رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام :icon_pf (44):

 

دوستانی که در رشته مهندسی مواد تمایل به نوشتن مقاله مشترک فارسی و یا انگلیسی دارند و یا در حال تحقیق بر روی موضوعی هستند و نیاز به همکاری علمی دارند، لطفا درخواست خود را برای تشکیل گروه های مشترک در اینجا مطرح کنند. همچنین سایر دوستان با تخصص های مختلف نیز در صورت نیاز به همکاری با گروه مواد برای تهیه مقاله، در همین تاپیک اعلام آمادگی نمایند.

 

با تشکر :icon_gol:

لینک به دیدگاه

روش تهيه و تنظيم، آماده‌سازي و نگارش مقالات علمي و پژوهشي در بسیاری از مجلات و کنفرانس ها مشابه یکدیگر است. رعایت شیوه نگارش به منظور يكسان سازي، انسجام و نظم مقاله‌های ارائه شده در یک مجله و یا کنفرانس امری ضروری است، به طوری که در صورت عدم رعایت آن، بسیاری از مجلات و کنفرانس های معتبر، مقاله را نپذیرفته و یا آن را برای تجدید نظر باز می گردانند. نكاتي كه ضرورت دارد به هنگام تهيه و تنظيم و ارسال مقاله از نظر ساختاري، شكلي و محتوايي مورد توجه محقق قرار گيرد، به شرح ذيل مي‌باشند:

 

الف- محتوا و الزامات:

 

موضوع مقالات ارائه شده در یک کنفرانس باید در چهاچوب اهدف مطرح شده باشد. مقاله ارسالی برای نشریات و همایش ها نباید قبلا در نشريات دیگر (فارسی یا انگلیسی) يا مجموعه مقالات یک کنگره به چاپ رسيده باشند و یا اینکه به طور همزمان براي موارد مشابه ارسال نشده باشند. در نگارش و ادبيات مقاله از آخرين نظريه‌ها و ديدگاه‌هاي علمي و آكادميك راجع به موضوع استفاده شود. نتايج و خروجي مقاله باید به صورت ريز، روشن و شفاف باشد.

 

 

ب- ساختاري

 

1) عنوان مقاله (Title): عنوان مقاله در بالاي صفحه به صورت وسط‌چين قرار گرفته و پس از آن نام و نام خانوادگي نويسنده يا نويسندگان، رتبه علمي، نشاني الكترونيكي، محل کار و شماره تماس قرار می گیرد.

 

2) چكيده (Abstract): چكيده مقاله معمولا در 150 تا 300 کلمه تنظیم می شود. گاهی اوقات تعداد سطرهای چکیده را نیز محدود می کنند. چکیده باید به طور صريح، موضوع و نتيجه پژوهش انجام شده را مطرح كند. به عبارت دیگر بيان كند چه كاري، چگونه و به چه منظور انجام شده و چه نتيجه‌اي حاصل شده است. چکیده معمولا در دو پارگراف تنظیم می شود که در پارگراف اول، مروری بر کلیات موضوع مورد بحث در مقاله و در پارگراف دوم مراحل انجام آزمایش به صورت کاملا خلاصه و سپس نتایج نهایی به دست آمده مطرح می شود.

 

3) کلمات کلیدی (Key Words): معمولا حداكثر تعداد مجاز کلمات کلیدی، ده كلمه يا تركيب دو تا چهار كلمه‌اي است. کلمات کلیدی باید موضوعات اصلي، فرعي و ساير موضوعات مرتبط با مقاله را دسته‌بندي كنند.

