رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

خبرگزاري تخصصي معدن- وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم پاياني سي امين گردهمايي علوم زمين سه نقشه زمين شناسي را در سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور رونمايي كرد.

به گزارش معدن نيوز ؛ " متالوژني خاورميانه " ، " پراكندگي مواد معدني كشورهاي عضو اكو " و " نقشه توزيع و پراكندگي مواد معدني ايران در مقياس يك ميليونيوم " نقشه هايي است كه امروز رونمايي شد.

" علي آقا نباتي " تهيه كننده نقشه " متالوژني خاورميانه " در توضيح اين نقشه به دكتر غضنفري گفت : زمان، نحوه، علت و اندازه تشكيل اين معادن در كشورهاي خاورميانه مشخص شده است.

مشاور رييس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور ادامه داد: از آنجا كه علوم زمين شناسي به مرزهاي جغرافيايي محدود نيست، كشورها مي توانند با توجه به داده هاي اين نقشه ، برنامه هاي اكتشافي خود را تهيه كنند.

وي افزود: از داده هاي اين نقشه مي توان براي برنامه ريزي هاي اكتشافي با هدف دستيابي به مواد اوليه صنايع استفاده كرد كه دراين صورت هزينه ، ريسك و زمان اكتشاف تا حد زيادي كاهش مي يابد.

* نقشه پراكندگي مواد معدني كشورهاي عضو اكو

" اميد اردبيلي " تهيه كننده نقشه پراكندگي مواد معدني كشورهاي عضو اكو نيز در توضيح اين نقشه عنوان كرد : اين نقشه با توجه به قرارداد سازمان زمين شناسي و سازمان اكو تهيه شده كه در آن پراكندگي نقاط معدني 10 كشورعضو اكو مشخص شده است.

وي با بيان اينكه شش هزار و 200 نقطه معدني دراين نقشه مشخص شده ، افزود: تمام نقاط مشخص شده بر روي آن بر اساس استانداردهاي تعيين شده و اكنون دركتابخانه ملي به ثبت رسيده و آماده چاپ است كه بعد از چاپ براي مراكز علمي و دانشگاهي ارسال مي شود.

*نقشه توزيع و پراكندگي مواد معدني ايران در مقياس يك ميليونيوم"

" كامران متولي " ديگر يكي ديگر از تهيه كنندگان نقشه " توزيع و پراكندگي مواد معدني ايران در مقياس يك ميليونيوم" در مراسم رونمايي توضيح داد اين نقشه توسط پايگاه ملي داده هاي علوم زمين تهيه شده است.

وي با بيان اينكه اين نقشه پس از 18 سال بازنگري شده است افزود: در نقشه اول سه هزار و 200 نقطه معدني مشخص شده بود كه بعد از بازنگري و پنج سال تحقيق به 12 هزار و 200 نقطه ارتقاء يافت.

متولي اظهارداشت: دراين نقشه 49 نوع ماده معدني با توجه به اندازه ، جايگاه معدني و ارزش آن تقسيم بندي شده و هر كاني يك كد دارد كه با مراجعه به كدها دستيابي به اطلاعات كاني مورد نظر به آساني صورت مي گيرد.

به گفته وي نقشه توزيع و پراكندگي مواد معدني ايران در مقياس يك ميليونيوم با همكاري علي نجفي و مريم عبدي تهيه شده است.

سي امين گردهمايي علوم زمين از يكم اسفندماه در سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور آغاز شد و امروز چهارشنبه به طور رسمي به كار خود پايان داد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...