رفتن به مطلب

بررسی گوشی Samsung M5650 Lindy


A1000A

ارسال های توصیه شده

احتمالا پیش از این، گوشی S3650 Corby را دیده باشید. گوشی ارزان قیمتی که با کاورهای پشتی قابل تعویض عرضه می شود و قابلیت های جالبی عرضه می کند. عرضه گوشی های لمسی ارزان قیمت با عرضه گوشی Lindy که همتای جدیدی برای Corby است از سوی سامسونگ ادامه یافته است.

سامسونگ به شدت قصد رواج گوشی های تمام لمسی را در میان کاربران دارد اما Lindy علاوه بر این از امکاناتی برای انتقال سریع داده ها هم برخوردار است. در ظاهر این گوشی بسیار مشابه Corby است(در حدی که شاید بخواهید از کاورهای قابل تعویض Corby بر روی Lindy استفاده کنید اما اشتباه نکنید این دو گوشی تا این حدمشابه همدیگر نیستند).lindy گوشی لمسی کاربرپسندی است که باقیمت بسیار مناسب قابلیت های فوق العاده ای را در اختیار کاربران می گذارد.

احتمالا یکی از مسئولین سامسونگ به شدت به شکل ظاهری Corby علاقمند شده است و به همین دلیل است که هر روز شاهد گسترش این خانواده و راه یافتن اعضای جدید بدان هستیم. گوشی هایی چون Corby PRO و Corby TXT که به صفحه کلید QWERTY مجهز هستند ، S3650W که به Wi-Fi مجهز است و در نهایت M5650 Lindy از اعضای این خانواده جدید گوشی های تلفن همراه هستند. البته باید به گوشی هایی چون Samsung B3313 Corby Mate ، Samsung CorbyPlus b3410 و Samsung C3510 Corby Pop هم اشاره کنیم که علیرغم نام مشابه از ظاهر متفاوتی برخوردار هستند.

 

2.jpg1.jpg

 

Samsung M5650 Lindy تمامی نکات مثبت برادر بزرگترش چون طراحی زیبا و کاربرپسند پلاستیکی ، یکپارچگی بسیار عالی با سرویس های شبکه های اجتماعی ، رابط پیشرفته به همراه گرافیک کارتونی و از همه مهم تر صفحه نمایش لمسی خازنی و قیمت ارزان را به ارث برده است. اما همانند سایر اعضای جدید خانواده Lindy هم می کوشد تا با عرضه قابلیت های جدید از سایه برادر بزرگش خارج شود. پشتیبانی از Wi-Fi ، سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری و کلید های اختصاصی موسیقی از جمله امکاناتی هستند که نسبت به Corby به این گوشی افزوده شده اند.

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE ، UMTS 900/2100 و HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش 2/8 اینچی لمسی خازنی TFT با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 256000 رنگ

حافظه داخلی 50 مگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا ظرفیت هشت گیگابایت)

دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و قابلیت تشخیص لبخند ، فیلمبرداری با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه

دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی

کنترل های اختصاصی پخش کننده موسیقی بر روی پنل جلوی گوشی

پشتیبانی از Wi-Fi

بلوتوث نسخه 2.1 با A2DP ، USB نسخه 2

پورت microUSB

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری

جلوه های صوتی DNSe و SRS

تکثیر صوتی فوق العاده

رادیو FM با RDS

سرویس شناسایی موسیقی Find Music

رابط کاربری Touch و Cartoon

مرورگر اسناد آفیس

قفل گشای هوشمند

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی با امکان آپلود مستقیم فایل ها

قیمت بسیار عالی بعنوان یک گوشی مجهز به Wi-Fi و تمام لمسی

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

عدم وجود سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه

نبود صفحه کلید QWERTY مجازی

عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند

قرار گرفتن اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری

و اینکه کنترل های مخصوص موسیقی تنها در صفحه اصلی عمل می کنند

البته تهدیدی متوجه Corby نیست چراکه این دو گوشی بازارهای هدف متفاوتی را نشانه گرفته اند. قابلیت های جدیدی که در M5650 Lindy دیده می شود باعث می شود که آنرا جز گوشی های متوسط بازار بدانیم در حالیکه Corby یک گوشی ارزان قیمت به شمار می رود. پشتیبانی از Wi-Fi تنها پیشرفت Lindy نسبت به Corby محسوب نمی شود.سامسونگ در این گوشی به موسیقی علاقه خاصی نشان داده است و کلیدهایی اختصاصی به همراه سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری و جلوه های صوتی DNSe و SRS را برای این منظور در نظر گرفته است. نباید از سرعت بالای انتقال داده ها در این گوشی چشم پوشی کنیم. و بالاخره اینکه با چنین امکاناتی M5650 Lindy با قیمتی مشابه با S3650 Corby عرضه می شود.

