رفتن به مطلب

ماهی اسکات (scatophagus-argus)


ارسال های توصیه شده

ماهی اسکات

d3cn9vgkjzeh1yiaj3.jpg

اسکات SCATOPHAGUS-ARGUS

معرفی :

اين ماهی درآبهای شور و تلخ زندگی می کنند اما در آب شور و شيرينهم زنده میماند و بهترين شرايطبرای زندگي این ماهی ،يک قاشق سوپخوری نمک دريايی در هر 20 ليتر آب استاین ماهی هابسیار پر جنب و جوش هستند و بسیار قوی و زیرک .البته تا اندازه ای ماهی های دیگر رااذیت میکنند ولی در کل میتوان با دیگر ماهی ها نگه داری کرد.

این ماهی ها علاقهی زیادی به پنهان شدن در بین گیاهان و تخته سنگ ها دارند بنابراینبهترین آکواریومبرای آنها آکواریومهای مردابی و سخره ای میباشد.

آنها بیشتر در آبهای شور تخمریزی میکنند اما در آب شیرین نیز در سنین ببالا تخم ریزی میکنند که البته به سختی وبا حفظ شرایط سخت تخم ها به لارو تبدیل میشوند.این ماهی ها در آبهای نسبتا شوربیشترین رنگ آمیزی را در بدن خود دارند .

آناتومی :

این ماهی از نمونه یدیسک ماهی ها میباشد که از پهلو پهن میباشد و باله ی بالائی آن سرتاسری است و ازدیگر خصوصیات آنانتومی این ماهی میتوان به سر نا مشخص و باله های کوتاه ولی پر تحرکاین ماهی اشاره کرد . تغییر مسیر در هنگام شنا در این ماهی توسط انتهای باله هایبالائی و پائینی انجام میشود و اندکی توسط دم ماهی .

رژیم غذائی:

اینماهی ها از دسته ی همه چیز خوار میباشند ولی عده ای آنها را در دسته ی گیاه خورانقرار میدهن که شامل گیاهانی مانند کاهو اسفناج و حتی بعضی از گیاهان آکواریومیمانند آلودئا را هم به خوبی میخورند ( البته این از بدیهای آنها است ) از دیگرغذاهای مورد پسند آنها میتوان به جلبک دريايی خشک شده،کاهو،تخم ميگوی آب شور و غذایخشک اشاره کرد

نگهداری :

روش نگهداری آنها بسیار ساده و راحتمیباشد وچون همه چیز خوار هستند میتوان از اناع غذاهایی که در بالا گفتم استفاده کرد . یکیاز مشکلاتی که در مورد این ماهی وجود دارد این است که به دلیل پر خور بودن باید*****اسیون آکواریوم قوی باشد و هر چند وقت یکبار آب کف را سیفون کرد و حتی باتعویض کامل آب هم مشکلی ندارد و میتواند تا درجات بالای نیترات را تحمل کند .

رنگ :

رنگ این ماهی با توجه به غذایی که میخورد تغییر میکند . در کلببدن این ماهی از چند رنگ شامل سبز ، بنفش ، سیاه ،زرد ، قهوه ای ،و در ناحیه یشکمی سفید میباشد

اگر در رژیم غذایی این ماهی گوشت زیاد باشد رنگ بنفش و قهوه ایاین ماهی نمای بیشتری پیدا میکنند و اگر رژیم سبزیجات باشد رنگ سبز و زرد نمایبیشتر پیدا میکنند.

تشخیص جنسیت:

این ماهی ها دارای شکمی سفید هستند کهدر ماده ها این لکه سفید فقط در زیر باله ها ی پائینی میباشد و لی در نرها از زیرآبششها شروع شده و تا مخرج تناسلی ادامه میابد منبع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...