رفتن به مطلب

ميزان خطر انتقال ويروس اچ. آي. وي. در رابطه جنسي مقعدي


ارسال های توصیه شده

بر اساس آمار، انتقال ويروس اچ. آي. وي. از طريق رابطه جنسي مقعدي، همچنان بالاترين ميزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص مي دهد. در بين افراد آلوده از طريق آميزش جنسي، مردان همجنسگرايي که به رابطه مقعدي گرايش دارند، بيشترين قربانيان اين ويروس را تشکيل مي دهند. مجدداً به اين نکته توجه کامل داده مي شود که: در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، ريسک انتقال ويروس ويروس اچ. آي. وي. و ساير بيماري هاي آميزشي که از طريق خون انتقال مي يابند، در تماس جنسي از راه مقعد بسيار بالا مي باشد.

* دلايل ميزان بالاي خطر انتقال ويروس اچ. آي. وي. از راه نزديکي مقعدي

• ديواره داخلي روده بزرگ (بخش داخلي مقعد) خود قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال مستقيم آن به خون را دارد.

• از طرفي، حلقه خروجي جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعي و انعطاف پذيري لازم براي نزديکي و حرکت رفت و برگشتي پنيس ( آلت تناسلي مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزي آن بسيار بالا مي باشد. اين خراش ها و بريدگي ها اغلب در بافت و بسيار ريز مي باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند. • همچنين، نوک آلت تناسلي مردان نيز به دليل عدم وجود محيطي مناسب براي حرکت رفت و برگشتي احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش مي دهد. در اين نوع رابطه، مهم ترين خطري که اشخاص را تهديد مي کند تماس خوني مستقيم و همچنين مايعات دروني بدن با خون شريک جنسي مي باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، احتمال سرايت ويروس اچ. آي. وي. به شريک سالم وجود دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...