 

5.jpg4.jpg

3.jpg

 

باید تایید کنم که سامسونگ محصولات زیادی از این دست روانه بازار کرده است. گوشی هایی چون Star ، Star Wi-Fi ، Star TV ، خانواده Corby ، Diva و Marvel از محصولات این دسته هستند. Lindy هم از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار است و هم اینکه قابلیت های مناسبی ارائه میدهد اما این چیزی نیست که تا به حال شاهد عرضه آن نبوده باشیم. آیا این گوشی می تواند در میان گوشی های هم خانواده اش خود را نشان دهد؟ و مهم تر از آن ، آیا این گوشی خواهد توانست در برابر رقبا بایستد؟ در ادامه به بررسی طراحی و ارگونومی گوشی خواهیم پرداخت.

لینک به دیدگاه

محتویات جعبه

Samsung M5650 Lindy به همراه لوازم استانداردی عرضه می شود. یک شارژر ، یک کابل microUSB مخصوص انتقال داده و یک هدست سفید شیک 3/5 میلی متری از لوازم عرضه شده همراه این گوشی هستند. هیچ کارت حافظه ای در میان لوازم همراه با گوشی دیده نمی شود و خودتان باید آنرا تهیه نمایید.

 

7.jpg6.jpg

 

بدنه Samsung M5650 Lindy تماما از پلاستیک ساخته شده است و ابعادی معادل با 12*57*106 میلی متر دارد. وزن این گوشی 98 گرم و دقیقا برابر با وزن S3650 Corby است. اگر کلیدهای اختصاصی موسیقی در M5650 Lindy را در نظر نگیریم بقیه قسمت های این دو گوشی کاملا مشابه یکدیگر است. البته باید سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری را هم در نظر داشته باشیم که کاورهای fashion درCorby اجازه قرارگیری آن را نداده است.

لینک به دیدگاه

طراحی

ساخت M5650 Lindy از پلاستیک به این گوشی کمک کرده است تا وزن خود را در 98 گرم حفظ کند. کل سطح گوشی صیقلی است و به همین دلیل انتظار می رود که براحتی اثر انگشت را به خود جذب کند. البته بعد از مدتی دریافتیم که نمای جلویی گوشی کاملا در برابر خراش مقاوم است. ارگونومی گوشی بسیار عالی است و شکل منحنی وار پشت گوشی باعث می شود که بتوان آسان تر آن را در دست جای داد.

صفحه نمایش 2/8 اینچی Lindy از رزولوشن استاندارد320*240 پیکسل برخوردار است . گرچه کیفیت تصویر آن به اندازه گوشی های پیشرفته سامسونگ عالی نیست اما کمابیش با قیمت این گوشی تناسب دارد. خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب از استانداردهای نوکیا و آیفون کمتر است اما زاویه دید کم صفحه نمایش را می توان عمده ترین مشکل آن تلقی کرد. در فضاهای بسته کیفیت صفحه نمایش بسیار عالی است.

همانطور که ذکر شد ، M5650 Lindy از صفحه نمایش خازنی برخوردار است که حتی در برابر کوچکترین ضربات به صفحه نمایش هم از پاسخدهی بسیار خوبی برخوردار است .

 

9.jpg8.jpg

 

در بالای صفحه نمایش ،تنها خروجی صدای مخاطب و دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی دیده می شوند و این بار از سنسور محدود کننده نور برای تنظیم نور صفحه نمایش خبری نیست. شش کلید سخت افزاری در زیر صفحه نمایش دیده می شوند . دو کلید آغاز و پایان مکالمه و کلیدهای موسیقیایی به همراه یک کلید بازگشت این کلیدها را تشکیل می دهند. کلیدهای آغاز و پایان مکالمه با بدنه گوشی یکپارچه شده اند و بازخورد بسیار خوبی در هنگام فشردن آن ها وجود دارد. کلید های موسیقیایی گوشی هم با رنگ ابی شان که همرنگ با کاور باتری است از سایر کلیدها متمایز شده اند. درست در زیر کلید play/pause ، دهنی کوچک گوشی دیده می شود.

