رفتن به مطلب

فضاپیمای چین سال 2013 روی ماه فرود می‌آید


ماتینا

ارسال های توصیه شده

چین اجرای طرحهای خود برای فرستادن یک فضاپیمای بدون سرنشین به ماه را سال 2013 اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های رسمی چین اعلام کردند که فضاپیمای چانگ 3 به ماه پرتاب می شود و به بررسی در سطح ماه می پردازد.

چین یک موتور جدید موشکی را که از اکسیژن مایع و نفت سفید استفاده می کنند روز یکشنبه (8 مرداد ماه) را آزمایش کرد.

پس از اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1970، مدارگرد چین نخستین فضاپیمایی خواهد بود که به عنوان بخشی از یک مأموریت روی سطح ماه فرود می آید. این کشور همچنین اعلام کرده است که در نظر دارد فرود یک انسان را در ماه محقق کند.

چن لان، تحلیلگر فضایی مستقر درباره برنامه فضایی سال آتی چین گفت: فکر می کنم که این طرحها به خوبی با قابلیتها و بودجه چین سازگار است.

درحال حاضر نه آمریکا و نه روسیه قادر نیستند که انسان را به ماه اعزام کنند. چرا که از زمان پایان برنامه شاتل فضایی ناسا، سازمان فضایی آمریکا تمرکز خود را روی فضاپیمای چند منظوره اوریون قرار داده تا بتواند به اکتشافهای فضایی جدید دست بزند و این امر تا سال 2017 اجرایی نخواهد شد. اما با این حال چین با رقبایی از سوی صنعت فضایی خصوصی درحال رشد در آمریکا و سایر نقاط جهان رو به رو است. این صنعت درحال حاضر به سفر به ماه می اندیشد.

شرکت استروبیوتیک تکنولوژی چند ماه پیش یک ربات را معرفی کرد که قرار است توسط موشک فاکون اسپیس ایکس به سمت ماه پرتاب شود. قرار است این پرتاب در سال 2015 صورت گیرد.

شرکت مون اکسپرس نیز اعلام کرده است که درنظر دارد فضاپیماهایی را روی سطح ماه قرار دهد و تأسیسات معدنکاری را به ماه منتقل کند.

روسیه کشوری است که در این میان هیچ تصمیمی را برای سفر به ماه اعلام نکرده است، براساس اعلام مقامات فضایی این کشور مأموریتهای دارای سرنشین به فضا از اولویتهای این کشور نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...