رفتن به مطلب

رابطه بین تماشای تلویزیون و افسردگی چیه؟


ارسال های توصیه شده

تلویزیون و رایانه همچنین باعث اختلال در خواب می شود و این کمبود خواب تاثیرات منفی بر روی رشد فکری و احساسی در افراد نوجوان خواهد داشت.

 

بنا به یافته های یک تحقیق که روز دوشنبه منتشر شد گذراندن زمان زیاد در برابر تلویزیون و یا بازی های رایانه ای در نوجوانی با افزایش نشانه های افسردگی در نزد جوانان ارتباط مستقیم دارد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا در سال هزار و نهصد و نود و پنج در ابتدای این تحقیق زمانی را که چهار هزار و صد و چهل و دو نوجوان صرف دیدن تلویزیون و یا بازی های رایانه ای می کنند مشخص کردند.

این تحقیق قبل از اختراع اینترنت و یا دی وی دی شروع شده است.

بنا بر نتایج این تحقیق، نوجوانان در یک هفته به طور متوسط 5.68 ساعت در برابر رسانه های الکترونیکی صرف می کنند که از این زمان 2.3 ساعت صرف نگاه کردن به تلویزیون، 0.62 ساعت صرف دیدن نوار های ویدئویی، 0.41 ساعت صرف بازی های ویدئویی و 2.3 ساعت صرف گوش کردن به رادیو می شود.

هفت سال پس از آن افرادی که به طور متوسط 21.8 ساله بودند دوباره مورد تحقیق قرار گرفتند و 7.4 درصد انها دچار افسردگی بودند.

دکتر برایان پریماک یکی از محققین گفت در مدل رایانه ای نهایی، شرکت کنندگان در این تحقیق هر چه زمان بیشتری در برابر تلویزیون سپری می کنند، بیشتر در معرض افسردگی قرار می گیرند.

وی همچنین گفت زنان جوان کمتر از مردانی که به همان مقدار در برابر تلویزیون و یا رایانه بودند دچار افسردگی می شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جوانانی که وقت خود را در برابر تلویزیون و یا رایانه سپری می کنند کمتر در فعالیت های اجتماعی، فکری و ورزشی شرکت می کنند.

تلویزیون و رایانه همچنین باعث اختلال در خواب می شود و این کمبود خواب تاثیرات منفی بر روی رشد فکری و احساسی در افراد نوجوان خواهد داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...