رفتن به مطلب

.« انیمیشن، پل ارتباطی بین طراحی دوبعدی و گرافیک سینمائی »..


ارسال های توصیه شده

چگونه یک انیمیشنساز باید با تازهترین روشهای علمی سازگار باشد و همزمان از روح و آرامش سنتی قدیمی هم استفاده کند؟ اکنون که عصر دیجیتال فرا رسیده است قلم را کنار بگذارید یا خود را بازنشسته کنید.

همه چیز در حال تغییر است: اجسام در انیمیشنسازی سینمائی تغییر میکنند. جلوههای تصویری دربرداشت شنوندگان تأثیر میگذارد و انیمیشن را تغییر میدهد شاید در ابتدای بهکارگیری روش طراحی کامپیوتری گمان کنید که مدادتان را گم کردهاید. در ساخت یک اثر انیمیشن قطعات پازل باید بهطور مناسبی در کنار هم قرار داده شوند. اگر شما جنگیدن با طبیعت سرد ماشین را متوقف کنید یاد میگیرید که به مرور زمان چگونه میتوانید در مراحل کار نکات تازهتری را فرا بگیرید.

کاراکتر بهعنوان هسته مرکزی انیمیشنسازی است. انیمیشنساز بدینوسیله با مخاطب خود ارتباط برقرار میکند. ساختن کاراکتر میتواند نمایانگر ارتباط بین شخصیت فیلم و نویسنده آن باشد. زمانی که یک طراح اثر را به انیمیشن سینمائی تبدیل میکنند، تأیید میکند که در طراحی دوبعدی آرامش بیشتری وجود دارد و تبدیل و تولید دوباره یک سری برنامهها مشکل است طرح شما باید ساده باشد، تا حدی که طراح آزادی عمل داشته باشد. این کار در گرافیک سینمائی بسیار مشکل است، اما شاید باید با طراح ارتباط خوبی برقرار کنید (زیرا طراح در واقع سازنده کاراکترها است) شما برای دوری از اشتباه باید بهطور مداوم با طراح خود در ارتباط باشید.

● پیش از اجراء طراح مقداری فکر کنید

طراحی و تفکر پیش از ترسیم طرح، موضوع بسیار مهمی است با بهرهگیری از ابزار انیمیشینسازی میتوان همه چیز را متوقف کرد و بهتر است شما نیز پیش از آنکه چیزی را در حالت وقفه قرار دهید با یک طراح مشورت کنید.

تصویرها باید با همان سرعت که شیهای شبیهسازی شده در دنیای واقعی حرکت میکنند، محاسبه و به روزرسانی شوند. در این میان استفاده از ابزارهای Scretch, squash,Motionblur بسیار مفید است.

● تولید انیمیشین EOOIE E THE SQUIO توسط جرج لوپز

مؤسسه دلفیتو به همراه ”جورج لوپز“ در انیمیشن کمدی یک ساعت و نیمی Eddie & The Squid یک ار تیمی انجام میدهند. این فیلم در مورد برادران لاتینو است. لوپز، قنش مدیر اجرائی پروژه را نیز بر عهده دارد. شرکت تولیدکننده ویدئوهای خانگی و تلویزیونی دلفینو انیمیشنی را تولید کرده که بالغ بر یک میلیون دلار هزینه داشته ”دان اشلی“ رئیس شرکت، ”ریک نیهولم“ مدیر اجرائی و ”برت مرهر“ انتخاب شخصیتها را بهعهده دارند.

دلفینو این فیلم را به کمک FOX نمایش میدهد. به امید اینکه بینندگان بسیاری را به خود جلب کند. اشلی میگوید: شرکت، فنآوری تازهای را در انیمیشنسازی دستی ارائه کرده است و این امکان را فراهم آورده تا یک فیلم یک ساعت و نیمی در طول هشت هفته تولید شود. این شرکت قصد دارد چهار انیمیشن دیگر را در سال آینده تولید کند.

● ساخت قطره مایعات در Cinema ۴D

▪ Path Deformer

درست است که روشهای گوناگونی برای انجام اینکار وجود دارد، اما کار با هیچ یک نمیتواند راحتتر از Cinema ۴D باشد، بهویژه برای کاربران مبتدی، در این شیوه آموزشی، روشهای سادهای برای انجام کارهای تقلیدی در زمینه انباشته شدن مایعات آبکی وجود دارد که چند مورد از آن را بیان میکنیم.

در این روش به یک سوژه، خط چندگانه و Path Deformer Pro نیاز دارید.

Path Deformer یکی از پلاگینهائی است که سیستم کاری بسیار سادهای دارد. شما نه تنها بهراحتی میتوانید روش کاری آن را درک کنید، بلکه میتوانید با کمک گرفتن از خلاقیت خود انیمیشنهائی بسازید و در عرض چند دقیقه حاصل کارتان را ببینید. Renato Tarabella که ساز پلاگینهای محبوب نیز برای پلاگینهای خود استاد تازهای شامل کارهای دستی برای NOTA و Path Deformer ساخته است.

این بهترین پلاگین موجود برای کاربران مبتدی است. با وجود اینکه روش و چگونگی کار با آن ساده بهنظر میآید، اما ممکن است چگونگی ساخت آنچه را که میخواهید کمی سخت باشد. اگر میخواهید در این پلاگین شروع خوبی داشته باشید، باید به کمک ابزارهای زیر در CINEMA ۴D شکل مایعات را ایجاد کنید؛

▪ Spline

▪ Particle emitter

▪ Sphere

▪ Null Object

▪ Metaball

« . . .arti.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...