رفتن به مطلب

ستارگان نوترونی مغناطیسی


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

ستارگان نوترونی مغناطیسی .. :icon_gol::ws2:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
باقی مانده ی ستارگان پرجرمی هستند (50-10برابر جرم خورشید) که دچار رمبش(فروریزش) شده اند.

بسیار پر چگال و بسیار پر انرژِی!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بیشتر آنها تنها در حدود 20 کیلومتر قطر دارند، اما آنقدر فشرده اند که یک قاشق چایخوری از ماده ی موجود در ستاره نوترونی بیش از 100 میلیون تن وزن دارد! دو خصوصیت دیگر که ستارگان نوترونی بر اساس آن طبقه بندی می شوند ،میدان مغناظیسی بسیار قوی و چرخش سریع آنهاست.دسته ای از ستارگان نوترونی وجود دارند(ستارگان نوترونی مغناطیسی) که دارای میدانهای مغناطیسی بسیار قوی ، تقریبا 1000 برابر ستارگان نوترونی معمولی می باشند و همین ویژگی موجب شده تا این دسته از ستارگان را قوی ترین آهن ربا ها در عالم بنامند.

اما اخترشناسان در مورد چگونگی و علت تابش این ستارگان در اشعه ایکس طیف نشری ، مطمئن نیستند.داده های به دست آمده از تلسکوپ ایکس.ام.ام نیوتن وابسته به آژانس فضایی اروپا و مشاهدات مداری انتگرال برای اولین بار و به منظور شناخت ویژگی های ستارگان نوترونی مغناطیسی در تابش اشعه ایکس مورد استفاده قرار گرفته اند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تا کنون حدود 15 ستاره نوترونی مغناطیسی کشف شده اند .5 تا از آنها به طور تناوبی مقادیر کمی انرژی اشعه گاما در انفجارات بسیار کوتاه (0.1 ثانیه)و اشعه ایکس قوی آزاد می کنند.

این دسته از ستارگان ، با دیگر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تفاوت دارند زیرا به نظر می رسد که میدان مغناطیسی داخلی آنها به اندازه کافی برای پیچاندن پوسته ستاره ای قوی باشد. مانند یک جریان مداری که توسط یک باتری غولپیکر تغذیه می شود ، این گره یا پیچش ، شرایطی را برای شکل گیری ابرهای الکترونی که پیرامون ستاره جریان دارند ، فراهم می کند. این شرایط ، با تابشی که از سطح ستاره می آید ، واکنش می دهد و پرتو ایکس تولید می کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تصویری خیالی از از تلسکوپ ایکس.ام.ام نیوتن . تاکنون دانشمندان نتوانسته اند پیش بینی های خود را بیازمایند زیرا تولید چنین میدان های مغناطیسی قوی در زمین امکانپذیر نمی باشد.

 

برای درک هرچه بیشتر این پدیده فوق العاده ، گروهی به رهبری دکتر " ناندا ری " از دانشگاه آمستردام از تلسکوپ ایکس.ام.ام نیوتن برای جستجوی این ابرهای چگال الکترونی استفاده کردند

آنها شواهدی یافتند که نشان می دهد ابرهای الکترونی در واقع وجود دارند و موفق شدند چگالی این الکترون ها را که 1000 بار بیشتر از چگالی موجود در یک تپ اختر(پالسار) است ، اندازه گیری کنند. این گروه هم اکنون در تلاش است تا مدل های دقیق تری برای آشنایی بیشتر با رفتار ماده تحت نفوذ این میدانهای مغناطیسی قوی ارائه دهد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...