رفتن به مطلب

برخی تجهیزات دفاع دریایی ساخت ایران


Himmler

ارسال های توصیه شده

**قایق موشک انداز ذوالفقار**

قایق تندروی موشک انداز ذوالفقار یک قایق تندروی گشت دریایی است که طراحی آن برای حمله سریع به دشمن صورت گرفته است.شناور موشک انداز ذوالفقار به موشک‌هاى کوثر در نسل قدیم و نصر1 در نسل جدید مجهز مى‌شوند.کارایی مناسب، سرعت بالا،‌ مانور سریع و هزنیه کم در مقابل کارایی بالا از ویژگی‌های شناور ذوالفقار است.

 

 

بدنه این شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است كه از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی مخابراتی، ‌ناوبری و الكترونیك برخوردار است.

 

شناور ذوالفقار مدل جدیدی از شناورهای كلاس خود محسوب می‌شود كه با دارا بودن موشك‌های دریایی و سرعت مناسب قابلیت عملیات در شرایط مختلف دریایی را دارد.

 

 

 

ساخت تمامی اجزای شناورهای ذوالفقار همچون سیستم‌های رانش، شفت و پروانه و دیگر اجزاء در داخل کشور انجام میشود.

 

 

 

مشخصات >>

 

 

 

 

نام شناور:قایق تندروی موشک انداز ذوالفقار

کشور سازنده:ایران

نهاد سازنده:وزارت دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح

وضعیت خدمت:عملیاتی و در حال تولید انبوه

خدمه:2 تا 4 نفر

تسلیحات:موشک های کروز نصر 1 و کوثر

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

شناور تندروی راکت انداز سراج

 

بدنه شناور سراج ۱، فایبرگلاس و به گفته وزیر دفاع بدنه این شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است.

 

این شناور مجهز به امکانات پیشرفته بومى مخابراتى و ناوبرى الکترونیکى است.

 

این شناور از شناور های تندروی بلید رانر الگوبرداری شده است که از سریعترین شناورهای جهان است.این شناور قابلیت حمل راکت اندازهای دریایی 107 میلیمتری 11 لوله ای پایدار شده، رادار جستجوی دریایی با برد حدود 30 کیلومتر و تیربار 12.7 میلیمتری تبدیل نموده و در آینده به پرتابگرهای موشک و اژدر نیز تجهیز شده و در سال 90 به طور گسترده در خدمت واحدهای عملیاتی در تمام آب های جنوبی ایران قرار می گیرد.پیشینه سرعت این قایق بیشتر از 70 نات(بیش از 130 کیلومتر بر ساعت) است.

طراحی کابین در این شناور به گونه‌ای است که در سرعت بالا در داخل کابین، تغییرات ارتفاعی ناشی از حرکت بر روی آب و صدای چندانی احساس نمی‌شود. همچنین در شرایط طوفانی دریا سرنشینان آن شدت امواج را احساس نخواهند کرد.

 

لینک به دیدگاه

زیر دریایی کلاس مید جت غدیر

 

دارای موشک ضد کشتی حوت(اشکوال)

 

پس از ساخت زیردریایی‌های مختلفی چون نهنگ، زیردریایی سبك از كلاس غدیر با تلاش چندساله متخصصان وزارت دفاع به مرحله بهره‌برداری عملیاتی رسیده و با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه و وزیر دفاع پس از تحویل به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسماً وارد آب‌های جنوبی كشورمی‌شود.

