HaMiD.CFD 20,374 ارسال شده در 15 اردیبهشت 1391 با درود احتمالا این اولین تاپیک در سراسر نت به این سبک و سیاق خواهد بود.مطالب برگرفته و نگارش شده از کاتالوگها زبان اصلی این کمپانی میباشند. قصد دارم در زمینه راه اندازی،نصب،تعمیرات و نگهداری کمپرسورهای تبریدی(علی الخصوص آمونیاک)مطالبی رو به اشتراک بگذارم. تنظیم مطالب و نگارش کاملا توسط خودم هست. امیدوارم در ادامه تاپیک همیاری و استقبال شما دوستان عزیز رو شاهد باشم. کمپرسوری که برای معرفی انتخاب کردم،کمپرسور معروف کمپانی کرلوسکار هست. این کمپرسور هندی هست.مدلی که من انتخاب کردم از نوع KC هست که ظاهرش همچین شکلی داره. این سایت سازنده کمپروسور هست: www.kirloskarkpcl.com یک سری نکات هست که احتمالا همه میدونن ولی به اختصار یه مروری میکنم،جزئیاتش رو خودتون با جستجو به راحتی میتونید پیدا کنید: 1-کمپرسور وظیفه تولید هوای فشرده رو داره که با افزایش فشار توسط کمپرسور تولید میشه.هوای فشرده یکی از اجزای بسیار مهم هر کارخانه،نیروگاه و...هست که موارد استفاده زیادی داره. 2-کمپرسورها انواع مختلفی دارند:اسکرال،اسکرو،سیلندر پیستونی 3-کمپرسورها از نظر مرحله:1-مرحله ای2-دو مرحله ای و... کمپرسورهای تبرید کرلوسکار شامل دو نوع هستند:یک مرحله ای و دو مرحله ای 4-سیکل تبرید از سیکلهای مهم هست،که در اون 4 جزء همیشه در اون وجود داره و یک سیکل بسته اغلب به شمار میره: کمپرسور،کندانسور،اواپراتور،شیر انبساط 5-مبردها قابل نامگذاری هستند،به طور مثال نام علمی آمونیاک R717 هست. و مواردی که به تدریج به آنها اشاره خواهد شد. 8 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
HaMiD.CFD 20,374 ارسال شده در 22 اردیبهشت 1391 خب مهمترین نکات در مورد این کمپرسورهاوبه طور کلی هر کمپرسوری عبارتند از: 1-کمپرسورها داری3 عدد گیج فشار هستند:1-گیج فشار مکش 2-گیج فشار تخلیه 3-گیج فشار روغن که به اختصار با علائم lp - hp - op شناخته میشوند. همانطوریکه میدانید در مکش فشار گاز کم از و در دهش یا همان تخلیه فشار چندین برابر شده که از حاصل تقسیم این دو عدد به عبارتی به عنوان نسبت فشار کمپرسور میرسیم که پارامتری مهم به شمار میرود. در کاتالوگ های نگهداری،تعمیرات کمپرسور ها آمده:فشار روغن حداقل بایستی 2 تا 3 برابر فشار مکش باشد. این امر موید سلامت کمپرسور خواهد بود. کمپرسورهایی که به بررسی آنها خواهیم پرداخت از نوع سیلندر پیستونی که در گذشته با نام خورجینی شناخته میشدند،میباشد. 2-لوله دهش کمپرسور همیشه قطر کمتری نسبت به لوله دهش خواهد داشت. 3-گیج های مذکور به طور روزانه بایستی چک شوند. 4-فشار روغن در صورت پایین بودن توسط شیر تنظیم قابل افزایش است. 6 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
