رفتن به مطلب

طرح توسعه ی موزه ی استایدل از شوماخر اشنایدر؛ باز یابی زیرزمین سبز


R.Irankhah

ارسال های توصیه شده

 

shomakher_1.jpg

معماران آلمانی شوماخر اشنایدر گالری زیرزمینی را که باعث به وجود آمدن برآمدگی چمنزار موزه ی استایدل در فرانگفورت شده است را کامل کردند . تقریبآ 200 نورگیر ( پنجره ) سقفی دایره ای شکلی که به صورت یک شبکه در سراسر چمنزار سازمان دهی شده است . که اجازه می دهد نور به صورت ***** شده وارد تالار (سالن) نمایشگاه شود ، در حالی که تپه مصنوعی یک سقف گنبدی مرکزی ایجاد کرده است . باغ در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرد ، که می توانند بر روی نورگیر های شفاف ( نیمه مات ) راه بروند و حرکت کنند . ورود به گالری جدید از طریق یک راه پله در سالن انتظار اصلی این موزه است .

 

اشنایدر شوماخر برنده یک مسابقه برای طراحی طرح توسعه در سال 2008 شد . توسعه استایدل در پاییز 2007 ، موزه استایدل مسابقه ای برای طرح توسعه ی موزه برگزار کرد که در آن از 8 شرکت برجسته آلمانی و بین المللی برای مشارکت دعوت به عمل آمد :

Diller Scofidio Renfro, Frankfurt/Main.New York; Gigon/Guyer Architekten, Zurich; Jabornegg & Pálffy, architects, Vienna; Kuehn Malvezzi Architekten GmbH, Berlin; Sanaa Ltd / Kazuyo Sejima, Ryue Nishizawa & Associates, Tokyo; schneider+schumacher Planungsgesellschaft mbH, Frankfurt/Main; UNStudio, Architects, Amsterdam and Wandel Hoefer Lorch + Hirsch Müller,

درفوریه 2008 هیئت داوران بین المللی به ریاست لوئیز هاتن (بی.دی.آ ،معمار،برلین) معمار آلمانی ، شوماخر اشنایدر را به عنوان برنده ی مسابقه اعلام کرد . " یک انتخاب عالی " کلمه استفاده شده توسط مطبوعات در زمانی که گزارش اعلام شد. گفته ای از صحبت های هیئت داوران مسابقه به همراه تحسین آن ها : " گوهر درخشان در روز ، استخر نور در شب " ساختمان که مجاور به باغ است در اوایل قرن بیستم کامل شده است و این اولین قسمت الحاقی به ساختمان اصلی موزه است که در فرانکفورت در سال 1878 ساخته شده است . در مقایسه با هر کار توسعه ی دیگری که تا به امروز انجام شده ، این بخش جدید از موزه روی زمین اجرا نمی شود .

 

فضای طراحی شده جدید که توسط شومادر اشنادر طراحی شده است در زیر باغ استادل قرار خواهد گرفت. فضای نمایشگاهی جدید از طریق یک محور مرکزی از ورودی اصلی در سمت رودخانه ی موزه دسترسی خواهد بود. پلکان از این بخش به قسمت 3000 متر مربعی الحاقی موزه که زیر باغ است ، راهنمایی می کند . تالار ورودی باغ بوسیله ی سقف منحنی سبک ، دهانه ی فضای یکپارچه نمایشگاه مشخص می شود .

 

195 نورگیرهای سقفی دایره ای که محیط آنها متفاوت است بین 1.5 و 2.5 متر ، فضای زیر را با نور طبیعی در بر گرفته می شود . فضای سبز بیرون ، برآمدگی های گنبدی ، که بازدیدکنندگان را در سراسر باغ قادر به راه رفتن می سازد و دید منحصر فردی به باغ استایدل اضافه می کند و بک نشانه ی معمارانه جدید برای موزه به وجود می آورد. فرانکفورت نه تنها به دست آوردن ساختمان نمایشگاه منحصر به فرد و جدید است اظهار نظر هیئت داوران " به عنوان یک ساختمان سبز " اما بهترین تا الان خواهد بود . چراغانی تالار باغ خانه جدید هنر معاصر از مجموعه ی موزه است .

shomakher_2.jpg

 

 

shomakher_3.jpg

 

shomakher_4.jpg

 

 

shomakher_5.jpg

 

 

shomakher_6.jpg

 

 

shomakher_7.jpg

 

 

shomakher_8.jpg

 

 

shomakher_9.jpg

 

 

shomakher_10.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...