رفتن به مطلب

خانه هایی از بتن سبك


spow

ارسال های توصیه شده

شكل این خانه ها دقیقا مشابه كندوهای زنبور عسل طراحی شده است .

 

خانه های بتنی پیش ساخته كه شباهت زیادی به كانكس های فلزی (اتاق فلزی موقت) دارد، اما در واقع ساختار آن همچنین موادمصرفی در آن با كانكس های سنتی فلزی بسیار متفاوت است. خانه های پیش ساخته از جنس بتن سبك اختراع مهندس علی كلهر است كه به نام همین شخص نیز به ثبت رسیده است.

 

از مزایای اصلی آن می توان به عدم استفاده از موادمضر برای سلامتی انسان مانند پشم شیشه، پشم سنگ، آزبست و.... همچنین عمر بالای آن یعنی حداقل ۵۰سال اشاره كرد. همچنین شكل ظاهری ۱۰ضلعی آن به همراه سقف شیب دار امكان دید به همه جهات همچنین ارتفاع سقف تا ۴متر را فراهم می آورد كه این امر خود موجب كاهش آلودگی هوا در این خانه ها می شود. بتن سبك یعنی اصلی ترین ماده تشكیل دهنده این گونه خانه های موقت، ماده ای است با تركیبات جدید و فوق العاده سبك و مقاوم.

 

مواد تشكیل دهنده بتن سبك عبارت است از رمیكولیت پرلیت، میكروسیلیس، سنگ بازالت، سیمان تیپ ۲ اما اصلی ترین وجه تمایز این بتن با بتن های عادی عدم استفاده از ماسه در تركیب بتن های سبك است. عدم وجود ماسه باعث سبك و همگن شدن ساختار بتن شده و باعث می شود كه مواد تشكیل دهنده كه تقریبا از یك خانواده است بهتر همدیگر را جذب كنند. ساختمان این بتن متخلخل بوده و این مساله پارامتر بسیار موثری است. تخلخل موجود در بتن موجب مقاوم شدن آن در برابر زلزله همچنین عایق شدن آن در برابر صدا، گرما و سرما می شود.

 

تركیبات خاص این بتن به گونه ای عمل می كند كه حالت ضدرطوبت به خود گرفته و به مانند بتن معمولی كه جذب آب دارد، عمل نمی كند. بتن سبك تحت فشار مستقیم (پرس) ساخته می شود و به همین دلیل، ساختار آن دارای یكپارچگی قابل قبولی است. به دلیل وجود این یكپارچگی در نوع ساختمان بتن قطعه تولیدی از استحكام بالایی برخوردار است و مقاومت بالایی در برابر زلزله از خود نشان می دهد.

 

همچنین برای تقویت این بتن از یك یا چند لایه بشكه فلزی در داخل بتن استفاده شده كه این حالت همانند مسلح كردن بتن معمولی به وسیله میلگرد است. از نظر هزینه ها و مدت زمان تولید هزینه تولیداتی نوع بتن از دیگر مواد ساختمانی به نسبت ویژگی آن بیشتر است، اما زمان بسیار كمتری جهت تولید دیوارهای بتنی نسبت به دیگر موارد مشابه نیاز است. پرت مواد اولیه جهت تولید بتن سبك بسیار كمتر از بتن معمولی است. قطعات تولیدشده در كارخانه از آزمایش های كنترل كیفیت گذر كرده و به فراخور این امر از كیفیت قابل قبولی برخوردار است.

 

● كندوهای بتونی

 

شكل این خانه ها دقیقا مشابه كندوهای زنبور عسل طراحی شده است. تمامی بدنه ساختمان اعم از دیوارها و سقف مطابق با طراحی مهندسی تعریف شده و به صورت انبوه سازی تولید می شود. خانه های پیش ساخته بتونی تقریبا مشابه كانكس های قابل حمل و مونتاژ است. دیوارها و سقف این خانه ها به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می شوند، بست های فلزی كه دیوارها را به هم متصل می كنند و یكی از پارامترهای ضد زلزله كردن این خانه ها به شكلی طراح شده اند كه موجب تقویت اتصال بین بلوك های بتنی می شوند. دیوارخانه نیز به وسله پیچ و مهره به فونداسیون به هم متصل می شوند و میزان پایداری خانه ها را بالا می برند. چارچوب در و پنجره در این خانه ها به صورت قالب های تعریف شده در داخل بلوك ها گنجانده می شوند. این كار باعث تسریع در ساخت خانه شده و از پرت احتمالی مواد جلوگیری می كند.

 

سیم كشی برق در قالب ها تعریف شده است و لوله كشی آب و گاز روی دیوارها نصب می شود. به طور كلی این خانه ها از ۵ پنجره و سه نورگیر سقفی برخوردارند كه وظیفه نورگیری خانه ها را به عهده دارند. حداقل عمر این خانه ۵۰ سال پیش بینی شده است كه پس از پایان این دوره جابه جایی خانه به محل دیگری امكان پذیر است. از نظر زیبایی با توجه به قابلیت پرداخت بتن سبك می توان قالب ها را به صورت تزیینی تولید كرد. ابعاد خانه پیش ساخته با هر متراژ، ابعاد و طبقات قابل اجرا است و در درجه حرارت ۳۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد خانه ها به خوبی شرایط خود را حفظ می كنند. تهیه و اجرای ایزوگام روی سقف با نماهای سنگریزه در چهار رنگ امكان پذیر است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...