رفتن به مطلب

روش های کهنه برای حل مشکلات تازه


پست های پیشنهاد شده

در فصل تحسین شده از داستان شازده کوچولو راوی ماجرا به یک نگهبان فانوس دریایی بر می خورد که مدام و دقیقه به دقیقه فاوپنوس را روشن و خاموش کرده و هربار نیز با دقت شب به خیر و صبح به خیر می گوید. مرد نگهبان در پاسخ به سوال شازده کوچولو در همین باره می گوید. که قبلا فانوس ، غروب ، روشن و صبح خاموش می شد. دستور بود که هنگام روشن شدن ، شب به خیر و هنگام خاموش شدن ، صبح به خیر گفته شود. بعد زمان روشن و خاموش شدن تغییر کرده و دقیقه به دقیقه شد، اما دستور تازه ای برای شب به خیر و صبح به خیر نیامد. نتیجه ، این وضعیت خنده داری است که می بینید.

لندن 10 میلیون جمعیت و 11 میلیون میلیون خودرو دارد. مترو 40 درصد حمل و نقل این شهر را به عهده دارد. حتی اگر اتوبوس را هم کم کنیم ، باز دست کم 5 میلیون خودرو ناچارند روزانه در خیابان های لندن تردد کنند؛ یعنی حدود 50 درصد بیشتر از 3 میلیون و 500 هزار خودروی موجود در شهر تهران. لندن ، بزرگراه و پل هوایی و زیر گذر و ... چندانی ندارد و اتفاقاً خیابان های آن باریک تر از تهران هستند. پس چرا چشم انداز ترافیک لندن بسیار بسامان تر ، آرام تر و قابل تحمل تر است؟ وقتی مولفه های فیزیکی و قابل احتساب است تحت عنوان مدیریت ترافیک.

این است آنچه به ترافیک در تهران و لندن چشم اندازهای متفاوت می دهد.

عرض خیابان ها در تهران بر مبنای استانداردهای متعلق به اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 خط کشی می شود. در آن زمان خودروها خیلی بزرگ و پت و پهن بودند ، حالا نزدیک به 50 سال از آن زمان گذشته است. خودروها روز به روز کوچک تر شده اند ، اما هنوز دستور تازه ای برای تغییر خط کشی خیابان ها و اصلاح اندازه معابر موسوم به کندرو ، میان رو و تندرو نرسیده است. نتیجه ، این وضعیت نه چندان خنده داری است که می بینیم.

 

نظر شما چیه؟

لینک ارسال

اين مشكلات شامل همه شهرهاي ايران ميشه

حتي تو كوچكترين شهر ها هم كه جمعيت چنداني ندارند اين وضعيت ها مشاهده ميشه.

ترافيك فقط مخصوص تهران نيست.( يكي از مشكلات شهر ما هم ترافيكه ، شهري با جمعيت 60000 نفر)

ريشه اين مشكلات رو جايي ديكه بايد بررسي كرد

اين مشكلات فقط و فقط به مديريت شهر و مختصري هم به فرهنگ مردم كشور ما برميگرده.

 

نبود افراد آموزش ديده و متخصص در سازمان هاي اداره كننده شهر همين اثري رو خلق خواهد كرد كه ما شاهد اون هستيم. شهر توسط افراد كم آگاه اداره مي شود كه شهر را بيشتر به ميل خود و براي خود اداره مي كنند و به مردم و مشكلات موجود در شهر توجه نمي كنند.

بي توجهي به نقش مردم و شوراي شهر در اداره امور شهر نيز يكي از مسايلي مي باشد كه كه بر مشكلات شهر مي افزاد. شوراي شهر به عنوان نماينده مردم در اداره امور شهر نقش چنداني ندارد و بيشتر به صورت نمادين و همچنين سازماني به عنوان ناظر بر كارهاي شهرداري عمل مي كند.

مردم اطلاعات چنداني از وظايف مديران شهر ندارند و اين مديران هر گونه بخواهند با مسايل و بدون توجه به نظرات مردم برخورد خواهند كرد.

نحوه برخورد نامناسب با ارباب رجوع در سازمانهاي اداره كننده شهر و سردرگمي ارباب رجوع در سازمانهاي مذكور بر افزابش مشكلات تاثير گذار بوده است.

فرهنگها نيز تاثيرات زيادي بر ويژگي هاي شهرها مي گذارد.

 

يكي از ديكر مسايلي كه لازم به تامل بيشتري دارد همجواري كاربري ها هست. عدم توجه با سازگاري كاربري ها و ايجاد منتاطقي پرتراكم از انواع كاربري ها هم در بوجود آمدن اين مشكلات دخيل هستند.

 

اميد است كه روزي ما هم بتوانيم به فرهنگ سالم و مترقي موجود در جهان امروز شهري سالم و بدور از مشكلات امروزي رسيده و همانند ساير شهرهاي داراي برنامه ريزي صحيح و كارامد جهان به رفع اين مشكلات بپردازيم.

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...