رفتن به مطلب

خانه ای دو طبقه از جنس کاغذ و مقوا


rize

ارسال های توصیه شده

در جشنواره ی معماری Biennale (جشنواره ای هنری که هر دوسال یک بار در ونیز ایتالیا برگزار میشود) طرحی از یک معمار چینی به نام Li Xianggang نظر خیلی از منتقدان را به خود جلب کرد. این خانه ی دو طبقه که شبیه یک سنگر است، تنها با جعبه های کاغذی، لوله های مقوایی و چسب نواری و تعداد کمی میخ اجرا شده است. البته شاید این طرح را بتوان در خیلی از انباری ها و مغازه ها پیدا کرد! انبوه جعبه های روی هم گذاشته چیز جدید و فوق العاده ای نیست، ولی اولین کسی که ایده ی ارائه دادن آن در یک مسابقه را داشته به احتمال زیاد همین معمار چینی بوده.

 

ولی گذشته از ایده ی اولیه، اینکه این خانه ی دو طبقه تنها با چسب نواری سر پا نگه داشته شده هم در نوع خود بسیار جالب است. نکته ی جالب دیگر اینست که این طرح قابلیت تبدیل شدن به یک خانه ی واقعی یا یک محل ملاقات یا … را به همراه تمامی امکانات لازم دارا می باشد، حتی طبقه ی اول این خانه به شکل خانه های سنتی چینی طراحی شده است.

Xianggang ، معمار این خانه ، این طرح را نمادی برای خانه هایی دانسته که بدون هیچ گونه هزینه ی اضافه، کمترین ضرر را به محیط زیست اطراف خود میزنند و می توان از تک تک آجر های آن که از جنس کاغذ هستند دوباره به شکل تازه ای استفاده کرد. شاید هیچ گاه این ایده به صورت انبوه ساخته نشود، ولی هدف این ساختار دلیلی کافی و محکم بود تا این طرح یکی از برگزیدگان این جشنواره باشد.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...