رفتن به مطلب

نظم در دکوراسیون و تاثیر آن بر زندگی


ارسال های توصیه شده

چنانچه به دنبال راه حلی فوری و سریع برای نظم و ترتیب بخشیدن به خانه یا محل کارتان هستید، این فهرست توصیه ها که براساس شیوه قدیمی و کاربردی طراحی نظم تهیه شده است، می تواند درمانی برای شما باشد!

 

 

 

 

▪ برای تزیین ورودی خانه یا ساختمان تان از یک آبنما با سایز متناسب با محیط استفاده کنید. صدای شرشر آب، علاوه بر اینکه برای همه ما خوشایند است، در نظر طراحان مرید فلسفه نظم و به ویژه آن دسته از آنها که معتقد به جریان انرژی در محیط هستند، سنبل برکت و سرمایه و حرکت آن به سوی اعضای آن خانه است.

 

▪ مسیر ورودی را از هر گونه هرج و مرج و به هم ریختگی پاک کنید. وسایل اضافه و گلدان های خشکیده را از جلو در ورودی جمع کنید و اجازه دهید انرژی به راحتی وارد خانه شده و در تمامی گوشه و کنارها بچرخد. روزنامه های قدیمی، وسایل دم دستی و خرده ریزهای اضافه را نیز در کمد یا جا کفشی قرار دهید و به آنها سر و سامان ببخشید. باور کنید که یک فضای ورودی خلوت و مرتب تاثیر به سزایی در منظم بودن خانه دارد.

 

▪ اجازه دهید دکور خانه تان شما را معرفی کند. هر کجا که می توانید از کتاب هایتان برای تزیین دیوارها و قفسه ها استفاده کنید، البته به خاطر داشته باشید که در مرحله اول این کتاب ها برای مطالعه کردن خریداری شده اند و نه برای دکوراسیون داخلی منازلمان! پس به نحوی آنها را بچینید که قابل دسترسی بوده و هرگاه که خواستید بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

▪ قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید که بهترین و اولین روش برای مرتب کردن فضای زندگی، تعمیر کردن درها و وسایلی است که احتیاج به تعمیر دارند و معمولا ماه ها و حتی سال ها به همان منوال از آنها استفاده می شود. لولا هایی که ماه ها قیژقیژ می کنند، گلدان های شکسته ای که تبدیل به بخشی از فضای داخلی یا خارجی شده اند، کمدی که یک پایه اش کنده شده و… ممکن است شما به تمام اینها عادت کرده باشید، ولی بعد از تعمیرشان متوجه خواهید شد که چقدر حال تان بهتر می شود!

لینک به دیدگاه

▪ از تاثیر گیاهان طبیعی بر زندگی تان غافل نشوید. تنها با قرار دادن چند گلدان گل کوچک در اتاق خواب تان بخشی از طبیعت را به خانه بیاورید و شادتر زندگی کنید. اگر در اتاق تان جای کافی برای قرار دادن گلدان ندارید، می توانید از فلاور باکس هایی که روی حفاظ پشت پنجره نصب می شوند، استفاده کنید.

 

▪ یک نکته مهم در مورد چیدمان اتاق خواب اینکه بهترین جا برای قرار دادن تخت خواب، دورترین نقطه نسبت به در ورودی اتاق و البته روبه روی آن است. تخت را باید به نحوی قرار دهید که به بیرون هم دید داشته باشید تا احساس امنیت و آرامش بیشتری کنید.

 

▪ هر قطره آب، بخشی از پول تان است که به هدر می رود! اگر می خواهید با خیال راحت و بدون نگرانی از خراب شدن تاسیسات سال ها در آپارتمان یا خانه تان زندگی کنید، بهتر است همواره حواس تان به نشت کردن لوله های داخل ساختمان مانند لوله های سینک و حمام باشد. با چک کردن منظم این لوله ها می توانید، مطمئن باشید که جلو خیلی از خرابی ها و خرج های اضافه و سنگین را خواهید گرفت. چنانچه می خواهید برای مدتی به مسافرت بروید، شیر آب مرکزی را نیز ببندید.

