رفتن به مطلب

زحل به مهماني ماه مي‌رود


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

زحل به مهماني ماه مي‌رود .... :w139:

 

خبرگزاري فارس: امشب ماه در مقارنه با سياره زحل قرار خواهد داشت و براي علاقمندان به مشاهده اجرام آسماني اين فرصت را فراهم مي آورد تا به كمك آن، اين سياره را در آسمان پيدا كنند.

 

A0510609.jpg

 

 

حميد رضا شهشهان منجم آماتور در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: ماه در ساعت 19 و 10 دقيقه از افق مشرق طلوع خواهد كرد و به تدريج ارتفاع خواهد گرفت.

 

وي ادامه داد: سياره زحل چون پايين‌تر از ماه قرار دارد حدود 30 دقيقه ديرتر از آن طلوع مي‌كند. وقتي ارتفاع اين سياره از افق به ميزان مناسب رسيد، مي‌توان به راحتي آن را به صورت جرمي نسبتاً پرنور با جدايي زاويه‌اي 9 و نيم درجه در سمت چپ و پايين‌تر از ماه مشاهده كرد.

 

شهشهان افزود: به تدريج با گذر زمان و تغيير سمت ماه و زحل به سوي نيمه غربي آسمان، ماه اندكي به زحل نزديك‌تر خواهد شد. در حدود ساعت يك و30 دقيقه بامداد، ماه و زحل در حداكثر ارتفاع خود خواهند بود؛ در اين زمان زحل در سمت چپ و بالاتر از ما با فاصله 8 و نيم درجه ديده مي‌شود.

 

وي گفت: پس از اين زمان به تدريج از ارتفاع اين 2 جرم كاسته خواهد شد. ساعتي پيش از طلوع خورشيد، ماه كمتر از 20 درجه از افق غرب - جنوب غربي ارتفاع خواهد داشت و سياره زحل با جدايي زاويه‌اي 8 درجه در بالاي آن ديده مي‌شود.

به گزارش فارس، زحل ششمين سياره منظومه شمسي از نظر نزديكي به خورشيد است و پس از مشتري دومين سياره بزرگ اين منظومه محسوب مي‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...