 

10.jpg

لینک به دیدگاه

البته نکته ای در مورد کلیدهای موسیقیایی وجود دارد که اصلا قابل درک نیست . این کلیدها تنها در صفحه اصلی عمل می کنند که کاری بیش از یک ویدجت انجام نمی دهند. بنابراین اگر در حال گوش دادن به موسیقی در پس زمینه و انجام کار دیگری(مثل نوشتن یک پیام ، ویرایش یک مخاطب ، مرور تصاویر و...) باشید حتی نخواهید توانست که موسیقی در حال پخش را متوقف و یا آنرا به جلوتر حرکت دهید. برای انجام این کار ها باید به صفحه اصلی گوشی بازگردید.

در کناره سمت راست M5650 Lindy تنها دو کلید شاتر و کلید Hold دیده می شود که برای قفل کردن و باز کردن قفل صفحه نمایش لمسی گوشی به کار برده می شود.این دو کلید بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و به همین دلیل نمی توان آن ها را به بهتر وجه ممکن لمس کرد. علاوه بر این کلید شاتر تقریبا در مرکز کناره سمت راست جای گرفته است که اصلا نمی توان آن را مکان مناسبی برای ثبت آسان عکس ها دانست. در همان سمت و در زیر کاور باتری اسلات کارت حافظه microSD جای گرفته است.

 

12.jpg11.jpg

 

روزنه مخصوص بند گوشی در گوشه بالایی کناره سمت چپ جای گرفته است و در زیر آن کلید های تنظیم صدا و در پایین تر پورت microUSB که برای اتصال شارژر و یا کابل انتقال داده به کار برده می شود ، قرار گرفته اند.مثل همیشه پورت USB با یک پوشش پلاستیکی پوشانیده شده است.

 

15.jpg14.jpg

13.jpg

لینک به دیدگاه

در پشت گوشی طرح های نیمدایره ای شکلی دیده می شود که به طور تصادفی در سطح پشت آن به صورت فرورفتگی هایی قرار گرفته اند. لنز دوربین در بالای گوشی و اسپیکر آن در پایین این قسمت از گوشی دیده می شوند.

 

19.jpg18.jpg

 

با برداشتن کاور باتری ،باتری 960 میلی آمپری M5650 Lindy که از نوع Li-Ion است نمایان می شود. هرچند هیچ اظهار نظر رسمی در مورد مدت زمان های مکالمه و آماده به کار نشده است اما نمونه ای که در اختیار ما بود می توانست با یکبار شارژ و استفاده متوسط از گوشی سه تا چهار روز دوام آورد. تنها چیزی که در زیر باتری دیده می شود ، شیار مخصوص سیم کارت است.

 

20.jpg

 

در کل ، Samsung M5650 Lindy کپی کاملی از S3650 Corby است . بدنه این گوشی بسیار فشرده است ، در حالیکه این گوشی جز باریک ترین گوشی ها نیست اما طراحی ارگونومیک آن این حس را به کاربر منتقل می کند. لازم می دانیم در این مورد به شما هشدار دهیم که ظاهر M5650 Lindy کامل شبیه به یک اسباب بازی به نظر می آید و برخی بدون توجه به آن به سادگی از این گوشی چشم می پوشند. اما باید یادآوری کنیم که Lindy نه تنها از WLAN و HSPDA پشتیبانی می کند بلکه از قیمت فوق العاده مناسبی هم برخوردار است.

 

21.jpg

لینک به دیدگاه

رابط کاربری

رابط کاربری Samsung M5650 Lindy سه صفحه اصلی متفاوت دارد و شما می توانید به راحتی به هر کدام از آنها که می خواهید سوییچ کنید. صفحه انتخاب شده با سه نقطه کوچک در پایین صفحه مشخص می شود. البته نسبت به سایر گوشی هایی که از رابط TouchWiz استفاده می کنند ،هیچ چیز جدیدی وجود ندارد .در واقع رابط Lindy هم همان رابطی است که در S3650 Corby شاهد به کارگیری آن از سوی سامسونگ بودیم.

می توانید هر کدام از صفحات اصلی را با هر تعداد از Widget ها که مایل باشید ،پر کنید. همانند S8000 Jet عکس های پس زمینه مختلف در واقع قسمتی از یک عکس پس زمینه واید هستند.

ابزارها یا Widget ها نرم افزارهای کوچکی هستند که به شما اجازه می دهند صفحه اصلی خود را سفارشی سازی نمایید. . برخی از آنها مانند Calendar ،World Clock ، image gallery و یا پخش کننده موزیک یا رادیو کاملا کارآ و هدفمند هستند و برخی دیگر برای سرگرمی ساخته شده اند و برخی نیز کاملا بیهوده و بی مصرف هستند و فقط برای سرگرمی ایجاد شده اند.

