رفتن به مطلب

طرح جديد نخستين فضاپيماي خصوصي جهان


ارسال های توصیه شده

طرح جديد نخستين فضاپيماي خصوصي جهان

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91042716772

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مسؤولان شركت اسپيس X‌ در نشست مشترك با محققان ناسا، طرح هاي بازنگري شده مأموريت كپسول سرنشين‌دار «دراگون» را مورد بررسي قرار دادند.

 

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، توافقنامه «توسعه سفرهاي تجاري فضايي» (CCDev2) ميان ناسا و چند شركت خصوصي فعال در حوزه فضايي منعقد شده است كه بر اساس آن، ناسا در پروژه هاي طراحي، توسعه و آزمايش نسل جديد موشك و كپسول هاي فضايي بخش خصوصي براي رونق برنامه سفرهاي تجاري فضايي مشاركت مي كند.

 

شركت خصوصي اسپيس X‌ كه مأموريت پرتاب و الحاق كپسول باري دراگون به ايستگاه فضايي بين المللي (ISS) را به تازگي با موفقيت به اتمام رسانده است، در نشست مشترك با مسؤولان ناسا طرح هاي بازنگري شده مأموريت سرنشين دار دراگون را مورد بررسي قرار داده است.

 

تغييرات و بازنگري هاي اعمال شده بر اساس نظرات كارشناسان ناسا بر روي طرح اوليه و تكميلي كپسول سرنشين دار دراگون صورت گرفته است.

 

نحوه اتصال به ايستگاه فضايي بين‌المللي، وزن و قدرت مورد نياز براي انتقال فضاپيما به مدار زمين و سايت هاي فرود زمين از جمله موارد مورد بحث در نشست اخير ناسا و مسؤولان اسپيس X عنوان شده است.

 

ناسا اميدوار است از مجموع چهار شركت بوئينگ، SpaceX، Blue Origin و Sierra Nevada‌ حداقل دو شركت تا سال 2017 ميلادي بتوانند برنامه سفرهاي تجاري به فضا را آغاز كنند تا وابستگي به كپسول فضايي سايوز روسيه به حداقل برسد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...