 

4) متن مقاله - بخش اول - مقدمه (Introduction): در مقدمه پس از بیان كليات موضوع مورد بحث، ابتدا خلاصه‏‌اي از تاريخچه موضوع و كارهاي انجام شده به همراه ويژگي‏‌هاي آن كارها بيان مي‏‌شود. در ادامه، به طور معمول در پارگراف، کاری که قرار است انجام شود، ویژگی های آن، نوآوری ها و سایر خصوصیات برجسته کار انجام شده توضیح داده می شود. ‌‌

 

5) متن مقاله - بخش دوم- روش انجام آزمایش (Experimental): مطالب ارائه شده در اين بخش شامل مواد اولیه مورد نیاز، روش های آماده سازی مواد اولیه، تجهیزات به کار رفته برای انجام آزمایش، نحوه setup این تجهیزات و هر آنچه که مربوط به ابزار مورد نیاز برای انجام آزمایش و تجزیه و تحلیل و تولید نتایج است، توضیح داده می شود. ‌

 

6) متن مقاله - بخش سوم- نتایج (Result): در این بخش صرفا نتایج به دست آمده شامل نمودارها، جداول، تصاویر میکروسکوپی و آنالیز بدون هیچگونه تجزیه و تحلیلی قرار می گیرد.

 

7) متن مقاله - بخش چهارم - بحث (Discussion): در این قسمت تمامی داده ها و تصاویر به دست آمده از آزمایش، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. این بخش باید تماما حاصل کار نویسنده باشد. گاهی هر دو بخش نتایج و بحث را در قالب یک بخش می آورند که این موضوع به ساختار مورد درخواست توسط مجله و یا کنفرانس بستگی دارد.

 

8) متن مقاله - بخش پنجم- نتیجه گیری: نتیجه گیری از مقاله عمدتا به صورت شماره بندی شده و یا طی دو یا سه پارگراف تهیه می شود. این بخش انعکاس دهنده حاصل کار تحقیقاتی و پژوهشی و نکات جدید به دست آمده توسط نویسندگان مقاله است.

 

9) منابع و مراجع (Reference) .

 

موضوعات دیگری از قبیل تشکر، قدردانی، ضمائم، اثبات رابطه ریاضی و ... در صورت لزوم پیش از منابع و مراجع آورده می شوند. گاهی اوقات نیز در پایان مقاله بنا به درخواست مجله و یا کنفرانس، بیوگرافی مختصری از نویسندگان آورده شده که بعد از منابع و مراجع قرار می گیرد.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

سلام

من در زمینه پودر و همچنین گالوانیزه کار میکنم.

اگر دوست داشتید در این زمیته ها کمک کنیم و مقاله ارائه کنیم.

این آدرس ایمیل من هست.

ketab12345@yahoo.com

لینک به دیدگاه
سلام

من در زمینه پودر و همچنین گالوانیزه کار میکنم.

اگر دوست داشتید در این زمیته ها کمک کنیم و مقاله ارائه کنیم.

این آدرس ایمیل من هست.

ketab12345@yahoo.com

 

بسیار عالیه دوست عزیز

زمینه کاری شما البته بیشتر عملی است تا موضوع تئوری

بسیار عالی است اگر ازتباط مجازی در اینجا بعدها به ارتباط کاری نزدیک تبدیل بشه

اما در وهله اول در رابطه با پیشنهاد شما، با توجه به موضوع کاریتون، می شه رو ترجمه مقالات جدید و ارائه اطلاعات و جزوات و دروس مورد نیاز در زمینه پودر کار کرد.

مقالات ترجمه شده ابتدا در مجله نواندیشان چاپ شده و سپس در تالار مواد برای استفاده راحت تر کاربران قرار می گیرد.

برای این کار برای هر مقاله یه تیم کاری دو یا سه نفر تشکیل شده و در بخش ویژه مواد شروع به فعالیت می کنند تا مقاله تکمیل شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوست عزیز هستیم. :icon_gol:

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
سلام

متوجه منظورتون از مجله نواندیشان نشدم

مقالات جدید ترجمه کنیم و از اونها مقاله در بیاریم؟

 

http://www.noandishaan.com/forums/forumdisplay.php?f=831

 

انجمن نواندیشان سعی داره تا به کمک کاربران به صورت منظم و در صورت امکان ماهیانه مجله انجمن رو به صورت الکترونیکی در وهله اول و سپس هارد کپی منتشر کنه، شماره یک مجله در دست تهیه است که البته با توجه به برخی مشکلات به تاخیر افتاد. اما سعی بر منتظم شدن بازه انتشار و سپس ماهنامه شدن آن است. توضیحات کامل در تالار مجله آورده شده است.