مثل همیشه ، Widget ها در گوشه پایین صفحه قرار می گیرند و برای مشاهده و استفاده از آن ها باید جهت نمایی را که در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد ، بفشارید و یا بر روی ناحیه ای خالی در صفحه ضربه بزنید.

 

25.jpg24.jpg

23.jpg22.jpg

 

غیر از صفحه اصلی و گرافیک جدید آیکن ها ، باقی رابط کاربری Lindy همان رابط همیشگی سامسونگ است (یا حداقل نسخه جدیدتری که در S8000 Jet به کار رفته بود).در پایین صفحه نمایش سه کلیدمفهومی مجازی قرار دارند که بنا بر صفحه ای که در آن هستید ، عملکردی متفاوت ارائه می دهند. همچنین جلوه های متحرک و انتقالی خوبی در سرتاسر رابط مشاهده می شود.

منوی اصلی به صورت نمایش مشبک 4 x 3 از آیکن ها ارائه می شود و زیر منوها به صورت لیست نمایش داده می شوند.همانند S3650 Corby ، خود منوی اصلی شامل سه صفحه قابل پیمایش مجزاست. دلیل نیاز به فضای زیاد در این بخش این است که سامسونگ تقریبا تمامی نرم افزارها در این گوشی در منوی اصلی قرار داده است . این آیکن ها در یک ساختار مسطح همانند گوشی iPhone سازماندهی شده اند. برای یافتن تنظیمات کمی بیشتر باید به جستجو بپردازید اما می توانید تنظیمات را هم به منوی اصلی منتقل کنید که مسلما باعث حجیم تر شدن این منو خواهد شد.

باز هم همانند Jet می توانید آیتم های موجود در منوی اصلی را بنابر نیازهای تان مرتب کنید.

Samsung M5650 Lindy از چند وظیفه گی هم پشتیبانی می کند که به معنی آنست که نرم افزارهای جاوا می توانند برای اجرا در پس زمینه ، Minimize شوند. گرچه هیچ کلید سخت افزاری خاصی برای سوییچ بین نرم افزارها تعبیه نشده است که باعث می شود تقریبا این چند وظیفه گی بی استفاده باقی بماند.

سامسونگ M5650 Lindy را به یک قفل گشای هوشمند نیز مجهز کرده است که قبلا از آن به عنوان قفل حرکتی یا Gesture Lock یاد می شد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که با ترسیم یک حرف بر روی صفحه ، نه تنها قفل صفحه را باز کنند ، بلکه به آنها اجازه می دهد در آن واحد یک نرم افزار را اجرا کنند یا حتی با یکی از مخاطبان تماس برقرار نمایند.

 

29.jpg28.jpg

27.jpg26.jpg

لینک به دیدگاه

هر کدام از حروف A تا Z می توانند برای راه اندازی نرم افزار خاصی به کار روند . برای نمونه می توانیداز این قابلیت برای راه اندازی نرم افزارهایی مانند پخش کننده موسیقی ، پیام رسانی ، مرورگر وب ، نرم افزارهای جاوا یا حتی صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

Samsung M5650 Lindy به تم هایی مجهز است که در این گوشی مخصوص مخاطبان جوان تر در نظر گرفته شده است. گمان می کنیم این تم ها بخش از رابط کاربری Cartoon باشند که پیش از این توسط سامسونگ تبلیغ می شد.

32.jpg31.jpg

30.jpg

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن

Samsung M5650 Lindy از دفترچه تلفن نسبتا کاملی برخوردار است. این دفترچه تلفن می تواند تا 2000 مخاطب با مشخصات متفاوت را در خود ذخیره نماید. گوشی می تواند نام های موجود روی سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هر دو را نمایش دهد.امکان جستجوی مخاطبان با استفاده از تایپ تدریجی اسامی نیز وجود دارد.

 

36.jpg35.jpg

34.jpg33.jpg

 

فیلدهای اطلاعاتی متفاوتی برای هر یک از مخاطبان در دسترس است. می توان 5 شماره تلفن ، چهار آدرس ایمیل ، آدرس های وب و مانند این ها را به هر مخاطب تخصیص داد. همچنین هر مخاطب می تواند زنگ ها ، یادداشت ها و عکس خاص خود را داشته باشد. می توان از کلیپ های ویدیویی نیز به جای تصویر مخاطب استفاده کرد ، امکانی که این روزها دیگر عادی تلقی می شود.

