رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

خلاصه ی موضوع :

 

39TMS را می توان نتیجه ی انقلابی دانست که تا کنون 150 سال از آن گذشت است . این تاریخ از زمانی شروع می شود که فارادی القای مغناطیسی را کشف کرد و درقرن اخیر در زمان آنتونی بارکر (Dr. Anthony Barker) به اوج خود رسیده است .

این تکنولوژی و روش جدید این امکان را خواهد داد تا بتوان نسل جدیدی از کشف ها و نظریه ها در مورد ساختار و عملکرد فرآیند های شناختی و حسی به عرصه ی علمی معرفی شود .

 

توضیحی در مورد تک فازی و دو فازی :

در دوره های ابندایی TMS ، پالس ها از نوع تک پالسی بودند و با فرکانس کنتر از 0.25 هتز )4ثانیه ) مغز را تحریک می کردند . سپس ای مقدار به 50 هرتز افزایش یافت . در این پیشرفت ، اهمیت کمی به شکل موج جریان داده می شد و پس از مدتی شکل موج برای حالت های تک پالسی به مونوفازیک و برای حالت های تکرار ، به بایفازیک مرسوم شد . تنها جایی که جهت جریان بر روی تحریک تاثیر می گذاشت ، در تحریک کورتکس حرکتی بود .

 

از آنجایی که تغییرات میدان مغناطیسی وابسته به تغییرات جریان بود ، حالت های بایفازیک میدان بیشتر ی را القا می کردند . همچنین مطالعات بر روی سیستم بینایی نشان می دهد که سیکل های ثانویه مهمتر از سیکل اولیه می باشد .

 

آیا TMS اثرات تحریکی دارد یا اثرات مهاری؟

ان سوال از آنجا بر می خیزد که علاوه بر تحریک و به طور مثال تولید فسفین ها در مغز ، TMS می تواند باعث مانع های حرکتی نیز بشود . با توجه به بحث قبل ، TMS بین نورون های مهاری و نورون های تحریکی هیچ فرقی را قائل نیست همچنین نمی توان فهمید و این مسئله را جدا کرد که تحریک ها در جهت ارتودرومیک یا آنتیدرومیک هستند . به همین دلیل بهتر است که بگوییم که TMS رفتاری تصادفی دارد . ( تر و خشک را با هم می سوزاند).برای کار های روانی ،معمولا روانشناس های از مهاری بیشتر خوششان می آید از آنجایی که به بیمار فعالیت ی را می دهند و قسمتی از مغز که مربوط به این کار است را از کار می اندازند .( به عبارتی ، نویزی را در سیستم پردازشی مغز وارد می کنند). در بعضی از کاربرد ها مشاهده شده است که TMS باعث می شود که بعضی از فعالیت های مغز بهتر شود

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...