حمل مین/حمل موشک های دوش پرتاب/دارای جایگاه های پرتاب موشک های زیرسطحی/قدرت جابجایی سریع نیرو، رهگیری شناورهای سطحی و زیر سطحی دشمن، قابلیت شناسایی اهداف نظامی و قابلیت حمل نیروهای ویژه(به طوریکه غواص ها در دریا میتوانند از زیردریایی خارج شوند)/چابکی لازم برای انجام سریع مأموریت‌ها، رنج ناوبری زیر سطحی طولانی، سونار سایز کوچک، دستگاه کنترل عمق اتوماتیک، سیستم هدایت دستی، هیدرولیک و خودکار و قابلیت ناوبری در آبهای کم‌عمق را از ویژگی های این زیر دریایی می باشد

 

این زیردریایی ها کاربرد وسیعی در منطقه دریایی خلیج فارس دارند این زیردریایی که توان پرتاب همزمان موشک های کوچک و اژدر حوت را دارد که میتواند در تنگه (جایی که سونارهای پیشرفته هم کم میاورند) مستقر شده و موشک های پرسرعت حوت را به سمت ناوهای عبوری شلیک نماید ...

عرض تنگه تقریبا 12 کیلومتر است ! اما مکانهای قابل عبور برای ناوها و زیردریایی های دشمن که بسیار سنگین و بزرگ هم هستند بسیار محدود است و این زیردریایی در این منطقه قابلیت وسیعی دارد

 

با ساخت این زیردریایی در كنار ساخت انواع ناوچه‌های موشك‌انداز و ناوشكن، زنجیره محصولات دفاع سطحی و زیرسطحی كشور تكمیل شده و اكنون ایران تمامی تكنولوژی‌ها و تجهیزات مورد نیاز در این عرصه را در اختیار دارد.

به گفته كارشناسان نیروی دریایی ارتش، زیردریایی كلاس غدیر به خاطر سبكی خود از چابكى لازم براى انجام سریع مأموریت‌ها برخوردار بوده و انواع تجهیزات به‌روز الكترونیكی و مخابراتی نیز در آن تعبیه شده است.

این‎ زیردریایی‎‎ نه‎ تنها قدرت‎ جابجایی سریع‎ نیرو و رهگیری‎‎ دقیق‎ شناورهای سـطحـی‎ و زیرسطحـی‎ دشمــن‎ را دارد بـلكـه‎ قـدرت‎ مـانـور، قـوس‎ سریع‎ و پنهان‎‎ شـدن از رادارهای‎ پیشرفته‎‎را نیز داراسـت‎.

سیستم‌های‎ نوین‎ پرتـاب‎ اژدر و شلیك‎ موشك‎ به‎ طور همزمان‎ با دقت‎ هدفگیری‎ فــوق‎ العاده‎ این‎زیرسطحی‎‎ را از زیـردریایی‌های‎ دیگر متمایز می‎ كند.

نخستین‎ شناور زیرسطحی‎‎ كاملاً ایرانی غدیر در رزمـایـش‎ بـزرگ‎ اتحـاد 84 كـه‎ در آب‌های‎‎ خلیج‎فارس‎ و دریای عـمـان‎ و همچنین‎ اقیانوس‎ هند برگزار شده بود، به‎ شكل آزمایشی‎ شركت كرده بود.

همچنین به گزارش فارس، در مرحله بعدی ساخت زیردریایی نیز با توجه به اینكه اصول و تاكتیك‌های ساخت این شناورهای زیرسطحی عمدتاً مشابه و یكسان است، زیردریایى نیمه سنگین تولید و به ناوگان زیرسطحی نیروهای مسلح ایران افزوده خواهد شد.

 

مشخصات:

 

 

طول:29 متر

وزن:120 تن

سرعت:12 کیلومتر سطح آب-8 کیلومتر زیر آب

دیزلی

لینک به دیدگاه

زیر دریایی کلاس مید جت غدیر

 

دارای موشک ضد کشتی حوت(اشکوال)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

موشک بالستیک دریایی خلیج فارس

 

 

