رفتن به مطلب

هوشمند سازی فضاهای درمانی (Healthcare Automation)


ارسال های توصیه شده

automationlogoo.jpg

از آنجا که یکی از مهمنرین خواسته های انسان، تامین نیازهای ایمنی و آسایش وی در محیط زندگی است؛ لذا امروزه ایجاد محیطی با حداکثر قابلبت های آسایش و ایمنی از اهداف طراحی ساختمانها به شمار می آید. این مهم در خصوص معلولین، سالمندان، و بیماران نیازمند مراقبت ها ی پزشکی و طراحی فضاهای درمانی اهمیت خاصی می یابد.

سیستم مدیریت هوشمند که طی سالبان اخیر نمود چشمگیری در عرصه طراحی ساختماتهای درمانی داشته است، راهکارهای ایمنی و رفاهی ویژه ای را در قالبی یکپارجه ارائه می نماید.

 

بطور کلی یک ساختمان هوشمند را بصورت زیر می توان تعریف کرد:

"ساختمان هوشمند ساختمانی است که از تعامل زیر سیستم های مختلف کنترلی برخوردار است و می تواند محیطی سالم همراه با امنیت و آرامش را برای کاربران فراهم آورد."

سیستم های مختلف که در یک ساختمان هوشمند در نظرگرفته می شوند 4 سیستم کلی را شامل می گردند:

1- سیستم مدیریت انرژی

2- سیستم ایمنی جانی یا life safety

3- سیستم مخابراتی

4- سیستم های اتوماتیک سازی محل

سسیستم های کنترل هوشمند می توانند براحتی با نیازهای مختلف فضایی منطبق گردند، که از آن جمله می توان به نیازهای یک فضای درمانی یا بیمارستانی اشاره نمود. سیستم های فوق مدرن، دوربین های مداربسته و کامپیوترهای کنترلی می توانند برای آگاهی از وضعیت سالمندان و بیماران و مراقبتهای پزشکی استفاده گردند. مانیتورینگ اتاق های عمل و ویدئو کنفرانسها نیز از سایر خدمات اینگونه سیسنم ها می باشند.

automation01000120.jpg

دوربین های مداربسته که توسط الگوریتم های هوش مصنوعی برنامه ریزی می شوند، می توانند تشخیص دهند که کدام مریض نیاز به کمک دارد. همچنین سیستم های فوق قادرند افراد را در انجام مراحل مختلف یا هشداردهندهای ویژه ای هدایت نمایند.

بدین ترتیب تکنولوژی اخیر اتوماسیون قادر به انجام مراحل کاری درمانی و مراقبتی بوده و تا آینده ای نه چندان دور می تواند بار سنگین وظایف پزشکی و پرستاری را کاهش دهد.

automation0100033.jpg

 

automation010002.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...