رفتن به مطلب

چیدمان منزل با فنگ‌شویی


ارسال های توصیه شده

یعنی محیطی ایجاد کرد تا بتوان حداکثر استفاده را از انرژی برای انجام فعالیت‌های مختص آن محیط برد.

فنگ‌شویی در لغت به معنی باد و آب و منظور از آن ایجاد تعادل بین پنج عنصر چوب، آتش، خاک، آهن و آب است.

 

دکوراسیون بر اساس فنگ‌شویی کمی با دکوراسیون سنتی فرق دارد. لازمه آن از بین بردن انرژی‌های منفی و قدیمی و ایجاد انرژی مثبت و استفاده از آن است.

 

یکی از موارد فنگ‌شویی، پرهیز از بی‌نظمی است. حتی اگر از گران‌ترین وسایل استفاده کنید ولی نظمی بین آن‌ها وجود نداشته باشد، مانند صورت نشسته است و جایگاهی در فنگ‌شویی ندارد. تهویه مناسب و نور کافی دو عامل اساسی دیگر در ایجاد انرژی "چی" یعنی همان انرژی مثبت است.

 

بعد از اطمینان از این سه مرحله، گام بعدی باگوآ یعنی داشتن نقشه‌ای از انرژی خانه است. طرح کلی یا نقشه اصلی و واضحی که در آن موارد مختلف مثلا چه رنگی برای چه اتاقی مناسب است؟ چه تصاویری برای خانه شما مناسبند؟ و طرز چیدمان مبلمان و وسایل برای کمک به بهبود جریان انرژی مطرح می‌شود.

 

0.749932001303283619_taknaz_ir.jpg

 

 

فنگ‌شویی در اتاق‌خواب

1- اتاق‌خواب یکی از جاهای مهم و محل استراحت، آرامش و کسب انرژی است، بنابر این هرگونه وسایل اضافی مانند تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی و لوازم کار را حتی اگر داخل کشو هستند، از آن بیرون آورید.

 

2-پنجره‌ها را باز کنید تا هوا و اکسیژن کافی به داخل نفوذ و جریان پیدا کند.

 

3-هنگام شب، استفاده از نور شمع (وارمر) مناسب است. اگر این امکان وجود ندارد، برای تنظیم نور از سوئیچ کم و زیادکننده استفاده کنید.

 

4-طیف رنگی از سفید تا شکلاتی برای اتاق‌خواب مناسب است.

 

5- اتاق‌خواب دارای بزرگ‌ترین مبلمان است پس ایجاد تعادل در آن اهمیت زیادی دارد. برای این منظور از دو پاتختی در دو طرف تخت استفاده کنید (یکی کافی نیست). روی آن‌ها وسایل تزیینی قرار دهید تا انرژی را کامل کنند.

 

6-بهتر است بالای تخت لبه‌دار باشد. معمولا جنس چوب که با پوشش نرم پوشیده شده باشد، مناسب است.

 

 

فنگ‌شویی در آشپزخانه

فنگ‌شویی در آشپزخانه نشانه سلامتی است. بهتر است آشپزخانه نزدیک در ورودی نباشد چون انرژی به راحتی از دست می‌‌رود.

غذا منبع انرژیست. برای این که این انرژی به حداکثر برسد و ضامن سلامتی باشد، لازم است در محیطی هماهنگ و سامان‌یافته تهیه شود تا انرژی چی یا فنگ‌شویی به تعادل برسد.

از آن‌جایی که ما دائما با محیط اطراف تبادل انرژی داریم، اگر آشپزخانه خوب فنگ‌شویی شده باشد، در کیفیت غذای پخته شده و سلامت خانواده نقش مهمی خواهد داشت.

 

1- میوه و سبزی را به غذای خود اضافه کنید.

 

2-آشپزخانه باید از نور مناسب، تهویه مطبوع، پاکیزگی برخوردار و پذیرای افراد باشد.

 

3-برای رسیدن به نتیجه بهتر، آشپزخانه را ساده نگه دارید و آن را با وسایل اضافه پر نکنید.

 

4-وسایل اضافه را دور بریزید.

 

5-گاز، یخچال و سینک را طوری قرار دهید تا یک مثلث تشکیل دهند. به این ترتیب بین دو عنصر آب و آتش تعادل برقرار می‌شود.

6-استفاده از گل‌های تازه را که انرژی نشاط‌بخشی به شما می‌دهند، فراموش نکنید. یک ظرف میوه، گلدان گل یا گل‌های طبیعی را روی میز آشپزخانه، لبه یا هر جای مناسب دیگر قرار دهید.

