رفتن به مطلب

قبل از خواب تلويزيون نبينيد


ارسال های توصیه شده

جام جم آنلاين: یك متخصص اعصاب و روان گفت: خواب یك نیاز فیزیولوژیك بدن است كه باعث بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی در شخص می‌شود ولی قبل از خواب بايد از تماشای تلویزیون بپرهیزید.

100879788990.jpg

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، امیررضا چمنی به عوامل كمك‌كننده در تامین بهداشت خواب اشاره كرد و افزود: خوابیدن و بیدار شدن راس یك ساعت معین، استفاده نكردن از رختخواب جهت غذا خوردن، تماشای تلویزیون یا مطالعه می‌تواند شرایط یك خواب خوب را فراهم كند.

وی اضافه كرد: ایجاد فضای مناسب در اتاق خواب همچون ایجاد دما و روشنایی مناسب برای اتاق خواب، مطالعه مطلب غیردرسی یا گوش دادن به آهنگ آرامبخش بدون كلام قبل از خواب، پرهیز از خوردن غذای سنگین یا حتی گرسنگی قبل از خواب نیز می‌تواند به طور قابل توجهی در ایجاد شرایط خواب خوب به ما كمك كند.

چمنی تصريح كرد: باید حداقل یك ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون پرهیز شود و از خوابیدن و چرت زدن طولانی مدت نیز در طول روز خودداری شود چرا كه موجب بی‌خوابی شبانه می‌شود.

وی در ادامه مصرف داروهای موثر بر مغز، مصرف چای و كافئین زیاد، مصرف سیگار و مواد مخدر را از عوامل بروز بی‌خوابی دانست.

این متخصص اعصاب و روان توصیه كرد: چنانچه فرد پس از گذشت نیم ساعت به خواب نرفت، باید یك فعالیت آرام بخش مانند مطالعه آزاد انجام دهد.

چمنی گفت: استفاده از دوش آب گرم در یك تا دو ساعت قبل از خواب نیز می‌تواند به خواب رفتن راحت‌تر كمك كند. باید توجه داشت در روزهای تعطیل نباید بیش از یك تا دو ساعت زمان خواب به تاخیر بیفتد. از مصرف داروهای خواب‌آور به صورت خودسرانه پرهیز شود؛ چرا كه می‌تواند وابستگی به دارو را در فرد ایجاد كند.

لینک به دیدگاه

مرسی متین عزیز:a030:

 

قبل از خواب موبایلتون رو خاموش یا آفلاین کنین،مودم هم اگه دارین خاموش کنین.

چندی پیش WHO تاثیر قابل توجه امواج موبایل در بروز سرطان رو اعلام کرد.

:ws37:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...