لینک به دیدگاه

قابلیت های تلفنی

Samsung M5650 Lindy وظیفه اصلی خود یعنی برقراری تماس ها را به طرزی عالی انجام می دهد. هیچ گونه اختلالی در آنتن دهی و یا مشکلی در کیفیت صدا در حین تماس ها مشاهده نمی شود.

روند شماره گیری در این گوشی هم مانند سایر گوشی های لمسی است.شماره گیر از طریق میانبر مربوطه یا از طریق منوی اصلی فعال می شود . در این بخش سه کلید مجازی دفتر تلفن ، more و back وجود دارند. با وارد کردن شماره تلفن یا انتخاب مخاطب از دفترچه تلفن با کلیک بر روی more گزینه هایی چون برقراری تماس ، ارسال پیام یا افزودن به دفترچه تلفن به کاربر نمایش داده می شود. البته کلید های سخت افزاری نیز در دسترس هستند و می توان از آنها هم استفاده کرد.

 

39.jpg38.jpg

37.jpg

 

متاسفانه ، گوشی از شماره گیری هوشمند که می توانست مانع اتلاف وقت کاربران در دفترچه تلفن شود ، استفاده نمی کند.

در حالیکه شماره گیر خیلی جالب نیست ، راه خاص و سریع دیگری نیز برای برقراری تماس وجود دارد. نرم افزار Photo Contact مخاطبان را به صورت مجموعه ای از تصاویر نمایش می دهد . با ضربه زدن روی عکس منویی با گزینه هایی برای برقراری تماس یا ارسال پیام به کاربر نمایش داده می شود. نرم افزار Photo Contacts نسبت به آخرین پیاده سازی رابط کاربری TouchWiz در گوشی Jet تغییر کرده است و می تواند به طور خودکار عکس ها را به مخاطبان متصل کند. گزینه ای که پیش از این در این بخش وجود داشت و به تشخیص چهره افراد می پرداخت دیگر وجود ندارد. به دلیل اختصاص دادن خودکار عکس ها به مخاطبان و راحتی کار با این نرم افزار ، این نرم افزار از نسخه قبل جالب تر شده است.

 

41.jpg40.jpg

 

در آزمون بلندی صدا ، M5650 Lindy توانست امتیاز «خیلی خوب » را کسب کند.

لینک به دیدگاه

پیام رسانی

همانطور که انتظار داشتیم ،M5650 Lindy از تمامی تمامی انواع پیام ها پشتیبانی به عمل می آورد. این گوشی از یک ویرایشگر مشترک برای SMS و MMS ها و یک ویرایشگر مجزا برای ایمیل ها استفاده می کند. یک فهرست کامل کلمات T9 هم در دسترس کاربران قرار دارد.امکان استفاده از صفحه کلید QWERTY به دلیل اندازه کوچک صفحه نمایش وجود ندارد . گرچه ما هنوز همان صفحه کلید کوچک QWERTY رابه این صفحه کلید معمولی ترجیح می دادیم.

 

43.jpg42.jpg

 

یک بخش اختصاصی ایمیل نیز در Samsung M5650 Lindy وجود دارد. به دلیل اینکه تنظیمات ایمیل ها به صورت خودکار انجام نمی شوند ، مجبور به وارد کردن این تنظیمات به صورت دستی هستید. با یکبار انجام این تنظیمات ، در سایر مراجعات براحتی می توانید از این قسمت استفاده کنید.

حداکثر اندازه فایل های ضمیمه 5 مگابایت است که برای بیشتر انواع فایل ها کافی است.اگر یک فایل آفیس را بعنوان ضمیمه ایمیل دریافت کردید ، با استفاده از نرم افزار Document viewer می توانید آن را مشاهده نمایید.

لینک به دیدگاه

همانطور که مشاهده می کنید ویدجت ها کامل نیستند اما قابلیت های اساسی و ضروری را پوشش می دهند. مطمئنا آن ها برای متصل نگاه داشتن شما به سرویس های شبکه های اجتماعی کافی خواهند بود.

البته یک مشکل در این بخش وجود دارد و آن این است که ویدجت ها تنها قادر به استفاده از سرویس های انتقال داده تحت شبکه هستند و نمی توان از اتصالات بی سیم برای استفاده از آن ها بهره برد. گرچه این نرم افزارها استفاده زیادی از شبکه نخواهند کرد اما به هر حال هزینه ای اضافی را به شما تحمیل خواهند کرد.

