رفتن به مطلب

انتقادات وارد بر آزمون دکتری سال 1391


Neutron

ارسال های توصیه شده

کاظم (داوطلب آزمون دکتری ۹۱):

عرض شود که سازمان سنجش بر اساس کدام دلایل قابل قبول

۱- ضرایب دروس تخصصی را معادل با ۴ (من۹ در تخصصی داشتم) زبان را معادل با ۲ و هوش واستعداد تحصیلی را معادل با یک قرار داده است؟

۲- فلسفه امتحان هوش و استعداد تحصیلی در مقطع دکتری چیست؟

۳- چرا امتحان زبان را در این سطح برگزار کرده است (میانگین نمرات زبان این مطلب را روشن می کند)

امیدوارم با توجه به نظرات تمامی شرکت کنندگان تصمیم مناسبی گرفته شود. :banel_smiley_4:

 

باران : قرار بود ضریب زبان کم بشه نه اینکه سطح سوالات در حدی باشه که نشه جواب داد.

در مورد حوزه گیلان موارد : نبودن مکان مناسب جهت گذراندن فاصله بین دو امتحان ( با توجه به سرد بودن نسبی هوا) – باز نبودن نمازخانه جهت خواندن نماز– صف طولانی برای غذا و در نهایت خوردن غذا در ظرفهای نشسته یا خوب نشسته با قاشق هایی چرب – صف طولانی جهت دریافت موبایل- ترافیک عظیم در هنگام برگشت ( عملا از ۷ صبح تا ۹ شب ۹۱/۱/۲۵ سر کار بودیم)

لازم به ذکر که همه موارد فوق پارسال هم بود حالا چرا کلا اهمیتی نداشته که رفع بشه نمیدونم.

من که از حوزه در اومدم یه جمله گفتم: من سال بعد محاله شرکت کنم تا شخصیتم اینجوری زیر سوال بره

هر چند بعید می دونم !!!:icon_razz:

 

- هاتف :سوالان زبان و استعداد تحصیلی بسیار سخت و خسته کننده بود بویژه آنکه بعد از ظهر بود

- چقدر آخه بی برنامگی!!!!!!!

- نمی دونم شاید این امتحان هم مثل پارسال آزمون و خطاست ( !! ) و دانشگاه ها کار خودشون می کنند و نفرات مورد نظر خودشون گزینش می کنند.

- سئوالهای استعداد تحصیلی هم مناسب رشته های علوم انسانی نبود

- من هم مثل بقیه می خواستم بدونم این سئوالات نامتعارف و مشکل را چه کسی طرح کرده بود من نمونه سئوالات تافل و آیلتس رو دارم واقعا قابل مقایسه نیست . حتی یکی از اعضای هیات علمی دکترای زبان هم تعجب کرده بود :w58:

- امتحان زبان چرا عمومی؟ پس تخصصی چی شد؟ بعدش عمومی به این طولانی مگه ما دکترای زبان داشتیم؟ سوالات چرا این قدر مفهومی وبی ربط با منابع بودند؟

- به نظرم سوالات آزمون زبان استاندارد نبودند

- چندین سوال غلط در بخش استعداد وجود داشت.

- آزمونها هم با نیم ساعت تاخیر شروع شــــــــــد

- چرا این قدر سوالای زبان و استعدادش سخت بود اصلا ملاکشون از آزمون استعداد چیه بابا هر کس یه استدلالی داره قرار نیست همه مثل هم فکر کنن؟؟؟

- زبان انگار امتحان تافل بود اگه اینجوری بود که همه می رفتن مدرک تافلشونو میگرفتن که راحت تر بود/؟؟ :whistles:

- واقعا طراحان سوالات هوش یا زبان این سوالات را برای یک آزمون عمومی طرح کرده بودند .آیا کسی هست به این موضوع رسیدگی کند.

- سوالات و زمان برگزاری آزمون انقدر جای انتقاد داره که دیگه به غذا و این چیزا نمیرسه !!

- آزمون ۴ ساعته بعد از ظهر و ۱٫۵ ساعته صبح ! ۶ تا درک مطلب زبان انگلیسی!! در صورتیکه در آزمون های بین المللی آیلتس و تافل هم اینطور نیست ! به اون مقام مسئول که میاد میگه آیلتس هم تستی برگزار میشه یکی توضیح بده که آیلتس و تافل wrting و speaking داره ! :banel_smiley_4:

- ؟ : ناهار که هیچی، بابت مواظبت از کیف ها هم پول می گرفتن و می گفتن ما شرکت خصوصی هستیم و کاری به دانشگاه نداریم. مگه همچین چیزی میشه. دانشگاه اینقدر آدم نداره؟؟؟

