رفتن به مطلب

شايد نزديكترين ستاره به خورشيد داراي سيارات زمين مانند باشد


ارسال های توصیه شده

rocky-exoplanets_big.jpg

دانش - به‌نظر مي‌رسيد اغتشاشات گرانشي در منظومه‌هاي ستاره‌اي دوتايي، مانع از شكل‌گيري سيارات در آنها مي‌شود؛ اما تازه‌ترين شبيه‌سازي‌ها از وجود سيارات سنگي در اين منظومه‌ها، بخصوص نزديك‌ترين آنها حكايت دارد.

فاطمه محمدي‌نژاد: اگر روزي به نزديك‌ترين منظومه شمسي سفر كنيم، مشاهده انواع سيارات احتمالي در آن منطقه جالب توجه خواهد بود. به هر حال ما كمابيش اطلاعاتي در اين زمينه داريم.

به گزارش نيوساينتيست، به نظر مي‌رسد منظومه ستاره‌اي دوتايي (آلفا-قنطورس، پرنورترين ستاره صورت‌فلكي قنطورس و نزديك‌ترين همسايه كيهاني خورشيد)، ميزبان دنياهايي از سنگ و خاك باشد كه به احتمال زياد در شرايطي متلاطم تحت تاثير نيروي جاذبه ستارگان دوقلو قرار خواهند داشت.

سيارات سنگي از تركيب چندين جنين سياره‌اي به ابعاد ماه تشكيل شده‌اند كه خود از به هم پيوستن اجرام آسماني بسيار كوچك شكل گرفته‌اند. با اين حال هيچ تضميني نيست كه اين جنين‌ها بتوانند در شرايط ناپايدار تشكيل شوند.

 

 

 

dn13393-1_650.jpg

 

 

 

براي كشف اين موضوع، جيان گي از دانشگاه فلوريدا در گينزويل به همراه همكارانش، مدل رايانه‌اي رِجل‌القنطورس را ساخته‌اند كه نشان مي‌دهد سحابي‌هاي پيش‌سياره‌اي مي‌توانند پس از يك ميليون سال در اين منظومه شكل بگيرند. با اين حال با توجه به اين‌كه تحت شرايط متلاطم همه گازها ناپديد مي‌شوند، هيچ غول گازي در اين مناطق شكل نمي‌گيرد.

فيليپ تبالت، از رصدخانه پاريس در فرانسه اين كار را جالب مي‌داند؛ اما معتقد است هنوز راه زيادي تا اثبات اين مسائل باقي مانده است. مطالعه مورد به مورد روند شكل‌گيري سيارات در منظومه‌هاي متلاطمي مثل رِجل‌القنطورس، بدون ساده‌سازي غيرممكن است.

 

منبع : Khabaronline.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...