 

7-از رنگ‌هایی که حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند استفاده کنید. معمولا رنگ اشتها‌آور زرد یا طیف کمرنگ آن یعنی کرم در فنگ‌شویی پیشنهاد می‌شود. رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و سفید هم مناسبند. از به کار بردن دو رنگ آبی و مشکی که بر عنصر آتش در آشپزخانه اثر منفی دارند، خودداری کنید.

 

 

فنگ‌شویی در حمام:

1-سعی کنید برای عدم تداخل انرژی سرویس‌‌ بهداشتی با سایر جاها، در همیشه بسته باشد.

 

2- پنجره سرویس بهداشتی حتی‌الامکان باز باشد. در غیر این‌صورت از تهویه مناسب استفاده کنید.

 

3-استفاده از آینه در کنار عنصر آب، حس خوبی در شما ایجاد می‌کند.

 

4-انتخاب رنگ سفید، خاکستری کمرنگ و آبی برای این مکان مناسب است.

 

5-از چیزهایی استفاده کنید که انرژی مثبت به شما دهد. نمک دریا را هنگام استحمام فراموش نکنید.

 

6-از چند منبع نورانی مانند شمع استفاده کنید.

 

7-انتخاب مواد معطر مانند روغن‌های مختلف با رایحه دلخواه برای ریختن داخل آب، فراموش نکنید.

 

8-حمام را گرم نگه دارید.

 

9- به یک موزیک آرام گوش دهید.

 

10-در صورت تمایل نوشیدنی دلخواه خود را میل کنید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

فنگ شویی و تاثیرات آن بر شما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر بتوانیم طریقه ترکیب انرژی خود با انرژی موجود در اطرافمان را تحت کنترل قرار دهیم، خواهیم توانست بر احساسات خود تاثیر بذاریم.هدف این است که بدانیم برای ایجاد تغییراتی درونی که منجر به موفقیتمان می شوند، به چه چیزی احتیاج داریم. بنابراین اگر احساس می کنید برای موفقیت به اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارید، از فنگ شویی برای افزایش آن استفاده کنید.

 

فنگ شویی می تواند در هر جنبه ای از زندگی که می تواند تحت تاثیر مستقیم شما قرار بگیرد، به کار رود. مثلاً برای داشتن دوستان بیشتر باید برون گرا تر و اجتماعی تر باشیم با برای داشتن یک رابطه رومانتیک موفق لازم است درک و تفاهم بیشتری از خود نشان دهیم. با این حال فنگ شویی نمی تواند بر چیزهایی که کاملاً خارج از کنترل ما هستند اثری داشته باشد. بنابراین انتظار نداشته باشید ناگهان چندین میلیون پول به دستتان برسد، یا یک بیماری لاعلاج ناگهان برطرف شود.

 

83564_406.jpg

 

فنگ شویی بر پایه بعضی مفاهیم استوار است، و این مفاهیم مانند هر مفهوم دیگری خودِ واقعیت نیستند. فنگ شویی در واقع راهی ساده برای ادراک جهان است. اصل مطلب این نیست که کدام مطلب درست و کدام یک نادرست است بلکه این است که کدام مفاهیم یا سیستم عقیدتی برای ما مناسب است. هرچیزی که به عنوان فنگ شویی استفاده شود باید انرژی پیرامون شما یا نحوه جذب آن را تغییر دهد. به عنوان مثال، یک گیاه انرژی حیاتی خود را در محیط منتشر و در نتیجه انرژی اتاق را تغییر می دهد.

 

"چی" چیست؟

 

چی جریان اندک انرژی الکترومگنتیک است که در هر چیزی جریان دارد، و اطلاعات را از جسمی به جسم دیگر می برد. این انرژی در بدن ما غالباً افکار، عقاید و احساسات ما را حمل می کند.

 

83562_435.jpg

 

این انرژی دائماً از بدن شما خارج می شود، و البته انرژی های تازه نیز دائماً به بدن شما وارد می شوند. چیِ تازه ای که وارد بدن شما می شود چیزی را از دنیای خارج وارد بدنتان می کند. انرژی هوا، انرژی سایر افراد، اتمسفر خانه و غذایی که مصرف می کنید وارد بدنتان شده انرژی شما را تغییر می دهد.

 

"چی " در خانه

 

بخش های مختلف خانه هریک شامل انرژی هایی یا کمیت و کیفیت متفاوت هستند.

