رفتن به مطلب

باغ لاله های گرماب در نزدیکی گچسر


ارسال های توصیه شده

باغ لاله های گرماب در نزدیکی گچسر

باغ زیبای لاله های گرماب واقع در نزدیکی گچسر یکی از دیدنی هایی است که فقط سالی یک بار و آن هم از اواسط اردیبهشت قابل مشاهده است. روستای گرماب در ۵۰ کیلومتری جاده کرج به چالوس و در نزدیکی گچسر واقع شده و در کنار جاده می توان باغ زیبای لاله ها را به تماشا نشست. منظره زیبای باغ چیزی شبیه به لاله زارهای هلند است.

باغ لاله ها با بیش از 30 سال سابقه در کیلومتر 54 محور گردشگری کرج، چالوس و با هدف فروش شاخه بریده گل لاله توسط مرحوم الله یار غلامی تاسیس شد. پس از چند سال موسسه ای با هدف ترویج و شناساندن فرهنگ لاله ایرانی به نام شرکت مهد لاله ها در زادبوم مادری خود، یعنی البرز مرکزی آغاز به کار کرد. کوههای سربه فلک کشیده، رود خروشان کرج و آب و هوای مطلوب سبب شد تا هر سال بر تعداد بازدیدکنندگان اضافه و سیل مشتاقان به محیط زیست، گردشگری، کوهنوردی و گل وگیاه به این باغ سرازیر شود.

 

باغ لاله های گچسر 12 سال پیاپی است که جشنواره گل های لاله را در منطقه آسارا برگزار می کند و عده زیادی از گردشگران را به این منطقه رویایی در جاده چالوس می کشاند. در مقایسه این باغ با باغ "کوکن هوف" در هلند می توان گفت حدود یک هزار و 400 واریته لاله در کلکسیون کشور هلند ثبت شده است که از این تعداد 300 واریته در باغ لاله های گرماب کشت می شود. گل لاله طبق گفته هلندی ها که در همه آثار و نوشته هایشان بیان می کنند؛ از سرزمین ایران (پارس) به اروپا آورده شده است.

51.jpg

 

 

52.jpg

 

 

53.jpg

 

 

54.jpg

 

 

55.jpg

 

 

56.jpg

 

 

57.jpg

 

 

58.jpg

 

 

59.jpg

 

 

60.jpg

 

61.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...