رفتن به مطلب

لامپ مگنترون - کمک فوری


ارسال های توصیه شده

با عرض سلام به دوستان عزیز...من روی یک پروژه در زمینه ی ساخت یک دستگاه خشک کن دارم کار میکنم...ما میخوایم روی دستگاه از لامپ مگنترون استفاده کنیم، و با توجه به اینکه تا حالا در این زمینه کار نکردم از دوستان کارشناس تقاضا میکنم که: در زمینه ی لامپ مگنترون و مدار راه اندازیش و اینورتر و تجهیزات پخش امواج در محفظه ی دستگاه توضیحاتی بدن و اینکه آیا میتونم خودم مدار راه انداز و اینورترش رو طراحی کنم یا باید بخرم و اگه میتونم چطور این کار رو بکنم؟

با تشکر از تمامی دوستان عزیز.:icon_gol:

لینک به دیدگاه

مگنترون جزو اولین لامپ مایکروویو و اولین منبع مایکرویو توان بالا است.مگنترون نوعی لامپ الکترونی با دو الکترود که جریان الکترون ها در آند آن با ترکیبی از میدان های الکتریکی و مغناطیسی کنترل شده و یک جریان متناوب در خروجی آن تولید می گردد.از یک کاتد استوانه‌ای تشکیل گردیده‌است که توسط یک آند استوانه‌ای با چندین حفره تشدید کننده در طول قطر داخلی آن احاطه گردیده‌است.یک میدان مغناطیسی بایاس به صورت موازی با محور کاتد-آند اعمال می‌گردد.در عمل ابری از الکترون‌ها تشکیل گردیده که حول کاتد در ناحیه بر هم کنش می‌چرخد. مشابه با قطعات اشعه خطی، خوشه بندی الکترون رخ داده و انرژی از اشعه الکترونی به موج rfمنتقل می‌شود.توان rf می‌تواند خارج از لامپ با یک پروب، حلقه یا پنجره روزنه دار تزویج گردد.

چونکه در لامپ مگنترون میدان الکتریکی آن بر یک میدانمغناطیسی ساکن عمود است، یکی از انواع ابزارهاي میدان متقاطع محسوب می شود .

 

 

لینک به دیدگاه

حدود 3 سال پیش در این مورد یک کارهایی می کردم . در مورد اینورترش و مدار power electric مربوط بهش میتونی خودت طراحیش کنی ولی باید توان لازم و ولتاژ موردنیازت رو به همراه مشخصات کامل لامپ مورد استفادت به خوبی بدونی .یکم بیشتر در مورد سیستمی که میخوای براش استفاده کنی و ظرفیتش میگی. هفته آینده که برگشتم از مرخصی توضیحات کاملتری در این خصوص میدم

لینک به دیدگاه

سلام...با تشکر از Aref عزیز، در مورد قسم مایکروویو دستگاه توضیح میدم: یه محفظه ی 1*2 متر با ارتفاع 1 متر هستش که زرشک توسط سینی هایی که روی نوار نقاله نصب هست وارد اتاقک موج میشه و ازونور خارج میشه، اتاقک موج(محفظه ی فوق الذکر) از وسط (یعنی از قسمت دیواره ی دو متری) توسط یک جدار به دونیم تقسیم شده، کار موج پلاسوندن زرشک ها با قدرت پایینه...و باید از قسمت بالایی محفظه به زرشکها بتابه، حالا چه به صورت مستقیم و چه توسط موجبر(در این زمینه هم اطلاعات کافی ندارم).

ممنون میشم اگه در مورد انتخاب نوع لامپ(چه قدرتی؟) و طراحی مدارش توضیح بدید....:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به نظر من بهترین و ارزانترین لامپی که میتونی برای این مورد استفاده کنی لامپهای مایکروفر هست فکر کنم قدرت مورد نظرت رو با توجه به زمان بلندی که مدنظر داری جواب میده یک توضیحاتی رو علاوه بر این اینجا گفتم که شاید بتونه بیشتر در مورد کارکرد این نوع لامپ ها توضیح بده.

در مورد منبع تغذیه این مدار استفاده از یک مبدل تمام پل رو با ماسفت توصیه میکنم که مدار راه انداز ارزانی داره و از دقت بالایی هم برخورداره. یک نمونه مدار تغذیه مربوط به این لامپها رو میتونید تو شکل زیر ببینید

p5dyvaqvov4hjt08x0n9.jpg

لینک به دیدگاه
  • 11 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...