رفتن به مطلب

هلیکوپتر بی‌صدا هم اختراع شد


ارسال های توصیه شده

شرکت یوروکوپتر که به ساخت بالگردهای پیشرفته مشهور است، با تغییر شکل و مقطع ملخ بالگرد موفق شد صدای گوشخراش آنرا در حد نجوایی معمولی کاهش دهد و استتار کامل را برای پرواز آن‌ها فراهم آورد.

 

اگر شما هم مثل خیلی‌های دیگر در آرزوی تصاحب بالگردی بی‌صدا هستید، باید عرض کنیم چنین بالگردی هرگز نمی‌تواند وجود داشته باشد، اما می‌توان بالگردهایی ساخت که صدایی بسیار کمتر از هلیکوپترهای امروزی تولید کنند.

 

چنین بالگردهایی قطعا برای ماموریت‌های پنهانی مفید خواهند بود. به گزارش پاپ ساینس، در تازه‌ترین دستاورد صنایع هوایی، شرکت یوروکوپتر موفق شده است با طراحی جدید ملخ‌های بالگرد، صدای آن را به شدت کاهش دهد.

 

این فناوری که بلو-اِج (Blue Edge) نام گرفته، راه را برای ساخت هلیکوپترهای راهبردی جاسوسی هموار می‌کند. صدای بسیار بلندی که توسط ملخ‌های هلیکوپتر به وجود می‌آید، به دلیل عبور ملخ‌ها از جریان‌های گردابی برجامانده از دوران ملخ جلویی است. نام علمی این، برهمکنش تیغه-گرداب (Blade-Vortex) است.

 

اما شرکت یوروکوپتر با تغییر شکل این بال‌های گردان و ایجاد انحنا در انتهای آن، توانست طول موثر تماس این تیغه‌ها را با جریان گردابی کاهش دهد و صدای ناشی از دوران آن‌ها را در حد صدای نجوایی معمولی به شدت 3 یا 4 دسی‌بل کاهش دهد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...