 

▪ از صداهای زیبا هم می توان برای آراستن فضای زندگی یا محیط کار کمک گرفت. یک زنگوله کوچک در بالای در، چوب های بامبویی که به هم می خورند یا یک آبنما در اتاق خواب جزو چیدمان بسیار زیبای خانه به شما می روند، پس از آنها غافل نشوید!

 

▪ میز کارتان را با انرژی جاری در فضا همگام کنید. بهتر است، میز دفتر کار یا اتاق کار خانه تان را رو به در ورودی اتاق قرار بدهید تا به بیرون اشراف داشته باشید. در صورتی که مجبور هستید آن را پشت به در بگذارید می توانید از یک آینه برای دیدن در ورودی اتاق استفاده کنید، در این صورت احساس راحتی و امنیت بیشتری خواهید داشت.

لینک به دیدگاه

تخت در یک اتاق خواب، کلید اصلی چیدمان محسوب می شود و طبیعتا به عنوان نقطه تاکید به کار می رود. قوانین چیدمان در اتاق خواب معمولا بر این اساس هستند:

 

۱) معمولا تخت خواب دو نفره را روبه روی در ورودی در مرکز دیوار قرار می دهند. در این صورت قسمت بالای تخت یا همان کتیبه تخت، بیشترین تاثیر را در دید اول روی بیننده می گذارد. اگر ابعاد اتاق به شما اجازه نمی دهد تا تخت را در مرکز دیوار قرار دهید، گزینه های دیگر برای قرار دادن تخت بسته به طول دیوارهای اتاق قابل تغییر است.

 

۲) تخت را زیر پنجره قرار ندهید، چون باز شدن پنجره ها مشکل ساز خواهد بود. اما قرار دادن تخت بین دو پنجره می تواند گزینه خوب و متعادلی باشد. اگر پنجره ها را باز نمی کنید، می توانید این قانون را نادیده گرفته و تخت را زیر پنجره بگذارید.

 

۳) تخت را جایی که برای باز و بسته شدن در اتاق مشکل ایجاد کند، نگذارید به علاوه مسیر رفت و آمد در، اتاق را با تخت مسدود نکنید.

 

۴) اگر شیوه رایج دکوراسیون داخلی در اتاق خواب را در نظر نگیرید برای اختصاص فضا دست تان بازتر است. مثلا وقتی آنقدر فضا داشته باشید که مورب قرار دادن تخت فضای رفت و آمد شما را نگیرد، می توانید کمی هیجان در چیدمان تان داشته باشید.

لینک به دیدگاه

حتما نباید اتاق بزرگی باشد، تنها کافی است این نکات را در آن رعایت کنید.

 

۱) با نظم دادن به اتاق، آن را بزرگ جلوه دهید. زیرا شلوغی و هرج و مرج فضا را بسته و کوچک می کند.

 

۲) فقط چیزهایی را که لازم دارید در اتاق بچینید.

 

۳) تا می توانید یک تخت جمع و جور برای اتاق تان تهیه کنید.

 

۴) برای مبلمان و سایر رنگ های اتاق از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر نشان دهد.

 

جدا از سایز اتاق خواب تان برای هرچه راحت تر بودن در آن، این موارد را در نظر بگیرید:

 

۱) از پاتختی استفاده کنید. بعد از مطالعه یا تماشای تلویزیون این میز ها می توانند مفید باشند. اگر چراغ خواب برای اتاق در نظر دارید، حتما باید این میزها را تهیه کنید.

 

۲) سعی کنید تا فضایی برای حداقل یک صندلی راحتی در اتاق ایجاد کنید. این صندلی ها برای استراحت روزانه، مطالعه و… بسیار کاربرد دارند.

 

۳) کل اتاق را موکت کنید. علاوه براینکه سر و صداها را کاهش می دهد، دمای اتاق را هم حفظ می کند.

لینک به دیدگاه

نوجوانان معمولا می دانند در اتاق شان چه می خواهند، بنابراین کار شما راحت است. مهم نیست که این اتاق مطابق سلیقه شما یا با کل خانه، هارمونی داشته باشد همین که بتوانید آنها را راضی کنید، کافی است. سلایق آنها و احتیاجات شان با شما متفاوت است، سعی نکنید تمایلات خود را به آنها تحمیل کنید، چراکه دو ماه بعد باید کل اتاق و مبلمانش را دوباره تغییر دهید تا آنها از اتاق شان راضی باشند.

