رفتن به مطلب

سرلشکر صفوي: مقابله با جنگ نرم مستلزم قدرت نرم افزاري است


.Godfather.

ارسال های توصیه شده

17/12/1388

کد خبر : 1000266

منبع : خبرگزاری ایرنا

 

2010%5C3%5C8%5Cirna634036646394375000.jpg

 

سرلشکر صفوي: مقابله با جنگ نرم مستلزم قدرت نرم افزاري است

دستيار ارشد و مشاور عالي فرماندهي با بيان اينکه مقابله با جنگ نرم مستلزم ابزار و قدرت نرم افزاري است، اظهار داشت : جنگ نرم دشمنان در راستاي تغيير باورها و ارزش‌هاي جامعه است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، سردار سرلشکر يحيي صفوي روز دوشنبه دراولين همايش نخبگان فرهنگي سپاه پاسداران افزود : سپاه پاسداران را جمعي از نخبگان و جوانان بنيان گذاشتند و دفاع مقدس را همين فرماندهان، بسيجيان و دلاورمردان نخبه پيش برده‌اند و خانواده‌هاي آنان نيز حمايت کردند.

سرلشکر صفوي ادامه داد : امام(ره) براي ما نعمتي بزرگ بود که توانستند سپاه را بنيان گذارند. مقام معظم رهبري نيز که بعد از 20 سال از پايان دفاع مقدس، سکان کشتي نجات انقلاب را در همه بحران‌هاي در دست دارند از نخبگان فرهخيته تاريخ کشور هستند.

دستيار ارشد و مشاور عالي فرمانده کل قوا با تاکيد بر اينکه سپاه پاسداران مي‌خواهد حافظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي باشد و براي ادامه رسالت خود، دفاع از نظام را در مقياس جهاني آغاز کرده است، تصريح کرد: هم‌اکنون از داخل کشور تا گستره جهاني دفاع از آرمان‌هاي انقلاب شروع شده است. به شکلي که غرب و فرهنگ ليبرال دموکراسي با ما جنگي را به راه انداخته و قلب تپنده آن را انقلاب اسلامي مي‌داند.

صفوي پرچم بيداري و مقاومت اسلامي را که توسط نظام اسلامي برافراشته شده است را جهاني دانست و تاکيد کرد: انديشه سياسي و فرهنگ اسلامي به کشورهايي مانند لبنان و فلسطين رفته و اميدواريم دو جبهه ائتلاف اسلامي عراق که هم‌اکنون انتخابات آن برگزار شده بتواند 325 کرسي مجلس اين کشور را به دست آورد، زيرا انقلاب اسلامي نفوذ و تاثير خود را در جهان گذاشته است.

مشاور عالي فرمانده کل قوا، دشمنان را در حال تهيه و اجراي جنگي فرهنگي دانست و گفت: سپاه، هم بايد با جنگ نرم و نيمه‌سخت در برابر فتنه‌ها و تهاجمات فرهنگي ايستادگي کند و هم در ميدان جنگ سخت با دشمنان و صهيونيست‌ها به مبارزه بپردازد که بايد در اين مسير نخبگان پاسدار و بسيجي و تمام دلسوزان انقلاب اسلامي در برابر جنگ فرهنگي و رسانه‌اي که اين کشورها بر عليه ما سامان داده‌اند به مبارزه بپردازد.

وي يکي از جبهه‌هايي را که نخبگان بايد در برابر تهاجمات دشمنان مبارزه کنند قدرت نرم عنوان کرد و افزود : بايد با قدرت نرم به مقابله با جنگ نرم رفت زيرا هدف جنگ نرم تغيير باورها، انديشه‌ها و ارزش‌هاي اسلامي است که در راستاي آن تغيير رفتارها را به وجود مي‌آورند.

صفوي با تاکيد بر اينکه انقلاب اسلامي با فرهنگ ديني به پيروزي رسيد و آسيب‌پذيري نظاممان نيز در همين فرهنگ ديني است،خاطرنشان کرد : دشمنان ما بهتر از ما انقلاب را شناختند و براي مبارزه با آن برنامه‌ريزي کرده‌اند.

وي تاکيد کرد: دلسوزان بايد دور هم جمع شوند تا بتوانيم در برابر فرهنگ مهاجم که همان مادي‌گرايي و ليبرال دموکراسي مي‌باشد، ايستاده و مبارزه کنيم.

دستيار ارشد و مشاور عالي فرمانده کل قوا تصريح کرد: فرهنگ ليبرال دموکراسي که اساس آن بر ماديات است در برخورد با فرهنگ اسلامي، منطق، استدلال و قدرت رسانه‌اي شکست خواهد خورد.

صفوي در پايان گفت: سپاه مي‌تواند با به فعل درآوردن نخبگان خود، انقلاب اسلامي را صادر کند.

همچنين در ابتداي اين مراسم معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح نيز در سخناني با اشاره به اينکه شاکله سپاه مبتني بر نخبه‌گرايي مي‌باشد و بايد اين شاکله را حفظ کرد، گفت: نياز به تغيير ذهن به شکلي که اين تغييرات عملياتي شوند، نه فقط در سپاه، بلکه در تمامي کشور نياز است.

سردار سرتيپ سيد مسعود جزايري با اشاره به اينکه وجود يک تشکيلات منسجم در سپاه که وارد مباحث فرهنگي و اجرايي فکري شود لازم و ضروري است، افزود: خلأ کانون‌هاي فرهنگي بازنشستگي، در سپاه پاسداران به‌طور محسوس ديده مي‌شود و بايد سامانه‌هاي متناسب خود را در اين زمينه تشکيل دهيم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...