رفتن به مطلب

نظام سلسله مراتب برنامه ریزی و مدیریت توسعه و عمران در ایران


ارسال های توصیه شده

در ایران پدیده انتظام بخشی فضایی سرزمین در طی چند دهه اخیر با تغییرات عمیق کیفی و کمی (همانند بسیاری از کشورهای جهان ) روبرو بوده است. شهرنشینی نیز ، به گواهی آمارهای کمی ، رشدی بسیار شتابان را همراه با عوارض آن تجربه نموده است . در حال حاضر تعداد شهرهای ایران از مرز 1000 شهر گذشته و طبق برآوردها در سال 1400 شمسی نزدیک به 70 % از جمعیت کشور در شهرها ( و در حدود 1300 شهر) ساکن خواهند بود.

تحلیل وضعیت شهرنشینی ایران مبین آن است که توسعه شهری ایران با انواعی از چالشها و تنگناها در طیفی از موضوعات اقتصادی – اجتماعی ، زیست محیطی ، فرهنگی ، سیاسی و فضایی – کالبدی مواجه است که پاسخگویی به آنها به مهمترین و اساسی ترین محورهای برنامه ریزی توسعه و آمایش در مقیاس ملی بدل شده است و در اسناد مهم برنامه ریزی کشور در مقیاس ملی ، مانند سند چشم انداز بیست ساله، سیاستهای نظام ، ضوابط ملی آمایش سرزمین و برنامه های 5 ساله توسعه کشور به وضوح تجلی یافته است . در گزارش پیوست تلاش شده است تصویری از سطوح مختلف تهیه برنامه های توسعه و عمران در نظام برنامه ریزی فضایی و مدیریت توسعه شهری کشور ، در وضع موجود و با نگاه به آینده ، ارائه گردد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...