رفتن به مطلب

زرهپوش های کبرا زهردار / شرکت اوتوکار ترکیه


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

کبرای زهردار سری زرهپوش های کبرا توسط شرکت اوتوکار ترکیه ساخته شده اند و برای ساخت آن از اجزا و قطعات خودروهای هاموی آمریکایی استفاده شده است. شاسی کبرا برای ساخت خودروهای شناسایی آسلسان نیروهای مسلح ترکیه نیز بکاررفته است.

 

طراحی

 

کبرا دارای شکلی فشرده شده است که حمل آن را به وسیله هلیکوپتر امکان پذیر می سازد. بدنه این زرهپوش کاملا جوشکاری شده است و درهای پهلو و پشت آن به گونه ای طراحی شده اند که در صورت نیاز خدمه به سرعت می توانند از آن خارج شوند. علاوه بر درها، 2 دریچه نیز در سقف کبرا کارگذاشته شده است. ظرفیت کبرا -بسته به ماموریت آن- بین 4 تا 12 نفر می باشد.

خریدار می تواند برای زرهپوش خود یک کیت آبی-خاکی سفارش دهد. در صورت نصب این کیت، کبرا می تواند بدون آمادگی سازی وارد آب شود.

 

شیشه های پهن کبرا درحالیکه در برابر پرتابه ها مقاوم هستند دید مناسبی را برای خدمه آن فراهم می کنند. بر روی شیشه ها ؟؟؟؟ برقی نصب شده است. در اطراف بدنه کبرا چند پنجره های ثابت برای دید خدمه نصب شده اند.

کبرا به یک سیستم تهویه هوا مجهز می باشد اما خریدار می تواند تجهیزات مقابله با حملات ش.م.ه را نیز برای زرهپوش خود سفارش دهد. علاوه بر آن، خریدار می تواند لامپهای رانندگی مادون قرمز، پریسکوپ دید در شب، پریسکوپ دید در روز، دستگاه پرتاب نارنجکهای دودزا و سیستم اطفا حریق را نیز برای نصب بر روی کبرا سفارش دهد.

 

سلاح

 

طیف وسیعی از سلاح و برجک بر روی کبرا قابل نصب هستند. از جمله این سلاح ها می توان به مسلسلهای 7.62 یا 12.7 میلیمتری، نارنجک انداز خودکار 40 میلیمتری، توپ 30 میلیمتری اشاره کرد. همچنین انواع موشکهای ضدتانک و سطح به هوا نیز بر روی کبرا نصب می شوند.

 

حفاظت

 

بدنه و زوایای کبرا به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین حفاظت را برای این زرهپوش فراهم کنند. بدنه کبرا در برابر شلیک مستقیم تفنگهای هجومی پیاده نظام و مسلسل مقاوم است و می تواند در برابر ترکشهای توپ و خمپاره نیز مقاومت کند. بدنه در برابر مینهای ضدتانک و ضدنفر و همچنین بمبهایی که در کنار جاده کار گذاشته می شوند نیز حفاظت جان سرنشینان را تامین می کند. در صورت نیاز، خریدار می تواند زره بیشتری برای زرهپوش هایش سفارش دهد. تایرهای کبرا در حالت کم باد نیز به زرهپوش اجازه حرکت می دهند.

 

نیروی محرکه

 

کبرای از یک موتور 8 سیلندر 7 شکل استفاده می کند. گیربوکس کبرا اتوماتیک بوده و به وسیله یک سیستم الکترونیکی کنترل می شود. هر 4 چرخ کبرا از موتور نیرو می گیرند تا تحرک بیشتری برای زرهپوش تامین شود. چرخهای کبرا دارای سیستم تعلیق جداگانه بوده و یک سیستم تنظیم باد مرکزی میزان فشار باد چرخها را در هنگام حرکت کنترل می کند.

 

همانطور که بیان شد تمام قسمتهای مکانیکی کبرا از خودروهای هاموی شرکت جنرال موتورز به عاریت گرفته شده اند. این امر باعث می شود که خریدارانی که قبلا از هاموی در زرادخانه خود بهره می گرفتند نیاز به قطعات یدکی جدیدی نداشته باشند و پشتیبانی فنی و تعمیرات کبرا برای آنها راحت تر انجام شود.

 

ماموریت ها

 

کبرا می تواند ماموریتهای گوناگونی را برعهده بگیرد. کبرای نفربر، ضدتانک، شناسایی، نظارت با رادار، آمبولانس، پست فرماندهی انواع گوناگون زرهپوش های کبرا هستند.

 

مشخصات

 

قدرت:190 اسب بخار

موتور: 1موتور 8 سیلندر 6500 سی سی

نسبت قدرت به وزن 31 اسب بخار/تن

جداکثرسرعت: 115 کیلومتر/ ساعت

برد: 752کیلومتر متفرقه

وزن رزمی:6200 کيلوگرم

طول:5.23 متر

عرض:2.22متر

ارتفاع:2.1متر

خدمه:1نفر راننده+ 11 سرباز

تعداد:ترکیه 481 دستگاه

نیجریه 193 دستگاه

مولداوی 3 دستگاه

سال ورود به خدمت:1997

مسلسل 12.7 میلیمتری

توپ 20 میلیمتری

موشک ضدتانک تاو

موشک زمین به هوا

حداکثر زره:؟

 

normal_cobra1%7E0.jpg

 

normal_cobra6.jpg

 

normal_cobra7.jpg

 

normal_cobra9.jpg

 

normal_Cobra_amphibic_.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...