- موضوع سبک سئوالات آزمون تخصصی که ۲ تا نکته مهم داشت اول اینکه خیلی خوب بود که آزمون تخصصی صبح برگزار شد ضریب ۴ داره و نیاز به انرژی بیشتر

 

 

 

خودتون تا تهش برید دیگه :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

کاوه:

 

از دو ماه قبل از عید و در تمام مًدت عید زندگی را بر خودم حرام کردم تا نتیجه بگیرم و حتی با توجه به اینکه دو بار در امتحان تافل شرکت کردم و نمره ۵۵٠ دارم متاسفانه در از مون از دست سوالات زبان کلافه بودم چون واقعا سنگین بودند و متن های طولانی با فونت ریز سرم را درد اورد امیدوارم که طراح سوالات هر کی که هست از زندگیش خیر نبینه که با سرنوشت این همه داوطلب بازی کرد.

در مورد درس استعداد ۶٠ سوال برای بچه های فنی با اون کیفیت چاپ مزخرف و سوالات پیچیده واقعا عذاب اور بود و بهتر بود حداقل تعداد سوالات را همون ۴٠ تای قبلی قرار می دادند.

 

یه نکته خیلی مهم که کمتر توجه بهش شده اینکه به نقل از دکتر توکلی هر داوطلب فقط ۵ کدرا می تونه انتخاب کنه و در نهایت هم فقط به سه دانشگاه معرفی میشه اینم باز ظلمه واقعا بعضی از رشته تعداد کدمحل های مورد انتخاب بسیار زیاد است و انتخاب ۵ محل بسیار مشکل است .

 

نکته پایانی در مورد فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد است که از همون ابتدا ودر هنگام معادل سازی معدل ها مورد مهر قرار می گیرند در مصاحبه ها هم یک سری نمرات برای دانشگاه فارغ التحصیلی در نظر گرفته شًده است و به نظر من این مقدار تنبیه برای کسانی که کمتر از بچه های سراسری زحمت نکشیده اند کافی نیست،

در امتحان پارسال بسیاری از دوستان فارغ تحصیل دانشگاه ازاد به هنگام مصاحبه و با شنیدن نام دانشگاه ازاد بدون بررسی پرونده مورد مهر اساتید قرار گرفتندً و حقشان پایمال شد.

از مدیران محترم وزارت علوم می خواهم که چاره ایی بیندیشند و اگر واقعا بچه های دانشگاه ازاد در حد دکتری نیستند از اول اعلام نمایند تا دوستان رنج این همه هزینه را نپذیرند و با احساستشان بازی نشود

لینک به دیدگاه

هیوا:

 

با سلام من چند سوال اساسی از طراحان سوال و کرشناسان سازمان سنجش دارم :

۱٫ واقعا امتحان دروس تخصصی آنها ملاکی جهت سنجش علمی هر داوطلب در رشته خودش بود؟

۲٫ آیا نمی شد تعداد سوالات زبان و استعداد را کاهش داده و امتحان بصورت تک نوبتی برگزار می شد؟

 

اما چند پیشنهاد برای آزمونهای سال آینده دارم که امیدوارم در صورت صلاحدید مدیر سایت بر روی سایت قرار گرفته و نظرات داوطلبان در این ارتباط سنجیده شود :

۱٫ آزمون زبان کاملا جداگانه برگزار شود به گونه ای که کسب حد نصاب لازم نمره زبان فقط مجوز شرکت در آزمون تخصصی باشد و نمرات آزمونهای بین المللی نیز مورد قبول واقع شوند.

۲٫ نمره آزمون زبان هیچ تاثیری در آزمون دکتری نداشته باشد و فقط بعنوان معیار شرکت در آزمون باشد.

۳٫ آزمون بصورت تک نوبتی برگزار شود و اصتعداد تحصیلی هم بعنوان یک ماده آزمون در نظر گرفته شود.

۴٫ دروس تخصصی از هم جدا شده و تعداد سوالات را تا حد معمولی افزایش دهند ( مانند آزمون کارشناسی ارشد)

لینک به دیدگاه

مجید:

 

بنظر من سوالات زبان عالی بود و تفاوت سطح رو مشخص می کرد.از سطح سوالات استعداد تحصیلی راضی بودم ومعتقدم میبایست ضریبی حداقل برابر با ریاضی و آمار داشته باشه.

در سطح دکتری قطعا زبان و هوش بسیار کلیدی هستند و میبایست ارزشگذاری بیشتری شوند.

در ضمن مقایسه کنکور با آزمونهای تعیین سطح مانند آیلتس که رقابتی نیستند اساسا غلط است

لینک به دیدگاه

امیر:

 

طراحان سوالات زبان انگلیسی و هوش می خواستند خودشان را نشان دهند.