 

در کل، در اتاق آنها باید فضایی با میز و صندلی یا… برای میهمان هایشان داشته باشد تا مزاحم هم نشوید.

لینک به دیدگاه

امنیت را در ذهن داشته باشید. مهم ترین نکته در این اتاق ها همین است. کودک شما اولین قدم هایش را در این اتاق بر می دارد و باید مطمئن باشید که از هر لحاظ ایمن است، هرچند در هر صورت باید تمام مدت چشم تان به آنها باشد، ولی باز هم کار از محکم کاری عیب نمی کند.

 

۱) تخت کودک را کنار پنجره قرار ندهید.

 

۲) ابعاد تخت و حفاظ های کنار آن باید استاندارد باشد. کودک نباید قادر باشد از این حفاظ ها بگذرد.

 

۳) حتی المقدور سعی کنید از کمد هایی استفاده کنید که به دیوار وصل می شوند، هر چقدر هم که کمد ها سنگین باشند احتمال برگشتن آنها وجود دارد. پس اگر به دیوار نصب شده باشند خیالتان راحت تر است.

 

۴) تمام دستگیره ها باید گرد باشند. کلا از قرار دادن وسایل لبه دار و تیز در اتاق کودک خودداری کنید.

 

۵) تمام پریزهای برق را با محافظ های پلاستیکی بپوشانید.

 

۶) کف را موکت کنید تا کودک به راحتی بتواند در اتاقش چهار دست و پا برود و بازی کند.

لینک به دیدگاه

در نظر گرفتن یک اتاق برای میهمان به میهمانان عزیزتان امکان این را می دهد که شب را راحت بگذرانند. برای شما هم راحت تر است که بدون به هم ریختن فضای خانه و رخت خواب پهن کردن و… پذیرای میهمانان باشید، البته اگر جای کافی در خانه داشته باشید.

۱) تخت اتاق میهمان باید جمع و جور باشد و فضای زیادی را اشغال نکند. حتی می توانید به جای تخت از مبل های تخت خوابشو نیز استفاده کنید تا بتوانید اتاق میهمان را برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کنید. این اتاق می تواند شامل میز کامپیوتر، تلویزیون و… باشد.

۲) اگر میهمان راه دور زیاد برایتان می آید، یک کمد در اختیارشان قرار دهید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

۳) روتختی و وسایل خواب اتاق میهمان بیشتر از زیبایی باید جلوه تمیزی داشته باشند.

لینک به دیدگاه

اولین هدف در این نوع دکوراسیون، ایجاد محیطی از هر جهت آرام است.

 

 

با توجه به شدت فشارهای روزانه، ایجاد محیطی آرام و کاملا آماده در خانه برای تمرکز و تمدد اعصاب ضروریست. برای این کار یک جای خاص که می‌تواند اتاق‌پذیرایی، اتاق‌خواب، حیاط یا باغ باشد را به محلی برای تمرکز خود اختصاص دهید.

 

 

یکی از مهم‌ترین عوامل استرس‌زا، بودن در کنار وسایل زیاد است که مانع تمرکز و رسیدن به آرامش می‌شود. جاهایی مانند آشپزخانه و نزدیک به کمد و سرویس‌های بهداشتی حتی با وجود بسته‌بودن در آن‌ها، به هیچ عنوان مناسب نیست. جایی را انتخاب نمایید که احساس ‌کنید می‌توانید فکر خود را آزاد نموده و به آن چیزی که دوست دارید انجام شود، فکر کنید.

 

 

از نظر شلی بکز طراح و دکوراتور، لازمه یک محیط آرام، سادگی است. با انتخاب رنگ صحیح برای محیط جدید خلوت شده، خود را برای تمرین رسیدن به آرامش آماده کنید.

 

 

برای این منظور، از رنگ‌های خنثی برای دیوارها استفاده کنید. خاکستری، بژ و رنگ‌های مشابه مناسبند. در بعضی قسمت‌ها، از رنگ‌های تیره‌تر مانند سبزآبی استفاده نمایید.