 

موفق باشید.

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
کسی موضوع مناسبی واسه مقاله داره من هستم برام پیغام بذاره

 

شما گرایشتون استخراجه، ولی شاید علاقه داشته باشید به این موضوع :

 

نظرتون چیه یه تحقیق خوب روی فولادهای TRIP, TWIP and TRIPLEX انجام بدیم، در واقع Introduction روی این فولادها، خواص فیزیکی، مکانیکی و کاربرد به ویژه تو صنایع خودرو.

همچنین می تونیم تو ادامه روی روش تولیدش، به خصوص روی متالورژی ثانویه اش بحث کنیم، با توجه به درصد کربن پایینش از طرفی درصد منگنز بالا و یا روی Nitrogen Content یا Oxygen content و آخال هایی (Inclusions) که به خاطر درصد منگنز بالا به ویژه در حضور آلومینیم تشکیل می شه.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
شما گرایشتون استخراجه، ولی شاید علاقه داشته باشید به این موضوع :

 

نظرتون چیه یه تحقیق خوب روی فولادهای TRIP, TWIP and TRIPLEX انجام بدیم، در واقع Introduction روی این فولادها، خواص فیزیکی، مکانیکی و کاربرد به ویژه تو صنایع خودرو.

همچنین می تونیم تو ادامه روی روش تولیدش، به خصوص روی متالورژی ثانویه اش بحث کنیم، با توجه به درصد کربن پایینش از طرفی درصد منگنز بالا و یا روی Nitrogen Content یا Oxygen content و آخال هایی (Inclusions) که به خاطر درصد منگنز بالا به ویژه در حضور آلومینیم تشکیل می شه.

 

من آماده ام پیمان جان.از کجا شروع کنیم؟اطلاعاتم توی این زمینه کمه اما دوست دارم از دانش شما استفاده کنم:ws3:

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

با سلام خدمت تمامی دوستان. از آنجایی که محتوای اکثر وبسایت های ایرانی ( زبان فارسی )

تکراری و دارای مطالب عمومی و اصطلاحا سوخته ست و با توجه به اینکه من

دانشجو هستم و برای پروژه های درسی و پژوهشی و برای افزایش سطح علمی و به

روز بودن در رشته ای که الان مشغول به تحصیلم به مطالب جدید و مفید

که اکثرا در اختیار دانشگاههای معتبر ایران و جهان و مجلات بین المللی آی اس آی و .... و

سایت های معتبر می باشد ، نیازمندم. که البته مطمئنا در اکثر اوقات باید هزینه ای رو پرداخت کنم که با این موضوع مشکلی ندارم.

حال خواهشمندم چناچه در باره موضوع " بازیافت و فرآوری سرباره های فولادی " مقاله ای در اختیار

دارید کمکم کنید.

به طور کلی چگونه و از کجا می توانم در این مورد اطلاعاتی کسب کنم ؟ لطفا

من را راهنمایی کنید.

البته اگر به طور ریزتر و دقیق تر موضوعمو بخوام بگم فعلا مطالبی در زمینه این موضوع میخوام :

Equipment Needed for Recovery and Processing of Steel Slag

 

با تشکر و سپاس فراوان از تمام عزیزان

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

با سلام

من رو پروژه های فولاذی و چدن و بررسی های ریزساختاری کار میکنم......چند مقاله در دست تهیه هم موجود دارم فعلا......اگر مایل به همکاری بودید ایمیل برنید....

کامران......ارشد شناسایی فردوسی مشهد

kami_anarshist@yahoo.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...