رفتن به مطلب

با چند راهکار ساده، از فضای اتاق خواب بیشتر استفاده کنید


* v e n o o s * مهمان

ارسال های توصیه شده

* v e n o o s * مهمان

124701.JPG

اتاق خوابتان را با اضافه کردن یک میز کشویی مرتب تر کنید.

 

منبع

 

 

ایده های زیر، راه حلهای ساده برای مرتب کردن لوازم در اتاق خواب هستند و فضای شلوغ اتاق را به یک استراحتگاه آرام و محیطی عالی برای مطالعه، استراحت و خواب تبدیل میکند.

میز انتهای تخت

میز انتهای تخت امتیازی برای اتاق خواب به شمار می آید. ساخت ظریف و کم حجم آن برای هر اتاق خواب کوچک مناسب به نظر می رسد. طبقه زیر این میز که خود طبقه بندی شده است، می تواند کاربرد آن را دوچندان کند و برای کتابها و ملحفه های اضافی و سایر لوازم بسته بندی شده در سبدها، استفاده شود. سطح بالای آن جایگاه مناسبی است برای این که جورابها و کفشهایتان را در هنگام صبح، بر روی آن قرار قرار دهید. برای اینکه برای خودتان میز بسازید از قفسه کتاب یا دکورهای پشت باز استفاده کنید. آن را به پهلو بچرخانید و درهر گوشه پایین آن، یک پایه کلوچه ای شکل نصب کنید. برای اتمام کار، با یک یا دو دست رنگ، آن را زیباتر کنید.

 

untitled01.jpg

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

میز کشوهای ست

اتاق خوابتان را با اضافه کردن یک میز کشویی مرتب تر کنید. اگر این میز، با میز قبلی تان ست نیست یا دست دوم است، به سادگی با رنگ کردن، آنها را یکدست و هماهنگ کنید. برای پیوستگی بیشتر سبک، بر کشوهای میز کشویی دستگیره اضافه کنید.

 

 

 

untitled02.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

قفسه دکور بالا تختی

برای اتاق خوابهای کوچک، می توانید از دکور به صورت چندکاره استفاده کنید. تخت را در جلوی قفسه دکور قرار دهید، در حالی که از فضای داخل قفسه های دکور می توانید استفاده کنید، همزمان تخته بالاتختی برای تختتان محسوب می شود. لامپهای نصب شده روی دیوار دکور، روشنایی تخت را تامین می کند و دیگر به فضایی مختص برای آباژور جاگیر روی میز نیاز نیست.

 

untitled03.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

استفاده از فضای زیر تخت

زیر تخت فضای مناسبی برای نگهداری لباسهای فصلی که اکنون استفاده نمی شوند یا ملحفه ها و پتوی اضافی است. لوازم را داخل جعبه ها یا بقچه های برزنتی یا پارچه ای با ارتفاع کم بگذارید. بهتر است دیوارهای این جعبه یا بقچه ها از جنس پلاستیک شفاف باشند، به طوری که لوازم داخل آنها را بدون اینکه لازم باشد آن را باز کنید، بتوانید ببینید.

 

untitled04.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

کمد ویترین دار

یک کمد ویترین دار مجلل به اتاق خواب دلباز و روشن، بعد می دهد و فضایی برای نگهداری لوازم ایجاد کرده به مرتب شدن اتاق کمک زیادی می کند. کشوهای آن لوازم ضروی تختخواب مثل پارچه و ملحفه ها، کتابها و ... را نگه می دارند و بخش تاقچه آن، به عنوان میز پاتختی استفاده می شود، همچنین به عنوان محل نگهداری پتو و ملحفه ها نیز می توان از آن استفاده کرد. بازار کهنه فروشها و مغازه های عتیقه فروشی را برای پیدا کردن کمد ویترین دار بگردید.

 

untitled05.jpg

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

میز کشویی کنار تخت

میز کشویی، تنها برای اداره ها نیست، برای اتاق خوابتان یکی از آنها را انتخاب کنید و به عنوان میز پاتختی و میز آرایش از فضای روی آن استفاده کنید.

 

untitled06.jpg

 

قفسه دکور کنار تخت

وقتی که می خواهید اتاق خوابتان را مرتب کنید، میز کنار تخت، نیازمندترین مکان برای مرتب کردن است. اگر میزتان پر از کتابهای نا مرتب، بطریهای دارو و لیوان خالی آب است، بهتر است فکری برای ایجاد فضایی آرام بخش تر بکنید. تنها لوازم اصلی مثل ساعت، لامپ یا آباژور و یک کتاب یا مجله را نگه دارید. در قدم بعدی، میز پاتختی را از اتاق بیرون ببرید، یک قفسه دکور همانطور که اینجا نشان داده شده، بر روی دیوار نصب کنید، یا به تخته بالا تختی تان اضافه کنید. شما فضایی بی استفاده و دنج را برای نگهداری سبد کتاب یا مجلات و ... مورد استفاده قرار داده اید.

 

untitled07.jpg

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

قفسه دکوری برای کودک

فضای اتاقک کودک، باید بزرگ تر شود و با نیازهای کودکان سنین بالاتر وفق داده شود. سبدهای مربع در طبقه های مربعی پایینی این قفسه دکور دیواری جا داده می شوند و هر چیزی را در این سبدها می توان جا داد. طبقات مربع بالایی بدون سبد بوده و برای جلوه دادن لوازم مناسب هستند.

