رفتن به مطلب

گرافیک و محبوبیت سایت ها


ارسال های توصیه شده

گرافیک‌ها ، تصاویر و مجموع عكس‌هایی كه در هر وب سایت وجود دارند می‌توانند به بهبود كیفیت وب سایت و محبوبیت آن نزد كاربران كمک كنند و یا برعكس ارزش محتویات ارزشمند وب سایت را هم پایین بیاورند. هر قدر كه كاربر با یک وب سایت راحت‌تر كار كند ، آسان‌تر در آن به گشت و گذار برود و در مدت زمان كوتاه‌تری به خواسته‌اش برسد ، به ارتقای نمره وب سایت نزد موتورهای جستجو بیشتر كمک خواهد كرد. این تصاویر و جذابیت‌های بصری وب سایت باید به گونه‌ای طراحی شوند كه مطابق نظر و خواسته و معیارهای موتورهای جستجو باشد تا بتوانند در نمره‌دهی صفحات وب سایت یا همان رنكینگ صفحات وب سایت ، رتبه خوبی كسب كنند ، علیرغم این اهمیت ، بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها از ارزش این عناصر مهم و تاثیرگذاری كه در رشد و محبوبیت یک وب سایت نقش مهمی دارند ، غافل هستند و هنگام ارتقای وب سایت‌شان فعالیت می‌كنند آنطور كه باید به تصاویر و گرافیک‌ها نمی‌پردازند. به عبارتی لینک ساختن و تنظیم متون با كیفیت و پر از محتوای كلیدی و مفید ، اقداماتی هستند كه همراه با مفاهیم ارتقای درجه یک وب سایت در لیست موتورهای جستجو ، به ذهن می‌آیند. ولی شما این اشتباه را مرتكب نشوید و اهمیت این لوازم مفید رشد وب سایت را لحاظ كنید. نكاتی چند هستد كه با رعایت آنان خواهید توانست تصاویر ، گرافیک‌ها و جاذبه‌های بصری وب سایت‌تان را جوری تنظیم كنید كه در جهت رشد صاحبشان حركت كنند:

نكته اول اینست كه باید از چند و چون مفهوم آن چه كه AH Image Tag نامیده می‌شود ، آگاه باشید. حقیقت اینست كه ماموران نظارت و نمره‌دهی به وب سایت‌ها كه در خدمت موتورهای جستجو هستند ، عكس‌ها و گرافیک‌ها را نمی‌بینند و فقط چند كلمه‌ای كه در توضیح عكس نوشته شده را می‌خوانند و این جمله كوتاه یا یک عبارت همان معیار نمره‌دهی آنان است. پس لازم است كه تا جای ممكن از لغات كلیدی و آنهایی كه بیش از بقیه تكرار شده‌اند ، استفاده كنید. و همان كلمات مشهور و محبوبی را به كار ببرید كه وب سایت‌های مشهور و پرطرفدار هم از آنها استفاده می‌كنند. عنكبوت‌های موتورهای جستجو همواره به این وب سایت‌ها سر می‌زنند. سعی كنید رضایت آن‌ها را جلب كنید و عكسی را كه نمی‌بینند برایشان توضیح دهید.

وجود این توضیحات ، لازم و ضروری‌اند و اگر عكسی یا گرافیكی ، فاقد آن باشد ، شانس زیادی ندارد كه مورد توجه واقع شود. تصاویر پیش زمینه وب سایت ، ‌عكس‌هایی كه در توضیح و شرح بیشتر یک متن كوتاه می‌آورید و یا حتی عكس‌هایی كه به لینک‌های دیگر سایت‌ها مربوط هستند ، همگی نیازمند این برچسب‌های كوتاه ، مختصر ، مفید ، كلیدی و گویا هستند. مرتبط بودن توضیح به عكس ، ملاحظه بسیار مهمی است و اگر در پایان هر شرح و توضیحی كه راجع به موضوعی آورده‌اید ، یكی از كلمات photo ، image یا Graphic را هم درج كنید ، به ارتقای درجه خود نزد عنكبوت‌های موتورهای جستجو كمک خواهید كرد.

