رفتن به مطلب

آزمایش موفقیت آمیز داروی جدید بیماری آلزایمر


Ssara

ارسال های توصیه شده

محققان داروی جدیدی را برای بیماری آلزایمر و پارکینسون ساختند که توانست آزمایشهای اولیه خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، نتایج تجربی داروی جدید درمان انواع مختلف التهاب های مغزی، افزایش بهبودی را در تعدادی از بیماریها از جمله آلزایمر، پارکینسون، تصلب الشرایین و آسیب های مغزی دیگر نشان داد.

دوزهای این داروی آزمایشی جدید به تعدادی از موش های آزمایشگاهی داده شد و آزمایشهای اولیه توقف رشد ابتلا به بیماری آلزایمر را در بین آنها نشان داد.

 

 

محققان نام اولیه "ام دبلیو ۱۵۱" را روی این دارو گذاشته اند که علیه انواع مختلف التهاب ها شامل التهابهای مسبب افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر و پارکینسون به کار می رود.

آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه است.

 

 

اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته های اخیر محدود می شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می بینند.

پارکینسون نیز بیماری دستگاه عصبی مرکزی در سالمندان است که مشخصه آن سفتی عضلانی پیش رونده تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است.

این اختلال هنگامی رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...