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی در این بخش به پایان نمی رسد . حتی یک ایتم اختصاصی در منوی اصلی برای دسترسی به این سرویس ها در نظر گرفته شده است . آیتم Communities لینک هایی به وب سایت هایی از قبیل FaceBook ، Picasa و Flicker و قابلیت آپلود مستقیم فایل به این سایت ها را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین می توانید تنظیمات مربوط به وارد شدن به این سایت ها را یکبار انجام دهید تا در دفعات بعد ورود به سایت و یا آپلود فایل ها نیازی به انجام این کار نباشد. M5650 Lindy این مشخصات را برای شما ذخیره خواهد کرد.

 

50.jpg49.jpg

لینک به دیدگاه

همانطور که مشاهده می کنید ویدجت ها کامل نیستند اما قابلیت های اساسی و ضروری را پوشش می دهند. مطمئنا آن ها برای متصل نگاه داشتن شما به سرویس های شبکه های اجتماعی کافی خواهند بود.

البته یک مشکل در این بخش وجود دارد و آن این است که ویدجت ها تنها قادر به استفاده از سرویس های انتقال داده تحت شبکه هستند و نمی توان از اتصالات بی سیم برای استفاده از آن ها بهره برد. گرچه این نرم افزارها استفاده زیادی از شبکه نخواهند کرد اما به هر حال هزینه ای اضافی را به شما تحمیل خواهند کرد.

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی در این بخش به پایان نمی رسد . حتی یک ایتم اختصاصی در منوی اصلی برای دسترسی به این سرویس ها در نظر گرفته شده است . آیتم Communities لینک هایی به وب سایت هایی از قبیل FaceBook ، Picasa و Flicker و قابلیت آپلود مستقیم فایل به این سایت ها را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین می توانید تنظیمات مربوط به وارد شدن به این سایت ها را یکبار انجام دهید تا در دفعات بعد ورود به سایت و یا آپلود فایل ها نیازی به انجام این کار نباشد. M5650 Lindy این مشخصات را برای شما ذخیره خواهد کرد.

 

50.jpg49.jpg

48.jpg51.jpg

 

Samsung در بخش سرویس های اجتماعی تقریبا همه چیز را در نظر گرفته است. متاسفانه تنها چیزی که در این بخش به چشم نمی خورد یکپارچگی این سرویس ها با دفترچه تلفن است که پیش از این در رابط Sense در HTC Hero و HTC HD2 و یا رابط MotoBLUR در Motorola Dext شاهد عرضه این قابلیت بودیم.

اگر محدودیت های موجود را کنار بگذاریم ، کنترل های در دسترس در Samsung M5650 Lindyبه شما اجازه چت کردن ، به روز رسانی وضعیت جاری ، پست مطلب ، آپلود عکس ها و خواندن مطالب جدید پست شده توسط دوستان تان را می دهد.

لینک به دیدگاه

مرورگر فایل ها

مرورگر فایل M5650 Lindy می تواند فایل ها و پوشه های موجود در حافظه داخلی یا کارت حافظه گوشی را به صورت مجزا و یا هردو را به صورت همزمان نمایش دهد .

پوشه های مخصوصی برای انواع فایل ها(عکس ها ، ویدیوها و صداها) وجود دارد و این امر به گوشی اجازه می دهد که محتویات حافظه را به خوبی سازماندهی و مرتب نماید. گرچه شما مجبور نیستید که این ساختار را رعایت کنید و می توانید فایل هایتان را هر کجا و در هر پوشه ای که می خواهید قرار دهید و مطمئن باشید که گوشی در به کارگیری آنها دچار مشکل نمی شود.

 

52.jpg

 

شما می توانید فایل هایتان را تک به تک یا به صورت گروهی کپی کنید یا انتقال دهید. می توانید پوشه های جدید ایجاد کنید و یا آنها را حذف نمایید (البته به غیر از پوشه های پیش فرض مثل Sounds ، Images و...).

فایل ها را می توانید یک به یک یا به صورت گروهی با بلوتوث ارسال کنید. در تمام File manager شما می توانید فایل ها را برای اینکه تصادفا حذف نشوند ، قفل کنید.

خواندن از کارت حافظه بسیار سریع صورت می گیرد و اصلا موجب رنجش کاربران نمی شود.

لیست کردن پیش نمایش های کوچک تصاویر که در پوشه خاصی در کارت حافظه ذخیره شده اند ، هم بسیار سریع انجام می شود.

صرفنظر از گنجایش کارت حافظه ، آماده سازی اولیه آن به طرز شگفت آوری سریع صورت می گیرد. M5650 Lindy کارت حافظه را در ده الی پانزده ثانیه شناسایی می کند. گوشی می تواند به راحتی با کارت های حافظه 16 گیگابایتی پر از فایل های گوناگون کار کند. با یکبار آماده شدن کارت حافظه ، در دفعات بعد می تواند به سرعت به آن دست یافت و از آن استفاده کرد. گرچه این سرعت با کاهش فضای آزاد حافظه ، کاهش می یابد.