بعضی از صاحبان وب سایت‌ها ترجیح می‌دهند همان واژه یا عبارت كلیدی اصلی خودشان را در این برچسب‌های توضیح عكس‌ها ، بگنجانند. به بیان ساده‌تر همان لغاتی كه كاربر با تایپ كردن آنها ، به وب سایت مورد نظر رسیده است. آنها این عبارت راهگشا را در متون وب سایت هم می‌گنجانند و این عبارت از حد یک لغت معمولی جستجو فراترست و به عبارتی بازتاب آن فكر و نیازیست كه كاربر را مقابل موتور جستجو نشانده است. آن دسته از صاحبان وب سایت با تجربه كه به پیچ و خم‌های روند رنكینگ موتورهای جستجو آشنایند ، این عبارت جادویی را در URL هم وارد می‌كنند. به علاوه لازم است كه این عبارت اصلی و كلیدی را در هر بیست و پنج كلمه آخر هر صفحه نیز بگنجانید.

عنكبوت‌های جستجوگر همیشه غذا می‌خواهند. بله باید نیازشان را برآورده سازید ولی مراقب باشید ، اگر عبارت و واژه‌های كلیدی را بیش از اندازه تكرار كنید ، ممكن است آنها را لغاتی بیهوده و به اصطلاح اسپم‌های متنی و كلمه‌ای تلقی كنند. اگر كلمات كلیدی خودتان را به شكل جمع و مفرد بیاورید و ظاهرشان را قدری تغییر دهید ، مفید خواهد بود. بطور مثال fax services یا faxing services یا efax services یک وب سایت معمولی بیش از یک عكس یا گرافیک در خود دارد و هر چند تا از این عكس‌ها هم كه باشند به این برچسب‌های توضیحاتی احتیاج دارند. این تعداد عكس هم باید به اندازه‌ای باشد كه سرعت لود كردن وب سایت را كاهش ندهد. بسیاری از وب سایت داران حرفه‌ای ، لغات و عبارات خنثی و بی‌تاثیرشان را كه در هنگام جستجوهای اینترنتی به حساب نمی‌آیند ، درون گرافیک‌ها جای می‌‌دهند. بطور مثال جمله به وب سایت ما خوش آمدید! را در جای عنوان اصلی وب سایت ننویسید بلكه آن را داخل گرافیكی جای دهید و بالای صفحه بگذارید. این ترفند باعث می‌شود كه جا برای گنجاندن كلمات كلیدی در عنوان اصلی باشد. لغات تعیین‌كننده و كلیدی را در عنوان شماره یک و هر عنوان فرعی دیگر جای‌گذاری كنید و برچسب‌های توضیح عكس‌ها را نیز با استفاده از همان لغات و عبارات بنویسید. همچنان عنكبوت‌ها را تغذیه كنید ولی فراموش نكنید كه بیننده وب سایت شما یک انسان است نه یک عنكبوت اینترنتی! پس در درجه اول این كاربرست كه باید گرافیک‌ها و تصاویر و عكس‌ها را خوب و مناسب كند و كار با آن‌ها برایش راحت باشد. برای این كه از چگونگی نمای وب سایت‌تان در جستجوگرهای متفاوت ، خبردار شوید ، می‌توانید به وب سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
رجوع كنید.

لازم به توضیح نیست كه لوگوی وب سایت و طرح پیش زمینه آن را در همه صفحات ثابت نگهدارید. فونت و اندازه متن نیز باید در همه صفحات یكسان باشد. این كار باعث می‌شود كاربر بتواند حواسش را متمركز كند و به محتوای وب سایت بپردازد.

استفاده بجا و مناسب و حرفه‌ای از تصاویر در وب سایت‌ها موجب می‌شود كه كاربران با آنها احساس راحتی كنند و مطالب و اطلاعات مورد نیازشان را آسان‌تر بیابند. به علاوه دیگر وب سایت‌ها هم علاقه‌مند خواهند شد كه با چنین وب سایت جذاب و پرترافیكی لینک بزنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...