 

-در اطراف درها و پنجره ها جریان های قدرتمند انرژی وجود دارد. وقتی چند در در یک خط مستقیم قرار گرفته باشند، جریان انرژی سریعی ایجاد می شود. چنین فضایی برای استراحت و آرامشمناسب نیست.

 

- هرچه پنجره های خانه بزرگ تر باشند، جریان چی سریع تر خواهد بود. پنجره هایی که رو به آفتاب قرار گرفته باشند، حرارت و انرژی بیشتری را وارد خانه می کنند.

 

-انرژی که بین درها و پنجره ها جریان پیدا می کند یک جریان افقی را ایجاد خواهد کرد، به خصوص اگر سقف ها پایین تر باشند. این امر بیشتر در مورد آپارتمان هایی که به سطح زمین نزدیک تر هستند اتفاق می افتد. در چنین محیطی این جریان افقی به خوبی شخصی به شخص دیگر منتقل می شود، بنابرین برای جلسات و مهمانی ها مناسب است.

 

83563_765.jpg

 

- خانه هایی که در ارتفاع بالا قرار گرفته اند جریان انرژی عمودی دارند. این محیط ها برای فعالیت های فردی و خلوت و تنهایی مناسبند.

 

- معمولاً در گوشه های اتاق جریان انرژی قدرتمندی جریان دارد. اگر تخت یا صندلی شما مقابل یک گوشه قرار گرفته باشد، ممکن است در خواب یا استراحتتان اختلال ایجاد شود.

 

-افرادی که در یک خانه زندگی می کنند هم بر جو آن اثر می گذارند. مشاجره، ناراحتی و خشونت اتاق را پر از انرژی منفی می کند، و در دراز مدت این جو بر فضای خانه حکمفرما خواهد شد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

فنگ شویی و آپارتمان شما

 

 

 

 

در قسمت های قبل مفهوم "فنگ شویی" را معرفی کردیم و رابطه آن را با بدن انسان و رنگ ها توضیح دادیم. در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند تا از طریق فنگ شویی بر فضای آپارتمان خود اثر بگذارید.

 

 

 

 

- دمپایی ها یا کفش ها را خارج از در اصلی قرار ندهید چون این قسمت باید تمیز و خلوت باشد. چی (انرژی) به همراه باد حرکت می کند و بوی این دمپایی ها و کفش ها را به داخل خانه می آورد، و از این طریق ایجاد بیماری می کند. اگر این انرژی در داخل خانه به ظرف آبی (مانند اکواریوم) برخورد کند جذب آن خواهد شد، وگرنه باد آن را پراکنده خواهد کرد.

86734_828.jpg

 

- تلویزیون نباید در اتاق خواب قرار داده شود. اگر نمی توانید این عادت را ترک کنید، بعد از تماشای تلویزیون آن را با یک رومیزی پلاستیکی (نه پارچه ای) بپوشانید.

 

- آینه را در مقابل تخت یا در کنار آن قرار ندهید چون می تواند شخص سومی را به رابطه شما با همسرتان وارد کند.

 

- اگر دوست دارید فواره ای در خانه تان داشته باشید، آن را در یک موقعیت مناسب قرار دهید تا بتوانید هرچه را که دوست دارید به زندگیتان جذب کنید.

 

86735_115.jpg

 

- نگهداری ماهی در آکواریوم یا هر ظرف دیگر برای خانه شما خوش یمن خواهد بود. اما اگر آن را به شکلی نادرست در آپارتمانتان قرار دهید، باعث بروز مشکلاتی نظیر ورشکستگی، فشار کاری و ... خواهد شد. بنابراین اگر تا حدود 4 ماه بعد از جا به جایی آکواریوم با چنین مشکلاتی روبرو شدید، آن را به قسمت دیگری از خانه منتقل کنید.

 

- مراقب باشید اجاق گاز را روبروی یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یا دستشویی قرار ندهید چراکه برخورد آتش و آب با هم باعث بروز اختلاف و دعوا بین اعضای خانواده می شود.

 

86736_303.jpg

 

- داشتن یک دیوار محکم و یکپارچه در پشت تختخواب مهم است چون به شما کمک می کند تا خوابی خوب و عمیق داشته باشید و روز بعد را با نشاط و انرژی شروع کنید. همین طور چنین دیواری موجب افزایش قدرت تمرکزتان خواهد شد.

 

- هرروز پنجره های اتاقتان را دست کم به مدت 20 دقیقه باز بگذارید تا انرژی تازه وارد خانه تان شود. اگر این کار را نکنید انرژی قدیمی در خانه تان خواهد ماند و دیگر شانس و اقبال به سراغتان نخواهد آمد.

 

86737_377.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...