ایا این نوع سوال دادن حق عده زیادی را پایمال نمکند

یک نفری که در کشور انگلیسی زبان زندگی کرده و یا فقط وقت خوود را در کلاسهای زبان و محیط انگلیسی گذراده ولی از دروس تخصصی هیچ سر رشته ای ندارد قبول شود حقش است؟

دروس تخصصی را نیز اساتید معتدل تر طراحی بکنند تا همه موارد یک درس در نظر گرفته شود نه یک قسمت خاصی که تنها آن طراح به ان واقف است و مسائل اصلی درس کنار گذاشته نشود بهتر نیست؟

 

ضریب هوش ۲ باشد بهتر است ولی با سوالات منطقی.

شخصی که ضریب هوشی او ۱۲۵ بوده و فارغ التحصیل شریف است می گوید به نصف سوالات نیز نرسیده است.

لینک به دیدگاه

اوريون:

 

آقا خيلي خوش گذشت. جاتون خالي :w02:

من فقط فهميدم در مورد رشته‌م و درسايي كه در طول اين چند سال خوندم، كاملا در اشتباه بودم .:ws3:

لینک به دیدگاه

من فقط فهميدم در مورد رشته‌م و درسايي كه در طول اين چند سال خوندم، كاملا در اشتباه بودم .:ws3:

 

چرا؟

مگه چه طوری بود؟

 

من حتی آزمایشی هم شرکت نکردم. :icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
چرا؟

مگه چه طوری بود؟

 

من حتی آزمایشی هم شرکت نکردم. :icon_pf (34):

من قرار نبود شركت كنم. يني كلا تصميماتم رو گرفته بودم مثلا. :banel_smiley_4:

در آخرين صحنه ها توسط دوستان خفت شده و به محل امتحان برده شدم. به قول دوستم: "قبوليت به جهنم(من --->w58.gif)، اون 23 تومن حَيفِس :w02:"

 

45 تا سوال تخصصي بود كه 30 تاشون رياضي 1و 2 و معادلات بودن. چون كنكور ارشد نداده بودم آخرين خاطراتم از اين درسا برميگرده به 6 سال پيش. اينا گويا دروس اختصاصي كارشناسي ما بودن!huhsmileyf3.gif

 

15 تا سوال از دوتا درس مباني بيومكانيك 1 و 2 قرار بود باشه. اينا هم به عنوان دروس اختصاصي ارشد. كه البته ما تو كارشناسي اين درسا رو گذرونده بوديم. :banel_smiley_4:

 

من فك ميكردم ديگه هر چي رو نزنم مباني 2 كه سيالات بيولوژيكي هست رو ميتونم بزنم. دفترچه رو برداشتم ديدم دريغ از يه سوال سيالاتي w58.gif

مباني يكي كه داده بودنم اصلا ربطي به چيزايي كه خونده بوديم نداشت. در واقع هيچ كدوم از مراجع شناخته شده براي اين دروس شامل اين مباحث نميشدن!

همش نموداراي خاص و كلمات اختصاري رو آورده بودن سوال كرده بودن. مثلا يكي از مسئله‌ها به دست آوردن pca توي تاندون فلان بود. بعد من اصن نميدونستم ايني كه نوشته چي هست!!! البته اينو استثنائا با استفاده از واحدا حل كردم! :whistle:

 

يا مثلا پرسيده بودن مدل ماكسول كدوم رفتار مواد بيولوژيكي رو دقيق نشون ميده؟ كريپ و ريلكسيشن و خستگي و يكي ديگه.

بعد اصن يكي از مباحث خيلي تابلو توي مكانيك بافت اينه كه مدلاي ماكسول و ... هيچ كدوم نميتونن مدل بيولوژيكي رو توجيه كنن و يه مدل با الماناي ديگه براش طرح شده. من دقيقا اون لحظه ميخواستم بدونم طراح سوال كي بوده :banel_smiley_4:

 

واقعا صد رحمت به همون رياضياي 6 سال پيش ديده شده!

 

زبان بد نبود. چون من اول از ريدينگا شروع كردم آخرش با خيالي آسوده بقيه رو جواب دادم. ولي سر استعداد تحصيلي خيلي تنبليم ميومد اون متنا رو بخونم. 2 صفحه متن به فارسي دري بايد ميخوندي (ازينايي كه ترجمه شدن ولي معلوم نيست سر و ته جمله كودونه!) به خاطر 3 يا 4 تا سوال.

منم ديدم حسش نيست شروع كردم به خوردن خوراكيا watermelonsmileyf.gif

قسمت جالبش اينه كه ميگن استاداي دانشكده‌ي خودمون طراح سوالا بودن. واقعـــــــا اين حركت عــــــــــــــالي بود! :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...