رفتن به مطلب

شبکه های مخابراتی آینده سبز می شوند


ارسال های توصیه شده

یک کنسرسیوم بین المللی به نام "لمس سبز" برای ایجاد شبکه های مخابراتی دوستدار محیط زیست و کم مصرف آینده تشکیل شد.به گزارش خبرگزاری مهر، لابراتوارهای "بل" در Alcatel-Lucent با هدف ایجاد شبکه های مخابراتی و اینترنتی با حداقل مصرف انرژی و کاهش انتشار دی اکسید کربن این کنسرسیوم جهانی را که "لمس سبز" (Green Touch) نام دارد تاسیس کرده است.

در این کنسرسیوم، تحقیقاتی برای دستیابی به فناوریهای لازم برای ساخت شبکه های مخابراتی بسیار موثر با همکاری پیشگامان بخش فناوریهای اطلاعات در دنیای دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی انجام می شود.

از شرکتهایی که وارد کنسرسیوم Green Touch شده اند می توان به AT&T، موبایل چاینا، تلفونیکا، تله کام پرتغال، سوئیس کام و Freescale Semiconductor اشاره کرد.

این شرکتها تراشه ها، کابلهای با فیبر نوری و دیگر تجهیزات لازم برای صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه می کنند.

همچنین لابراتوارهای تحقیقاتی موسسه تکنلوژی ماساچوست (ام. آی. تی)، دانشگاه استنفورد و دانشگاه ملبورن نیز در کنسرسیوم حضور دارند.

در این خصوص رئیس "لمس سبز" اظهار داشت: "ما باید تمام عناصر لازم در توسعه شبکه های مخابراتی را دوباره اختراع کنیم. شبکه امروز برای اجرای عملکردهای خود نیاز به انرژیهای بسیار بالایی دارد. این درحالی است که شبکه فردا علاوه بر اینکه عملکردهای بالایی دارد باید مصرف انرژی بسیار پایینی داشته باشد. "

براساس گزارش پی. سی وورد، اولین اجلاس کنسرسیوم "لمس سبز" در ماه فوریه برگزار می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...