لینک به دیدگاه

گالری

بر خلاف گوشی های جدید سامسونگ مثل S8300 UltraTouch و دقیقا همانند S3650 Corby ، M5650 Lindy فقط از یک گالری تصاویر استفاده می کند.گرچه به دلیل کامل بودن گالری عرضه شده ، نمی توان به این مطلب به دید یک مشکل نگریست . با قابلیت های چشم گیری که این گالری دارد ، حتما شما هم آن را دوست خواهید داشت.

این گالری بخش جدانشدنی از file manager است و با باز کردن پوشه های حاوی تصاویر اجرا می شود.

هنگامی که عکسی را باز می کنید، بدون بازگشتن به حالت قبل، می توانید با کشیدن انگشتان تان روی صفحه نمایش میان عکس ها حرکت کنید .مرور عکس ها بسیار سریع صورت می گیرد و با توجه به وجود صفحه نمایش خازنی بسیار حساس است.

بزرگنمایی بسیار حساس و سریع صورت می گیرد و کاربران را راضی نگاه خواهد داشت. در این جا هم امکان بزرگنمایی با یک انگشت یا Finger Zooming مهیاست اما انجام بزرگنمایی از زمان لمس عکس حدود سه ثانیه به طول می انجامد.با کشیدن انگشت تان به سمت بالا عمل بزرگنمایی صورت می گیرد و با کشیدن آن به سمت پایین ، بزرگنمایی کاهش می یابد.

روش دوم بزرگنمایی بسیار آسان تر است و به شما اجازه می دهد با ضربه زدن بر روی آیکن های ویژه به راحتی عمل بزرگنمایی را انجام دهید.

می توانید در حالت افقی هم به مرور عکس ها بپردازید. به دلیل عدم وجود سنسور شتاب سنج ، این عمل را باید با استفاده از کلید اختصاصی مجازی که بر روی صفحه دیده می شود انجام دهید.

 

56.jpg

55.jpg

54.jpg53.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده موسیقی و رادیو FM

پخش کننده موسیقی به کار رفته در M5650 Lindy دقیقا همانی است که در Star و Jet به کار رفته بود و از گوشی M8800 به بعد تغییری در آن دیده نمی شود.

این پخش کننده موسیقی به شما اجازه می دهد که آهنگ هایتان را با نام خواننده ، نام آلبوم و سبک دسته بندی کنید.همین طور بعد از دسته بندی کردن آهنگها بوسیله فیلتر ها می توانید از آنها به طور خودکار یک playlist تهیه کنید. اگر کافی نیست ، امکان ساخت Playlist های دلخواه هم وجود دارد. می توان پخش کننده موسیقی را برای پخش در زمینه هم تنظیم کرد.در این مورد شما قادر نخواهید بود که با استفاده از کلید های سخت افزاری موسیقیایی گوشی به کنترل آن بپردازید مگر اینکه در صفحه اصلی گوشی باشید. نکته دیگری که لازم می بینیم حتما به آن اشاره کنیم این است که هیچ کلید مجازی ای برای پخش ، مکث و جابجا شدن بین آهنگ ها در رابط پخش کننده موسیقی دیده نمی شود.به جای آن ها علامت Album Art با اندازه بزرگتری نمایش داده می شود.

 

60.jpg59.jpg

58.jpg57.jpg

 

ویدجت ویژه پخش کننده موسیقی هم جالب است که به شما اجازه می دهد که با یک کلیک به برنامه کامل آن دسترسی پیدا کنید.اکولایزر حالت های استانداردی چون پاپ ، جاز ، کلاسیک و... را ارائه می دهد. و سه گزینه دیگر Widening ، Dynamic و Surround را هم در بر می گیرد.

پخش کننده به خوبی برای کار با رابط لمسی بهینه سازی شده است و مثل S5600 شامل کنترل هایی برای جلو و عقب بردن سریع آهنگ ها هم هست. این امکانات باعث می شود که این پخش کننده موسیقی به خوبی جای پلیرتان را بگیرد.

Samsung M5650 Lindy از یک رادیو FM با RDS هم استفاده می کند.این رادیو از کنترل های بسیار ساده و همین طور یک سیستم شناسایی موسیقی به نام Find Music برخوردار است که همانند قابلیت TrackID که در گوشی های سونی اریکسون به کار رفته است ، عمل می کند.

