رفتن به مطلب

چين دومين مدارگرد ماه را پاييز به فضا مي‌فرستد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

چين دومين مدارگرد ماه را پاييز به فضا مي‌فرستد

خبرگزاري فارس: چين قصد دارد دومين مدارگرد ماه خود را در پاييز سال جاري ميلادي به فضا پرتاب كند.

 

A0753637.jpg

 

 

به گزارش خبرنگار علمي فارس، چين قصد دارد دومين مدارگرد ماه كشورش «Chang'e-2» را براي كاوش روي ماه در اكتبر سال جاري ميلادي به فضا پرتاب كند.

مقامات چين يك روز بعد از اعلام تاخير در پرتاب مدل فضايي بدون سرنشين اعلام كردند كه اين مدارگرد به همراه موشك بالابر «March 3-C » به فضا مي‌رود.

 

"كي فارن " مدير مأموريت كاوش ماه چين گفت: دومين كاوشگر ماه در مداري متفاوت و با اهداف ديگري به فضا مي‌رود و روش ديگري را براي بررسي ماه اعمال مي‌كند.

 

به گزارش شين‌هوآ، اين كاوشگر در مدار 100 كيلومتري از سطح ماه قرار مي‌گيرد و با توجه به تجهيزات پيشرفته‌اي كه روي آن نصب شده، تصاوير با كيفيت‌تري از سطح ماه تهيه مي‌كند.

 

مأموريت كاوشگر «Chang'e-2» در راستا و مكمل مأموريت كاوشگر «Chang'e-1» خواهد بود. كاوشگر «Chang'e-1» نخستين كاوشگر چين است كه براي بررسي ماه طراحي و ساخته شده و هم اكنون در مدار تنها قمر زمين قرار دارد.

 

نخستين كاوشگر ماه چين در سال 2077 با موفقيت به فضا پرتاب شد و در مدار ماه قرار گرفت و ژانويه 2008 نخستين تصويري را كه از سطح ماه تهيه كرده بود، به زمين ارسال كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...