رفتن به مطلب

تعويض و نگهداری ***** دراير و شارژ مبرد


ارسال های توصیه شده

شيشه ديد مبرد (Sight-Glass) بايستی بطور دوره ای مورد بازديد قرار گيرد (حداقل هفته ای يک بار). شيشه ديد تميز و شفاف، نشان دهنده شارژ صحيح مبرد به داخل سيستم می باشد و در اين شرايط شير انبساط به خوبی تغذيه می شود.در شرايط کارکرد پايدار، وجود حباب مبرد داخل شيشه نشان مي دهد که ممکن است شارژ مبرد کامل نباشد. پاشش گازی شکل (حباب) مبرد داخل شيشه ديد ميتواند نشانه افت فشار بيش از حد در خط مايع باشد که اين امر ممکن است بدليل مسدود شدن ***** دراير يا مسدود شدن جای ديگری از خط مايع باشد. اگر ساب کولينگ کم باشد، شارژ را اضافه کنيد تا شيشه ديد شفاف گردد. اگر ساب کولينگ در حالت نرمال باشد و پاشش گازی شکل روی شيشه ديد مشاهده شود، ***** دراير را تعويض کنيد. در داخل شيشه ديد وسيله ای وجود دارد که نوسط رنگ، شرايط مبرد را نشان ميدهد. اگر پس از سه ساعت کارکرد چيلر، شيشه ديد حالت خشک بودن مبرد را نشان نداد، دستگاه بايدpump-down شده و ***** دراير تعويض گردد. جدول ذيل راهنمايي برای تعيين شرايط خشک يا مرطوب بودن سيستم می باشد.

 

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 168, bgcolor: transparent]

رنگ

[/TD]

[TD=width: 168, bgcolor: transparent]

نشان دهنده شرايط

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 168, bgcolor: transparent]

سبز (آبی آسمانی )

[/TD]

[TD=width: 168, bgcolor: transparent]

خشک

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 168, bgcolor: transparent]

زرد (صورتی)

[/TD]

[TD=width: 168, bgcolor: transparent]

مرطوب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

در فاصله زمانی برنامه نگهداری و تعميرات اگر در دمای ساب کولينگ طبيعی حبابهايي در شيشه ديد مشاهده شد و يا اگر نمايشگر رطوبت شيشه ديد، وجود رطوبت اضافی در مبرد را نشان داد ***** دراير بايد تعويض گردد. در چند ماه اول کارکرد دستگاه در صورت مشاهده حباب داخل شيشه ديد، تعويض ***** دراير ضروری است. ذرات باقيمانده از کارکرد کمپرسور و ديگر اجزای چيلر در خط مايع توسط مبرد جاروب شده و سپس توسط ***** دراير گرفته می شوند. برای تعويض ***** دراير : 1. شير دستی خط مايع را ببنديد. 2. با باز کردن سوئيچ های Q1 و Q2 (سوئيچ های on/off کمپرسورها) در حالت off، دستگاه را در حالت Pump-down قرار دهيد. 3. سوئيچ on/off دستگاه يعنی Q0 را در حالت off قرار دهيد. 4. شير خط مکش را ببنديد. 5. ***** دراير را برداشته و تعويض نماييد. 6. توسط شير قطع و وصل (shut off) دستی، خط مايع را از گازهای غير قابل کندانسی (هوا و ...) که ممکن است در طول مدت تعويض ***** وارد سيستم شدخ باشند، خالی کنيد. 7. جهت راه اندازی مجدد ابتدا شير خط مکش سپس شير دستی خط مايع را باز کنيد. توصيه می شود قبل از راه اندازی دستگاه، تست نشتی انجام گيرد. بهترين حالت شارژ حالتی است که دستگاه بتواند در همه شرايط و ظرفيت ها بدون ايجاد flashing در خط مايع کار کند. هنگامی که با افزايش 2 تا 4 کيلوگرم شارژ دمای خط مايع افت پيدا کند و فشار تخليه به 20-35 kpa برسد ساب کولر تقريبا پر می شود و دستگاه به شرايط شارژ مناسب می رسد. پس از شارژ دستگاه بايد بمدت 5 دقيقه يا بيشتر، فن های دستگاه کار کنند تا به شرايط پايدار در فشار تخليه کاری نرمال برسند.در موارد مشاهده رطوبت در نشانگر روغن، سيستم بايد تخليه شود. هنگامی که سيستم برای تعمير اساسی باز می شود، مانند زمان اورهال، توصيه می شود از روش ذيل جهت تخليه مبرد استفاده شود: 1. سيستم مبرد را توسط يک پمپ خلا تا 200 pa تخليه کنيد. 2. توسط نيتروژن، خلا را بشکنيد تا به فشار اتمسفر برسيد. 3. مراتب 1 و 2 را دو مرتبه تکرار کنيد. 4. سيستم مبرد را تا مقدار 66.6 pa تخليه کنيد. نيتروژن خشک که جهت شکستن خلا بکار ميرود هرگونه رطوبت و هوای باقی مانده در سيستم را جذب ميکند. اغلب با سه مرتبه تخليه، رطوبت و هوا از سيستم خارج ميگردد. در صورت تعمير دستگاه (مثل جوشکاری خط مبرد و...)، نياز است که از ***** دراير مخصوص (ضد اسيد) استفاده شود. همچنين اگر در مدار مبرد روغن سوخته يا کثيف پيدا شد (بعلت سوختن در موتور کمپرسور ايجاد می شود) قبل از اعمال خلا، لازم است سيستم بطور کامل توسط ***** دراير تميز شود که برای اين منظور از ***** درايرهای مخصوص (ضد اسيد) حاوی خشک کن مناسب ميکنند. ***** دراير مخصوص برای مدت چند ساعت استفاده استفاده ميگردد و سپس با ***** دراير معمولی تعويض ميشود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...