رفتن به مطلب

عشق و رابطه ی جنسی


Maryam.j

ارسال های توصیه شده

وجود يك رابطه ي جنسي عميق, پرشور و سالم بين شرکای جنسی يكي از اركان و دلايل مهم تشكيل و حفظ خانواده است ولي همين نكته ي مهم گاه سبب بروز مشكلاتي هم مي شود. به نظر مي رسد كه عمده ترين اشتباه افراد در برقراري ارتباط جديد, شروع زودرس و با شتاب سكس باشد. بعضي ها فكر مي كنند كه به اين ترتيب , صميميت بين آنها عميق تر مي شود. و رابطه ي بهتري را تجربه خواهند كرد, چنين افرادي اغلب بيم آن دارند كه اگر نه بگويند طرد شوند. مي ترسند اگر نه بگويند جسم آنها فراموش شود.

 

مهم نيست كه چه چيزي در برخوردهاي اول بين زوج اعجاب انگيز و جالب به نظر مي رسد , بلكه مهم اين است كه چه قدر براي توجه عميق و نزديكي روحي به طرف مقابل صرف شده است. سكس بدون توجه عميق شايد تجربه ي فيزيكي و جسماني رضايت بخشي باشد ولي از لحاظ هيجاني(عاطفي) و معنوي كم رنگ و صرفاتجربه اي منطقي خواهد بود. چنين تجربه اي تقريبا هميشه اين احساس را به دو طرف مي دهد كه انگار چيزي را از دست داده اند.

سكس عاري از عشق و توجه سبب مي شود كه زن يا شوهر فكر كنند اگر با فرد ديگري رابطه مي داشتند موفق تر بودند. پس بهتر است در انتخاب و ديدارهاي اوليه ي خود دقت بيشتري بكنيد و ببينيد كه آيا طرف مقابل را درست انتخاب كرده ايد يا نه؟ و اين چنين شانس خود را در مورد تشخيص اينكه براي يكديگر مناسب هستيد يا نه افزايش دهيد. هرگز پيش از عمق بخشيدن به صميميت عاطفي به صميميت جسماني نپردازيد.

بر خلاف بسياري از پند و اندرزهاي سنتي كه روابط زناشويي بعد از ازدواج را خواه و ناخواه عامل ايجاد ارتباط صميمي و نزديك بين زوج جوان مي دانند , بايد گفت كه سكس خوب , نتيجه و محصول صميميت است و نه علت آن. بدون عشق و توجه , هر مشكلي تبديل به معضلي بزرگ و غيرقابل حل مي شود و هر نقص و ايرادي به حركت ناقص بعدي مي انجامد. به علاوه حتي جذابيت جسماني نيز , هيچ گاه به تنهايي نمي تواند تعارضات اجتناب ناپذيرروابط اوليه را حل كند.

توجه و محبت عميق تنها از طريق اختصاص وقت براي يكديگر آن هم در طول زمان حاصل مي شود. براي دستيابيبه توجه و محبت عميق بايد با هم حرف بزنيد , بخنديد و ببينيد كه چه چيزي , چه حركتي و چه نوع برخوردي براي شما دلنشين است .

توجه و محبت در واقع از كالبد شكافي تعرض ها به دست مي آيد . با كالبد شكافي تضادها و كشمكش ها مي توانيد يكديگر را بهتر بشناسيد و با روح و جان ديگري ارتباط برقرار كنيد. البته پيش از رفتن به جنگ چالشهاي ناشي از كل روابط , بايد روح فرد مقابلتان را دوست داشته باشيد.

رابطه ي جنسي بدون عشق عميق , نسيمي زودگذر است . بنابراين بهتر است از وقت خود بيشتر استفاده كنيد و تا زماني كه نسبت به يكديگر احساس امنيت و راحتي نكرده ايد به رختخواب نرويد. به اين ترتيب حتي اگر در عشق بازي هاي اوليه ي خود به نعوظ هم نرسيد , رابطه ي شما خراب نمي شود .

شايد ماه ها طول بكشد تا زوج جوان نسبت به هم احساس راحتي كنند . شايد بگوييد يعني چه؟ يعني براي داشتن يك رابطه ي سكس بايد ماه ها صبر كرد؟! واقعيت اين است كه اين موضوع كاملا به خود شما بستگي دارد . بايد ببينيد كه چه قدر طول مي كشد تا احساس دوست داشتن و دوست داشته شدن بكنيد. احساس كنيد كه عميقا راحت و بي دغدغه هستيد. بايد ببينيد كه تا چه اندازه با همسر خود صادق هستيد .

 

و چگونه با تعارضات و كشمكش ها مواجه مي شويد. مسلما تا زماني كه با هم كشمكش و تعارض نداشته باشيد به احساس آرامش و امنيت نخواهيد رسيد. در جريان همين برخوردهاست كه ممكن است متوجه شويد كه در كشمكش تضادها و تعارضها طرف مقابل سكوت كرده و خود را سانسور مي نمايد و يا بر عكس شديدا از كوره در مي رود و يا حس كنيد كه در مقابل واكنش او , شما عملكرد مناسبي نداريد .شناخت و حل اين مسائل نياز به گذر زمان دارد . پس بايد ببينيد كه علت تعجيل و شتاب شما چيست ؟ آيا صرفا سكس مي خواهيد يا يك رابطه ي عميق و سالم كه هميشه تازگي خود را حفظ مي كند..

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...