رفتن به مطلب

سازمان صنايع دفاع


.Godfather.

ارسال های توصیه شده

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع

 

 

سازمان صنايع دفاع

 

صنایع نظامی تحت عنوان قورخانه در سال 1304 ه.ش با تولید تفنگ برنو در مرکز شهر تهران(توپخانه) فعالیت خود را آغاز نمود.

صنایع نظامی از حدود سال 1320ه.ش تحت نام اداره تسلیحات در محل مهماتسازی فعلی تاسیس شد و حدود 6 سال بعد کارخانه مسلسل سازی در خیابان پیروزی به عنوان اداره مرکزی تسلیحات راه اندازی گردید.

با تحولات جدید صنعتی از حدود سال 1340،ساختار اداری تسلیحات نیز دگرگون و به سازمان صنایع نظامی تغییر نام داد.

خرید تکنولوژی فشنگ های خانواده 7/62 ،تفنگ ژ3،تیربار ژ-3 ،خطوط تولید باروت و مواد منفجره شروع و در مجموعه سه صنعت (مهماتسازی،مسلسل سازی و شیمیایی پارچین) فعالیت های تولیدی خود را گسترش داد.

با ادغام دو وزارت دفاع و سپاه پس از پایان جنگ تحمیلی،بنیه سخت افزاری و نرم افزاری صنایع دفاع در سطح قابل توجهی افزایش یافت و رشد و توسعه صنعتی ساصد در خصوص تولید محصولات دفاعی(مهماتسازی،تسلیحاتی، زرهی،دریایی،شیمیایی، خودرویی و همچنین سیاست دو منظوره سازی اقلام غیر نظامی) رونق فزاینده ای پیدا کرد.

علاوه بر این تولید محصولات متنوع غیر نظامی از جمله مواد و محصولات شیمیایی،مواد اولیه فلزی،ماشین آلات و قطعات صنعتی،ابزاربرش،مواد آتشکاری معادن،ساخت شناور و سازه های دریایی،خودرو و قطعات خودرو،طرح های عمرانی صنعتی به عنوان منظوره دوم جهت استفاده از حداکثر توان و ظرفیت صنایع و حضور در بازارهای مصرف داخلی و بین المللی و توسعه صادرات در برنامه کاری سازمان قرار گرفت.

بازاریابی و نفوذ در بازارهای جدید و صادرات کالا و ارایه خدمات فنی،مهندسی با حداقل قیمت و کیفیت مناسب بر اساس استانداردهای بین المللی و بر طبق نیاز و رضایت مشتریان از جمله سیاست های دایمی سازمان صنایع دفاع می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...