رفتن به مطلب

احتمال مجازات همزمان برادران ريگي


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

احتمال مجازات همزمان برادران ريگي وجود دارد .. :w139:

 

خبرگزاري فارس: رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان چگونگي اجراي حكم اعدام عبدالحميد ريگي و نحوه رسيدگي به پرونده عبدالمالك ريگي سركرده تروريست‌هاي شرق كشور را تشريح كرد.

 

A0707755.jpg

 

 

حجت‌‌‌الاسلام ابراهيم حميدي رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري فارس، با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي سركرده تروريست‌هاي شرق كشور و چگونگي تشكيل پرونده در خصوص اين شرور گفت: پرونده جنايات اين گروهك تروريستي از همان زماني كه حوادثي توسط اين گروهك رخ مي‌داد، تشكيل شده لذا ريگي هم در حال حاضر در مورد اتهامات خود پرونده‌هايي در استان دارد.

 

وي افزود: در مورد هر اتفاقي كه در استان سيستان و بلوچستان از سوي اين گروهك رخ داده، پرونده‌اي تشكيل شده و به مجموع اين پرونده‌ها پس از تجميع، رسيدگي خواهد شد.

 

* 15 تا 20 پرونده براي عبدالمالك ريگي تشكيل شده است

 

رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان تصريح كرد: مجموع افرادي كه در اثر اقدامات تروريستي اين گروهك شهيد يا زخمي شده‌اند حدود "500 " نفر هستند و در رابطه با مجموع اقدامات تروريستي گروهك مذكور حدوداً بين "15 تا 20 پرونده " در مورد اتهامات عبدالمالك ريگي تشكيل شده است.

 

* احتمال احاله پرونده عبدالمالك ريگي به تهران بعيد است

 

حميدي با بيان اينكه پرونده‌هاي تشكيل شده شامل اقدامات انجام شده از سال 84 تا امروز است، اظهار داشت: احتمال اينكه بخش‌هايي از پرونده ريگي به تهران احاله شود، بعيد است، به دليل اينكه محل وقوع جرم و جرائمي كه از سوي ريگي انجام شده استان سيستان و بلوچستان بوده و قاعدتاً پرونده در اين استان رسيدگي خواهد شد.

وي اضافه كرد: با توجه به ارتباطي كه بين پرونده ريگي و پرونده‌هايي كه پيش از اين رسيدگي شده وجود دارد، رسيدگي به پرونده ريگي هم قاعدتاً در استان سيستان و بلوچستان سهل‌تر خواهد بود.

 

* احتمال مجازات همزمان برادران ريگي وجود دارد

 

رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان با اشاره به چگونگي اجراي حكم عبدالحميد ريگي برادر سركرده تروريست‌هاي شرق كشور كه در ماه‌هاي گذشته حكم اعدام وي از سوي دادگاهي در استان سيستان و بلوچستان صادر شده است، نيز گفت: با شرايط جديد بايد ديد كه اجراي حكم عبدالحميد ريگي با عبدالمالك اجرا شود يا اينكه جداگانه اين احكام اجرا مي شود لذا هنوز در اين خصوص تصميمي گرفته نشده است.

حميدي در ادامه اين گفتگو تاكيد كرد: ولي اين امكان و احتمال وجود دارد كه احكام برادران ريگي با هم اجرا شود.

 

* احتمالا محاكمه ريگي به سال آينده موكول خواهد شد

 

وي افزود: عبدالحميد ريگي هم اكنون با هماهنگي دستگاه قضايي در اختيار نيروهاي اطلاعاتي استان سيستان و بلوچستان قرار دارد ولي عبدالمالك براي تخليه اطلاعاتي و بررسي‌هاي كه بايد روي وي انجام شود، در اختيار وزارت اطلاعات بوده و در تهران است.

رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان با اشاره به زمان آغاز رسيدگي‌ به پرونده عبدالمالك ريگي، خاطرنشان كرد: بايد از عبدالمالك ريگي رفع نياز شده و پرونده وي تحويل مقامات قضايي شود لذا هنوز تاريخ خاصي در مورد شروع محاكمه اين شرور تعيين نشده ولي احتمال اينكه محاكمه وي به سال آينده موكول شود، وجود دارد.

 

* امسال احكام تعداد ديگري از اعضاي گروهك ريگي صادر مي‌شود

 

حميدي با اشاره رسيدگي به پرونده تعدادي از اعضاي گروهك تروريستي ريگي كه در ماه‌هاي گذشته دستگير شده بودند، نيز تصريح كرد: محاكمه اين تعداد كه مدت‌ها قبل دستگير شده‌اند، در حال انجام است ولي هنوز روند محاكمات منتهي به صدور حكم نشده ولي در مراحل نهايي قرار دارد و احتمالا در طي 20 روزه آينده احكام آنها هم صادر خواهد شد.

لینک به دیدگاه

پيام تبريك اهالي "پيشين " به مناسبت دستگيري عبدالمالك ريگي

خبرگزاري فارس: اهالي پيشين سيستان و بلوچستان، دستگيري سركرده گروهك تروريستي ريگي را تبريك گفتند.

 

A0813293.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس، در پيام سران طوايف پيشين سيستان و بلوچستان كه به امضاي بخشداري، امام جمعه، شوراهاي اسلامي شهر، بخش و روستا، نهادها و ارگان‌هاي دولتي، معتمدين، سران طوايف، خانواده‌هاي معظم شهداء و جانبازان حادثه تروريستي پيشين و اقشار مختلف جامعه اين منطقه نيز رسيده، آمده است:

 

با صلوات بر محمد و آل محمد دستگيري شرور منحوس و دست‌نشانده ايادي استكبار جهاني عبدالمالك ريگي را به محضر مقام معظم رهبري، رياست محترم جمهور، وزارت كشور، وزارت اطلاعات، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، نيروهاي نظام و انتظامي، خانواده‌هاي معزز شهداء، جانبازان و مردم شهيدپرور ايران تبريك و تهنيت عرض مي‌نمائيم.

 

شرور عبدالمالك ريگي كه با حمايت دشمنان قسم خورده نظام در طي سالهاي گذشته مسبب ايجاد ناامني و حوادث تروريستي متعدد در منطقه و باعث به شهادت رساندن بسياري از هموطنان و مومنان بيگانه خصوصا در حادثه تلخ 26 مهرماه 88 شهر پيشين شده بود، به دنبال انتشار خبر دستگيري وي مردم شهيد پرور پيشين با شادي وصف‌ناپذير با ارسال پيامك و توزيع شيريني اين پيروزي غرور آفرين را بهم ديگر تبريك گفته و از زحمات و بصيرت سربازان گمنام و تشكر مي‌نمايند و از مسئولين قضايي و امنيتي كشور تقاضاي برخورد اشد مجازات با اين منفور فروخته را دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...