رفتن به مطلب

انگيزه:تغييرات کوچک، دستاوردهاي بزرگ


ارسال های توصیه شده

در کارم که کمک به ديگران براي رسيدن به تغييري که مي خواهند است، ياد گرفتم که اکثر ارباب رجوع هايم خوب معني تغيير را درک نمي کنند. وقتي مي بينند که تغيير چقدر ساده امکانپذير است، هيجان زده مي شوند و فکر مي کنند که واقعاً مي توانند تغيير کنند و يک دنياي کاملاً جديد برايشان گشوده مي شود.

جايي که افراد درمورد تغيير کمي سردرگم مي شوند اين تفکر اشتباه است که براي تغيير کردن، بايد تغييرات بزرگ و سخت در زندگيتان رخ دهد تا تفاوت را مشاهده کنيد.

 

اين به هيچ وجه درست نيست. يک تغيير کوچک، اگر درست باشد، مي تواند دستاوردهاي بزرگي را برايتان به همراه داشته باشد.

 

براي مثال، هواپيمايي که از آتلانتا به هاوايي پرواز مي کند اگر يک درجه در انتخاب مسيرش اشتباه کند، سر از استراليا درمي آورد. وقتي اين مسئله را به زندگي خودمان تعميم مي دهيم، مي بينيم که ايجاد فقط يک تغيير کوچک اما درست در روند زندگيمان، تفاوت زيادي در آن ايجاد خواهد کرد.

 

مردي را مي شناختم که هيکل خيلي چاق و بد قواره اي داشت و تصميم گرفت که شروع به دوندگي کند. روز اول، يک تغيير کوچک در روزش ايجاد کرد. از صندوق پست جلوي خانه خودش را تا صندوق پست جلوي خانه همسايه دويد و برگشت. او توانست با اضافه کردن يک صندوق پست ديگر به هر بار دويدنش، امسال در مسابقه ماراتن شرکت کند.

 

تغييرات کوچک، دستاوردهاي بزرگ

 

اجازه بدهيد يک مثال از يکي از ارباب رجوع هايم برايتان بگويم. اين فرد واقعاً دوست داشت که يک برنامه پس انداز براي خودش داشته باشد اما فکر مي کرد که براي شروع هيچ پولي ندارد.

 

تجربه مي گويد اگر به جاي درست نگاه کنيد، هميشه کمي پول آنجا هست. متوجه شديم که او هر روز صبح در راه رفتن به محل کارش، 2 هزار تومان براي خريدن يک سودا و يک عدد شکلات خرج مي کند. اين مقدار کم پول، در هفته 10 دلار، در ماه تقريباً 43 دلار ظرف يک سال 500 دلار مي شود.

 

اگر آن 2 دلار را هر رور در قلکتان بيندازيد مي بينيد که پس انداز خوبي خواهيد داشت که همه ن مديون ايجاد يک تغيير کوچک در وضعيت دخل و خرجتان است.

 

تغييرات کوچک، دستاوردهاي بزرگ

 

خوب اجازه بدهيد حالا اينها را وارد زندگي خودمان بکنيم. يک چيزي که هميشه دوست داشتيد تغيير دهيد را انتخاب کنيد، فقط يک چيز کوچک که هميشه دوست داشته ايد آنرا به طريقي ديگر انجام دهيد. مثلاً ترک چاي، پياده روي عصرها، زودتر خوابيدن شب ها، گوش کردن به حرف بچه هايتان، لبخند زدن به همسرتان، و امثال آن. همه اينها تغييرات کوچکي هستند که مي توانند نتايج بسيار بزرگي به همراه داشته باشند.

 

پيشنهاد من اين است:

 

اين روش را امتحان کنيد و ببينيد آيا نتيجه مي گيريد يا نه. براي هفته آينده فقط يک کار کوچک را به طريقي متفاوت انجام دهيد و نسبت به آن خودتان را متعهد کنيد.

مطمئنم نتيجه خوبي مي گيريد طوري که اين تغييرات کوچک را در زندگيتان بيشتر و بيشتر مي کنيد. آنوقت است که زندگيتان به کل متفاوت از قبل مي شود.

 

 

dm0p7mneuh17bxjo3enf.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...