موشك بالستیك و هوشمند خلیج فارس با سرعتی مافوق صوت می‌تواند انواع ناوها و شناورهای دشمن را مورد اصابت قرار دهد. سردار سرلشكر محمدعلی جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری از تولید انبوه جدیدترین موشك بالستیك و هوشمند سپاه ضد اهداف دریایی خبر داد و گفت: دشمن توانایی ردگیری و خنثی كردن این موشك را نخواهد داشت.در همین راستا سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامیویژگی‌ها و مشخصات این موشك را كه به نام "خلیج فارس " نام گذاری شده است، ‌به شرح زیر عنوان كرد:موشك هوشمند و بالستیك "خلیج فارس " یك موشك مافوق صوت و كشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشك‌های قبلی این است كه دیگر موشك‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت كروز عمل می‌كردند اما "خلیج فارس " با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیك از سطح زمین شلیك شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.شعاع برد عملیاتی این موشك 300 كیلومتر است كه در آینده نزدیك نسل جدید آن با بردی بیشتر تولید خواهد شد.موشك "خلیج فارس " به صورت هدایت تركیبی عمل كرده به طوری كه جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل می كند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشك كه كلاهكی با حدود 650 كیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.سوخت موشك "خلیج فارس " جامد است و این موشك توسط مركز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

لینک به دیدگاه

هواناو یونس6

 

 

هواناو یونس6 قابلیت بسیار بالایی در رزمایش و عملیات سریع دارد و میتواند ماموریت های امداد و نجات,گشت زنی و پشتیبانی را در دریا و رودخانه و مناطق باتلاقی و برفی انجام دهد.به گزارش واحد مرکزی خبر,در آئین بهره برداری از خط تولید هواناو یونس6,سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در تشریح قابلیت های این هواناو گفت:هواناو یونس6 به طور کامل بومی و بدست متخصصان هوشمند و خلاق و افتخار آفرین صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.وی افزود:صنایع دریایی وزارت دفاع در فاز نخست می تواند هر سال 20فروند از این هواناو را تولید و با خدمات پس از فروش در اختیار نیروهای مسلح و دیگر متقاضیان قرار دهد.وزیر دفاع از صنایع دریایی وزارت دفاع بعنوان صنعتی پویا و رو به توسعه یاد کرد و افزود:تنوع و میزان محصولات تولیدی صنایع دریایی وزارت دفاع علاوه بر تقویت بنیه دفاعی کشور برای دفاع از حریم مرزهای آبی میهن اسلامی,اشتغال زایی,کارافرینی و رونق اقتصادی در شهرهای جنوبی و شمالی کشور موجب شده است.سردار نجار با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران,مدیران,متخصصان صنایع دریایی که با طراحی و تولید این هواناو گام بلند دیگری در خودکفایی صنعت دریایی کشور برداشتند گفت:با توجه به ظرفیت بسیار بالای صنعت دریایی و نقشی که این صنعت می تواند در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد,باید سرمایه گذاری جدی تری در این بخش صورت پذیرد.

لینک به دیدگاه

**زیردریایی رزمی نهنگ**

(ساخت صنایع دفاع جمهوری اسلامی ایران)

زیر دریایی نهنگ اولین زیر دریایی ساخت ایران است که باعث افزایش چشمگیر وجهه ی صنایع دفاعی ایران گشته است . این زیر دریایی منطبق با شرایط محیطی آبهای شمالی و جنوبی ایران طراحی شده است . 220 متخصص در رسته های مختلف در طراحی و ساخت نهنگ دخالت داشته اند. این زیر دریایی دارای سونار و یک رادار جستجوی سطحی برای کنترل سطح آب می باشد . منابع غربی معتقدند این زیر دریایی ۱۳۵تن وزن دارد و 30 متر طول و دارای یك موتور قدرتمند دیزلیست.نهنگ دارای 2 تا 4 لول پرتاب اژدر می باشد و همچنین توان شلیك موشك نور نیز در آن تعبیه شده است. این زیردریایی امواج منعكس شده از شناورهای دشمن را بوسیله سیستم سونار دریافت كرده و امواج ارتباطی زیر دریا را شناسایی می كند. و به سرعت به حالت آفند در می آید.این زیردریایی ها برای مین گذاری، عملیات های ویژه موسوم به واكنش سریع ، حملات ضدكشتی به كار می روند و بیانگر تلاش نیروی دریایی برای توسعه توانمندی رزمی در زیر دریا محسوب می شوند. به گزارش منابع نظامی غربی ،نیروی دریایی سپاه یك شبكه پیچیده از دوربین های ویدئویی دوربرد برای روز و شب در محل های مختلف امتداد خط ساحلی نصب كرده است تا نفوذ مخفیانه را ردیابی كند و شاید حتی اطلاعات هدف مورد نظر را به زیردریایی های مورد استفاده از جمله نهنگ در ارتباطات زیرآبی كه توسط صنایع الكترونیك ایران توسعه یافته اند، منتقل كند.

