رفتن به مطلب

قرص دیجیتالی تا ماه آینده به بازار می آید


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا یک قرص جدید دیجیتالی را تایید کرده است که هم می تواند وقتی بلعیده شد آن را نظارت کرد و هم در مورد چگونگی واکنش بدن به دارو به پزشک اطلاعات دهد.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر،‌ شرکت "سلامت دیجیتال پروتئوس" ، سازنده این قرص می گوید: از این قرص دیجیتالی می توان برای درمان شیزوفرنی، ام اس ، هانتینگتون، پارکینسون ، آلزایمر و دیابت استفاده کرد.

هر قرص حاوی حسگر بسیار کوچکی است که می تواند از طریق یک سیستم بازخورد سلامت دیجیتالی با پزشک ارتباط برقرار کند و اطلاعات مهمی را در مورد رفتارهای دریافت دارو و چگونگی واکنش بدن به دارو منتقل کند.

این حسگر، نامرئی و به اندازه یک دانه شن است و برای تامین انرژی مورد نیاز برای ارتباط برقرار کردن با تلفن هوشمند با مایع معده وارد واکنش می شود.

835122_orig.jpg

این حسگر را می توان درون قرص های بی اثر و یا دیگر محصولات خوردنی مانند فرآورده های دارویی قرار داد.

زمانی که این حسگر به معده برسد، بر اثر تماس با مایع معده روشن شده و با ارسال یک سیگنال خاص وضعیت و زمان هضم دارو را مشخص می کند.

این اطلاعات از طریق بافت بدن کاربر به چسبی که بر روی پوست قرار داده شده، می رسد. این چسب سیگنال را تشخیص داده و زمان دقیق هضم قرص حاوی حسگر خوردنی را مشخص می کند.

داده های فیزیولوژیک و رفتاری دیگری نیز مانند ضربان قلب، وضعیت و فعالیت بدن توسط این چسب پوستی جمع آوری می شود.

این چسب پوستی، اطلاعات را برای یک کاربرد تلفن همراه تقویب می کند. این حسگر هشدارهایی را به حسگر بازو می فرستد که اطلاعات را به تلفن همراه می دهد.

شرکت سازنده این قرص هوشمند می گویند: فرد می تواند مطمئن باشد که دارو را بر اساس تجویز مصرف می کند در حالی که در همین زمان بازخوردهای غیرمنتظره ای در مورد واکنش فیزیکی بدنش به درمان را نیز دریافت می کند.

در حال حاضر 50 درصد از مردم از مصرف داروها سود کامل را دریافت نمی کنند چرا که یا دوز دارو مناسب نیست و یا متناقض با تجویز پزشک است.

این قرص دیجیتال در آستانه ورود به بازارهای اروپا و آمریکا است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...