HaMiD.CFD 20,374 ارسال شده در 23 اردیبهشت 1391 کلا هر وسیله از تجهیرات که شامل اجزای دوار و یا به طور کلی متحرک باشه نیاز به روانکاری پریودیک داره. روانکاری شامل روغنکاری وگریس کاری میشه. هر کمپرسوری در کاتالوگ خودش دارای یک جدول روغنکاری هست که مطابق اون باید روغن مورد نیاز بهش تزیریق بشه میزان روغن کمپروسور از روی سایت گلاسی که بر روی بدنه کارتر طراحی شده قبل مشاهده هست. میزان روغن کمپروسور نباید از نصف گیج سایت گلاس پایینتر بیاد معمولا در هفته یکبار برای بازدید روغن میگذارند اگر در هفته بیشتر از حد عادی روغن داخل کارتر کم شده باشد نشانه وجود عیب در کمپرسور هست. روغن کاری به دو صورت کلی انجام میشه: 1-توسط اپراتور 2- توسط پمپ روغن روغنکاری توسط پمپ روغن بسیار اهمیت داره و به روغنکاری پر فشار معروف هستش. این روغنکاری از این جهت اهمیت داره که تمام روغن مورد نیاز برای یاتاقانهامیل لینک،پیستونها رو تامین میکنه و اگر مورد پیش بیاد در این بخش بسیار سنگین تمام میشود. پمپ روغن دارای ***** روغن هست که اونم باید هر 6 ماه یکبار تعویض بشه،به دلیل اینکه پشت روغن آمونیاک هست اینکار به حوصله و دقت فراوانی نیاز داره. در ضمن تعویض ***** باید حتما پس از باز کردن محفظه ***** تهویه مناسب انجام بشه و حتما از ماسک استفاده کنید. همانطور که میدانید آمونیاک گازی فرار و مسموم کننده هست. 5 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
HaMiD.CFD 20,374 ارسال شده در 29 اردیبهشت 1391 چند نکته: 1-کمپرسور را قبل از فیکس کردن شاسی در محل مورد نظر،حتما توسط کپسول هوا تست کنید. 2-سوپاپ اطمینان را حتما در مسیر برگشت نصب کنید. 3-جوشکاری خطوط لوله را مطابق استاندارد ها انجام داده،و تست و نشت یابی را بر روی آنها حتما انجام دهید 4-هنگام تست دقت کنید که کپسول عاری از هر گونه رطوبت باشد. 5-در صورت که کارتر کمپرسور از بیرون یخ بزند کمپرسور زیر بار نمیرود. 6-برق کشی کمپرسور بسیار اهمیت دارد،کابلها رو مطابق دفترچه راهنما بایستی در محل مربوطه قرار دهید. روغن کمپرسور هر ماه بایستی به طور کامل تخلیه و تعویض گردد 4 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
mese 677 ارسال شده در 3 اسفند 1393 درشماره 2: لوله دهش کمپرسورهمیشه قطرکمتری ازلوله مکش دارد!!!!!!!! نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
mese 677 ارسال شده در 3 اسفند 1393 باتشکر ازمطالب مفیدشما: درصورت امکان مطالب بیشتری به اشتراک بگذاریدواگرازکمپرسورهای اسکرومطالبی دارید ممنون میشم 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
HaMiD.CFD 20,374 ارسال شده در 3 اسفند 1393 درشماره 2: لوله دهش کمپرسورهمیشه قطرکمتری ازلوله مکش دارد!!!!!!!! بله اشتباه تایپی بود که هر دو دهش تایپ شده بود و دومی باید مکش تایپ میشد باتشکر ازمطالب مفیدشما: درصورت امکان مطالب بیشتری به اشتراک بگذاریدواگرازکمپرسورهای اسکرومطالبی دارید ممنون میشم این کاتالوگ کامل ترجمه شده به همراه یک کاتالوگ اسرو مربوط به شرکت سابرو که من کار کردم فعلا استقبالی نشده و الا مطالب رو به اشتراک میگذارم 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
mese 677 ارسال شده در 3 اسفند 1393 ممنون میشم بازم از این مطالب بود به اشتراک بزارید:icon_gol:/تشکر از زحمتهای شما/:icon_gol: 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال