رفتن به مطلب

ساخت روبات جنگی که با خوردن گیاه انرژی خود را تامین می‌کند


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

ساخت روبات جنگی که با خوردن گیاه انرژی خود را تامین می‌کند

 

مقامات پنتاگون اعلام کردند که نوعی روبات جنگی را ساخته اند که قادر است انرژی خود را با خوردن گیاهان و زیست توده ها تامین کند.

 

در فیلم های علمی تخیلی روبات های جنگی وجود دارند که برای تامین انرژی خود از تمام چیزهایی که قابل خوردن باشند از گیاهان، حیوانات و حتی اجساد سربازان در جنگ استفاده می کنند.

 

این در حالی است که مقامات پنتاگون خبر از ساخت نمونه آزمایشی نسل جدیدی از روباتهای نظامی را داده اند که تنها گیاهخوار هستند.

 

نام این روبات که Eatr (روبات تاتیکی خودمختار از نظر تامین انرژی) است همانند واژه " eater" انگلیسی به معنی "خورنده" تلفظ می شود.

 

در این خصوص هری شل مدیر اجرایی موسسه "فناوریهای سیلیکون پاور" وابسته به پنتاگون اظهار داشت: "ما نگرانی افکار عمومی در خصوص روباتی که از جمعیتهای انسانی تغذیه می کند را به خوبی درک می کنیم. روبات های آدمخوار تنها در فیلم های تخیلی حضور دارند و ماموریت ما ساخت این نوع روباتها نیست. بلکه روباتی که ما ساخته ایم تنها یک روبات گیاهخوار است. ما می خواهیم نشان دهیم که موتورهای ما می توانند با استفاده از مواد تجدیدپذیر زیستی گیاهی برای مصرف خود، انرژی پاک تولید کنند."

 

براساس گزارش گاردین، پروژه ساخت این روبات اولین بار در سال 2003 مطرح شد. روبات جنگی Eatr که می تواند همانند آمبولانس صحرایی مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر گیاهخواری می تواند از سوختهای فسیلی نیز انرژی خود را تامین کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...