی بزنید بعد با مابقی پارچه مستطیلهایی به عرض 25 سانت بکشید و از عرض آنها را بهم بدوزید تا مستطیلی با طول حداقل 180 سانتیمتر در 25 سانتیمتر بدست آورید حالا مستطیل 50 در 70 سانت را روی پارچه زیری (جیر یا هر پارچه دلخواه دیگر) گذاشته و عینا اندازه آن را ببرید. هر دو پارچه را از سمت رو ی آنها روی هم گذاشته و دور تا دور آنها را بجز 10 سانت وسط ضلع بزرگتر برای پر کردن الیاف با فاصله 2 سانت از لبه پارچه با چرخ بدوزید و لبه قسمتهای منحنی را چرت بدهید.

بعد این کیسه را با دقت پشت و رو کرده و از محل باز گذاشته پر کنید و با فشار دست الیاف را یکنواخت مرتب کنید و با دست آنرا بدوزید .

مستطیل لبه را از وسط تا بزنید و دو طرف آنرا با چرخ بدوزیدو در فواصل هر 25 سانت قسمتی را برای پر کردن باز بگذارید (مطابق تصویر)و در آخر شروع به پر کردن کنید و برای یکنواخت شدن از یک تکه چوب یا خط کش استقاده کنید تا یک لوله ماری شکل بدست آورید تمامی قسمتهای باز گذاشته شده را بدوزید و دو سر آن را هم به هم دوخته و روی کف ثابت کنید.(مستطیل 50*70)

بعد با نخ محکم دولا از یک سمت شروع به اتصال کف جای خواب به لبه ها بکنید با فاصله کم دوخت بخیه ساده بزنید تا محکم بهم وصل شود برای تزیین میتوانید از پاپیون یا روبانهای رنگی به دلخواه و با ذوق و سلیقه خودتان استفاده بکنید. امیدوارم گربه شیرین شما خوابهای راحتی را در جای خواب زیبایی که شما با ذوق و ابتکار خودتان برایش دوخته اید تجربه کند. خواب آرام و شیرین او پاداش شماست.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...