 

untitled08.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

استفاده از زیر تخت

اگر میز کشویی کهنه ای دارید که زیرزمین را بی جلوه کرده یا در پارکینگ انبار شده است، آنها را به عنوان محل نگهداری لوازم در زیر تخت تان استفاده کنید. این کشوهای سفید بیرون کشیده، برای پنهان کردن دکوراسیونهای عید و فصلی یا لباسهای فصلی گزینه ای عالی هستند. چرخهای کوچکی به کشوها یا جعبه ها نصب کنید تا آنها را آسانتر از زیر تخت بیرون بکشانید و دسته کشو هایی به آنها اضافه کنید تا برای گرفتن کشو، جای دست داشته باشید. بسیاری بقچه های پلاستیکی نیز با چارچوب زیر تخت شما متناسب هستند. فقط مطمئن شوید که لوازم را در زیر تخت انبار می کنید که زیاد مورد نیازتان نیستند.

 

untitled09.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

استفاده از صندوقچه

از صندوقچه چوبی یا سبد ترکه ای بزرگی برای نگهداری بالشهای اضافی یا ملحفه ها استفاده کنید. با یک مونوگرام (حروف‌ اول‌ اسم‌ و غيره‌ كه‌ به‌ صورت‌ تزئينى‌ روى لباس‌ يا پاكت‌ و غيره‌ نقش‌ مى‌شود) شیک، سبد را ویژه خودتان کنید. برای نگهداری بوی تازگی ملحفه ها، آنها را در یک یا دو عنبرچه یا کیسه خوشبو بگذارید.

 

untitled10.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

قفسه دکور متحرک

این قفسه دکور مربعی ساده به رنگ سفید هماهنگ با اتاق بوده و دکوری بزرگ و فضایی کافی برای نگهداری لوازم است. شکل ساده و کم حجم آن و چرخهایی در زیر که حرکت آن را آسان می کند، به سادگی توانسته آن را با اکثر اتاقهای خواب خوابگاه متناسب سازد. فضایی که هم برای نمایش کلکسیونها و هم نگهداری کتابهای درسی می تواند استفاده شود.

 

untitled11.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

نقل مکان جاکتابی

یک جاکتابی با انتقال از اتاق نهارخوری، مکانی بسیار مفید در اتاق خواب است. سطح بالای آن با ابزار زیبا یا جعبه جواهرات پر می شود. یک شب خواب یا آبازور بر روی آن اضافه کنید و آینه ای بالای میز آویزان کنید تا از آن، میز کشویی مجلل بسازید. از فضای داخل آن می توانید برای کتابها یا هر چیز دیگر استفاده کنید.

 

untitled12.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

کشوهای برنامه ریزی هفتگی!

لباسهای هر روز از هفته را در یکی از کشوها مرتب کنید و بر روی کشو برچسب آن روز را بزنید.

 

untitled13.jpg

 

از دیوار کنار میز استفاده کنید

فضای میز کشویی تان با جواهرات پر شده اند؟ قلابهای نصبی تهیه کرده و به پهلوی میز یا به دیوار نصب کنید به طوری که به موازات کف قرار بگیرند و بتوان از تمام فضای آن برای آویزان کردن جواهرات استفاده کرد.

 

untitled14.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

اضافه کردن کشو

عاشق کتابخانه کنار تختی هستید؟ یک میز پا تختی با چند کشوی کم ارتفاع تهیه کنید و خواندنیهای شبانگاهی مورد علاقه تان را در آن جای دهید. سطح روی میز را برای کنترل تلویزیون، داروها و لوسیون بگذارید.

 

untitled15.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

چمدان کاناپه ای

در اتاق خوابتان در جاهایی که می نشینید، یک کاناپه چمدان مانند برای نگهداری ملحفه و بالش های اضافی تهیه کنید. سعی کنید انواع با دوام را انتخاب کنید به طوری که بتوانید جای راحتی داشته باشید و در حال خواندن یک کتاب یا نوشیدن قهوه صبحانه، پاهایتان را روی آن بگذارید.

 

untitled16.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

کمد از مد افتاده

کمد از مد افتاده را به عنوان اسباب اثاثیه غیر قابل استفاده بیرون نیندازید. این بخش قفسه کتاب و بخش کمد آن، مکانی عالی است و می توانید کتابها را در قفسه بالایی و جعبه های زیبا حاوی لوازمتان را در بخش پایین تر آن، نگهداری کنید.

 

untitled17.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

تاقچه های کوچک

وقتی هیچ فضایی برای میز پاتختی نیست، از تاقچه تو دیواری به عنوان قفسه کنار تختی استفاده کنید. فضایی را میان ستونهای دیوار یا دیوارهای پیش ساخته حک کرده و تاقچه کنید و قفسه هایی را برای کتابها و دیگر لوازم کنار تختی داخل آن نصب کنید.

 

untitled18.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

قفسه بالاتختی

برای یک نمای مدرن و مجلل، به دنبال تلفیق باشید. تخته بالاتختی را با قفسه کنار تختی ترکیب کنید. تاقچه روی تخته بالاتختی فضایی عالی برای قرار دادن شب خواب یا چراغ مطالعه است و قفسه ها برای کتابها مناسبند.

untitled19.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

قفسه دکور چندمنظوره

اگر اتاق خواب شما پر از لباس و ملحفه و دسته های کاغذ و کتاب و مجله و عکس شده، از راه حل اداره ها برای آنها استفاده کنید: جعبه های پوشیده شده در دار و جا مجله ای، همه چیز را به خوبی مرتب نگه می دارند در حالی که جلوه زیبایی هم دارند.

 

untitled20.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

کمد ایستاده

کمدهای قابل اطمینانی مثل کمدهای بلند هنوز محبوب باقی مانده اند. یک کمد زیبای بلند هم یک اسباب دکوری برای هر سبک اتاق خواب می تواند باشد و هم می تواند برای نگهداری هر چیزی مثل تلویزیون، لباس یا ملحفه و پتوها و لوازم استفاده شود.

 

untitled21.jpg

 

 

تهیه و ترجمه :گروه سبک زندگی سیمرغ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...