رفتن به مطلب

انواع آگهی های جدید در روزنامه ها


ماتینا

ارسال های توصیه شده

چقدر با انواع آگهی ها و با نوع ارائه آنها آشنا هستید؟

 

این مطلب به هر دو پرسش شما پاسخ می دهد. هم به كار آگهی دهندگان می آید و هم به كار طراحان اگهی ها. این مطلب كه محصول یک پژوهش بین المللی تازه است، نشان می دهد كه آن دسته از شكل های آگهی ها كه تا دیروز برای آگهی دهندكان حكم تابو را داشت، امروزه به پدیده ای رایج در روزنامه های جهان تبدیل شده است

 

1- آگهی های اطراف لوگوی روزنامه

 

آگهی های اطراف لوگوی روزنامه (Masthead ad) غالبا یك یا دو ستونی هستند كه در نزدیك لوگو و یا در اطراف لوگو به چاپ می رسند.

 

2- آگهی های پانوراما

 

آگهی های پانوراما (Panorama ad) تقریبا حالت استانداردی دارند چرا كه دو صفحه كامل را می گیرند و از فضای سفید بین دو صفحه رو به رو هم استفاده می كنند. این آگهی ها كه دو صفحه رو به رو را به خود اختصاص می دهند تقریبا به شكل و شمایل یك پوستر شبیه هستند.

 

1232471371.jpg

موارد 1 و 2

 

 

3- آگهی های ال شكل

 

آگهی های ال شكل (L-shaped ad) كه به خاطر شباهت شان به حرف L در زبان انگلیسی به این نام مشهور شده اند، هم بخشی از فضای آگهی در پایین صفحه را به خود اختصاص می دهند و هم بخشی از فضای متن در سمت چپ یا راست صفحه (كه در هر دو مورد، نمونه آنها را با شماره 3 می بینید) البته ستون های سمت راست یا چپ صفحه از نظر عرض می توانند متفاوت باشند كه این امر می تواند به صورت انعطاف پذیر از نوع ستون بندی نشریه ای كه آگهی در آن چاپ می شود، تبعیت كند. اما در هر صورت، بخش افقی آگهی های ال شكل در پایین صفحه و بخش عمودی آن ها درستون های سمت راست یا چپ صفحه به كار می روند كه همانگونه كه گفته شد عرض بخش عمودی این نوع آگهی ها می تواند متغیر باشد. در واقع قاعده این است كه بخش عمودی در صفحه های سمت چپ در ستون سمت چپ و در صفحه های سمت راست در ستون سمت راست قرار گیرد.

 

1232432800.jpg

 

4- آگهی های جزیره ای

 

آگهی های جزیره ای (Island ad) در واقع از هر چهار طرف توسط متن محاصره می شوند. بعضی وقت ها هم می توان آن ها را در حصار آگهی های كوچک تر دید. اكثر كسانی كه آگهی جزیره ای می دهند، ترجیح می دهند از كوچک ترین سایز ممكن استفاده كنند تا با كمترین هزینه مواجه شوند. كسانی كه آگهی جزیره ای می دهند ترجیح می دهند آگهی شان به جای چاپ در بخش آگهی ها در صفحات متن كار شود. اما باز هم با همه این تفاصیل حتی وقتی آگهی های جزیره ای در وسط آگهی های كوچک تر هم چاپ می شوند، جلب توجه می كنند.

 

1232439480.jpg

 

5- آگهی های كنج صفحه

 

آگهی های كنج صفحه (Grip Corner ad)حتی در صفحات اول هم دیده می شوند. اما در این مواقع در پایین صفحه در كنج راست قرار

می گیرند. این نوع آگهی ها هم می توانند در ابعاد كوچک و هم در ابعاد بزرگ تر چاپ شوند.

 

1232459820.jpg

 

6- آگهی های تونلی

 

آگهی های تونلی (Tunnel ad) هم مثل آگهی های پانوراما در دو صفحه قرار می گیرند، اما كل دو صفحه را به خود اختصاص نمی دهند. آگهی های تونلی هم غالبا با متن احاطه می شوند ولی در بخش بالایی صفحه قرار می گیرند. فرمت آگهی های تونلی نمی تواند خیلی تفاوت كند، چرا كه باید به هر حال تابعی از ستون های صفحه باشد و در دو طرف خود جایی را هم برای متن هایی كه باید آن را در بر گیرد، لحاظ كند.

 

1232425314.jpg

 

7- آگهی های ماهواره ای

 

آگهی های ماهواره ای (Satellite ad) معمولا در وسط صفحه قرار می گیرند و با آگهی های دیگری احاطه می شوند، آگهی های ماهواره ای فقط در بخش آگهی ها چاپ می شوند.

 

1232470228.jpg

 

8-آگهی های اسپانسری

 

آگهی های اسپانسری (Sponsorship ad) به آگهی هایی اطلاق می شود كه آگهی دهنده خودش اسپانسر متن مربوطه است. فرمت های این نوع آگهی ها در هر نشریه ای ثابت است كه البته از نظر تعداد مرتبه چاپ شدن و یا زمان چاپ و نیز از نظر ابعاد می تواند متفاوت باشد.

 

1232443180.jpg

 

9- آگهی های انعطاف پذیر

 

آگهی های انعطاف پذیر (Flexform ad) در واقع موتیف هایی هستند كه با در نظر گرفتن نوع ستون بندی صفحاتی كه در آن ها به چاپ می رسند به نوعی پیشروی در ستون ها دست می زنند. آگهی های انعطاف پذیر غالبا در ستون های كناری چاپ شده و به طرف ستون های درگیر رو به بالا حركت می كنند. بعضی وقت ها هم ستون های افقی را پر می كنند.

 

1232438596.jpg

 

10- آگهی های دوتایی

 

آگهی های دو تایی (Double ad) یا زوجی هم می توانند در دو ستون حاشیه ای دو صفحه ای رو به روی هم كارشوند. این نوع آگهی ها هم در متن و هم در بخش آگهی ها می توانند به دست چاپ سپرده شوند.

 

 

11- آگهی های پلكانی

 

آگهی های پلكانی (Staircasead) معمولا در بخش آگهی ها چاپ می شوند و مثل آگهی های جزیره ای می توانند در بخش نیازمندی ها هم چاپ شوند. این آگهی ها تا نزدیک تیتر می آیند و معمولا هم مربوط به همان موضوع هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...