 

62.jpg61.jpg

 

نرم افزار رادیو در منوی نرم افزارهای کاربردی قرار دارد اما Widget رادیو در صفحه اصلی است و باعث دسترسی سریع به کنترل های رادیو می شود . با کلیک بر روی آن برنامه اصلی رادیو نمایان می شود . شما می توانید بدون اجرای رادیو از طریق ویدجت به تغییر ایستگاه ها بپردازید یا پخش رادیو را شروع یا متوقف کنید. از طریق ویدجت تنها می توانید بین ایستگاه هایی که ذخیره کرده اید حرکت کنید و اگر به دنبال ایستگاه های دیگر هستید باید از طریق برنامه اصلی این کار را انجام دهید.

در مورد ایستگاه ها باید بگوییم که فقط آنها را می توانید با فرکانس خودشان نامگذاری کنید و امکان تغییر نام آنها وجود ندارد. همین طور لیستی از ایستگاه های مورد علاقه شما در این بخش وجود دارد.

لینک به دیدگاه

کیفیت صدای عالی

کیفیت صدای Samsung M5650 Lindy جز بهترین هاست و مشخصا بهترین کیفیت صدایی است که اخیرا در گوشی های سامسونگ شاهد آن بوده ایم. حداقل نمره ای که این گوشی در فاکتورهای موثر بر کیفیت صدا به دست می آورد ، امتیاز «خوب» است و در سایر فاکتورها این گوشی عالی عمل می کند.

پاسخ­دهی به فرکانس ها در اغلب گستره های فرکانسی خوب است. بر خلاف Corby مکالمه متقابل استریو در lindy عالی است و این گوشی تغییر شکل فرکانسی را هم به طرزی فوق العاده به انجام می رساند.

سطح نویز و دامنه پویا را هم می توان در میان بهترین هایی که تا به حال مشاهده کرده ایم ، دانست. در کل با کیفیتی تحسین برانگیز در این بخش M5650 Lindy روبرو هستیم.

 

63.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی

پخش کننده ویدیویی یک رابط ساده دارد و قابلیت های زیادی در اختیار کاربر نمی گذارد. گرچه، این نرم افزار تمامی نیازهای اساسی کاربر را پوشش می دهد و از آنجایی که اندازه صفحه نمایش برای تماشای ویدیو خیلی جالب به نظر نمی رسد ،این قابلیت ها می توانند کافی باشند .

 

66.jpg

65.jpg64.jpg

 

این پخش کننده از فرمت MP4 هم پشتیبانی می کند گرچه ما فقط توانستیم فایل هایی با کیفیت QVGA را تست کنیم. ویدیوهایی با رزولوشن VGA هم در این نرم افزار پخش می شوند.

لینک به دیدگاه

دوربین سه مگاپیکسلی

Samsung M5650 Lindy به یک دوربین 3مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک مجهز است که قادر به ثبت تصاویری با حداکثر رزولوشن 2048*1536 پیکسل است.

دوربین به یک قابلیت خوب تشخیص لبخند هم مجهز شده است. در هنگام فعال بودن این قابلیت فشردن کلید دوربین سریعا منجر به ثبت عکس نخواهد شد . به جای آن بعد از فشردن این کلید دوربین شروع به ردیابی چهره سوژه خواهد نمود . به محض لبخند زدن سوژه ، گوشی به طور خودکار عکس را برای شما ثبت خواهد نمود.

رابط دوربین به خوبی با صفحه نمایش لمسی گوشی سازگار شده است و می توان آنرا جز راحت ترین رابط های کاربری دوربین در گوشی های لمسی دانست.

 

70.jpg69.jpg

68.jpg67.jpg

 

گرچه دوربین Lindy عملکرد فوق العاده ای ندارد اما عملکرد آن برای یک دوربین 3 مگاپیکسلی قابل قبول است. iPhone 3GS در این بخش هیچ برتری خاصی نسبت به Lindy ندارد. کیفیت عکس ها خوب است و آن ها از جزئیات بالا و تراز سفیدی مناسبی برخوردارند. سطح نویز ها هم برای دوربینی در این رده بسیار خوب است و تنها چیزی که می تواند کیفیت تصاویر M5650 Lindy را تاحدی زیر سوال ببرد ، کم بودن اشباع رنگی آن هاست.

ضبط ویدیویی

قابلیت های ضبط ویدیویی دوربین Samsung M5650 Lindy بسیار ضعیف هستند. این گوشی می تواند ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه ضبط نماید.گمان می کنیم ویدیوهای ضبط شده توسط این گوشی تنها برای ارسال توسط MMS مناسب باشند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...