آب برعكس هوا یك رسانای نامناسب به شمار می رود كه جریان انتقال صدا را به آسانی بر هم می زند. نیروی دریایی آمریكا از انواع ابزارها برای ردیابی زیردریایی ها برخوردار است اما آب های كم عمق ساحلی و صداهای بالا عملكرد دستگاه ها را با مشكل مواجه می كند و كار ردیابی، مكان یابی و تشخیص زیردریایی ها را بسیار مشكل می سازد به همین علت از ویژگیهای منحصر به فرد زیر دریایی نهنگ كه آن را در رده سلاحهای راهبردی قرار می دهد این است با کف نشینی در اعماق آب به صورت ساکن در آمده و بدین ترتیب از سوی رادارهای مستقر در بالای آب، سطح آب و زیر آب غیر قابل شناسایی خواهد بود.

 

 

مشخصات :نام جنگ افزار : زیردریایی نهنگ

تجهیزات : دارای سونار و یک رادار جستجوی سطحی

تسلیحات : 2 تا 4 لول پرتاب اژدر و محفظه های شلیك موشك نور ، مین گذار.

سال شروع خدمت : 1384-1385

وزن : 135 تن

قابلیت ویژه : كف نشینی و دور ماندن از شناسایی

سرعت در سطح آب : 25 كیلومتر بر ساعت

سرعت زیر سطح آب : 44 كیلومتر بر ساعت

ساخت : صنایع دفاع جمهوری اسلامی ایران

 

لینک به دیدگاه

شناور تاكتیكال فوق سریع

**باور**

مراحل طراحی، ساخت و تولید این شناورها به دست توانای متخصصین افتخارآفرین وزارت دفاع در صنایع دریایی وزارت دفاع صورت گرفته است.

شناور فوق سریع باور با سرعتی بالغ بر ۱۴۰ كیلومتر بر ساعت از بهترین انواع شناور های شناسایی به شمار می رود . این شناور تندرو ، مسلح به موشك های پیشرفته ضد اهداف سطحی و هوایی با قابلیت قفل و رهگیری اهداف می باشد . معمولا اكثر شناورهای تند رو با افزایش سرعت و به طبع آن كم شدن اصطكاك با آب نمی توانند تعادل خود را حفظ نمایند و سرعت آنها از ۷۰ كیلومتر به بالا به منزله واژگونی و انحراف شدید خواهد شد ، اما در طراحی شناور باور طراحی بسیار مطلوب و مناسبی به عمل آمده است ، به طوری كه با افزایش سرعت جلوی شناور دیگر به اصطلاح بالا و پایین نمی پرد . ضمن اینكه این شناور بر خلاف شناورهای دیگر قابلیت شلیك موشك در حالت حركت را دارا می باشد كه این امر به توان رزمی آن افزوده است . این شناور قابلیت حمل ۲۸ نفر نیرو را داراست . استفاده از سیستم های راداری پیشرفته و سیستم های هشدار

 

هواشناسی ، تجهیز به دستگاه های مین كار ، تجهیزات غواصی ، و شیشه های دو جداره ضد گلوله و جداره های ۳ لایه با آلیاژ های مقاوم و سبك از دیگر ویژگی های این شناور رزمی می باشد .

تا كنون ۷۴ فروند از این شناورها تحویل نیروهای مسلح شده است . تولید این شناور در دستور كار وزارت دفاع قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...