 

 

طبق تحقیقات انجام شده سبز روشن، سبزمایل به آبی و رنگ‌های گرفته شده از رنگ‌های زمینی حتی چوب قهوه‌ای تیره به عنوان یک استثناء، انتخاب مناسبی است.

 

 

می‌توانید دیوارها را رنگ کنید یا آن‌ها را خنثی نگه داشته با بژ و رنگ‌های طبیعی نورپردازی کنید.

 

 

یک کار هنری مورد علاقه که می‌تواند حتی عکس سیاه و سفید گرفته شده از یک سفر خوشایند باشد، را به محیط اضافه کنید. قرار دادن یک کارهنری، حس خوشایند و زیبایی در فضا ایجاد می‌کند.

 

 

به گفته "ورنر برند مایر" عضو موسسه فنگ‌شویی پورتلند مین، اولین قدم در ایجاد حس معنوی در یک محیط، بودن در محیط دارای اجزاء طبیعی مانند پوشش پارکت، ایجاد صدای چکه‌های آب توسط فواره، پوشش گیاهی و نور ملایم است.

 

 

به جای نخل و کاکتوس که دارای برگ‌های تیزند، بهتر است از گیاهان دارای برگ‌های گرد و نرم یا مثلا بامبو به عنوان نمادی از چوب، استفاده کنید.

 

 

آبشار یا آکواریوم به شرطی که کاملا تمیز و عاری از جلبک باشند، برای این محیط و ایجاد انرژی مثبت مفیدند.

 

 

در چنین فضایی، نیازی به داشتن نور زیاد و خیره‌کننده نیست. از نور در جایی که احساس نیاز به آن می‌کنید، استفاده نمایید. سعی کنید محیط سایه روشن یا دارای نوری سایه‌دار باشد.

 

 

عناصر بصری در حکم آجر و ملات برای این منظورند. بوی خوشایند و صداهای آرام‌بخش هم نقش مهمی در این قضیه دارند. شمع‌های معطر اسطوخودوس و بودن در کنار چوب سدر، حال و هوای خاصی ایجاد می‌کنند.

 

 

نوع صدا یا موسیقی بهتر است مطابق با حالت فرد باشد. حتما لازم نیست صدایی خاص مثلا صدای فلوت باشد، بلکه می‌تواند هر چیزی باشد. گوش دادن به موسیقی و آهنگی که به شما آرامش و حس خوبی دهد، کافیست.

 

 

می‌توانید در حیاط یا پاسیو هم به دنبال این حس باشید. اساس کار سادگی است. از سنگ‌های مختلفی که هنگام پیاده‌روی جمع کرده‌اید، استفاده و آن‌ها را چیدمان کنید یا از همان سنگ و خاک منطقه استفاده نمایید. استفاده از چیزهای بومی حس یکپارچه‌تری ایجاد می‌کند.

 

 

آب را به محیط اضافه کنید. با تعبیه یک آبشار از صدای آب لذت ببرید. از چند حوضچه کوچک و ریختن آب از یکی به دیگری برای آرامش بیش‌تر بهره ببرید.

 

 

با نشستن بر روی یک نیمکت سنگی بزرگ یا تخته چوب در کنار آب و گیاهان ساده برای به فکر رفتن آماده شوید.

 

 

به طور خلاصه هنگام تمرین نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

 

- دور خود را خلوت کنید.

- به انرژی منفی نه بگویید

 

 

 

 

برای ایجاد محیطی سرشار از انرژی مثبت، نکات زیر را دنبال کنید:

 

 

- چند ظرف دارای غذا و شیرینی داخل اتاق بگذارید.

- یک ناقوس کوچک در گوشه اتاق نصب کنید.

- عود مورد علاقه خود را روشن کرده، بگذارید بوی آن آرام آرام کل خانه را فرا بگیرد.

- هر چیزی که معانی بد دارند را دور بریزید.

- کامپیوتر، تلویزیون و وسایل‌برقی را از قسمت مورد نظر دور کنید.

لینک به دیدگاه

گاهی احساس می کنیم که آسایش و آرامش از خانه ی کوچک ما رخت بر بسته است.

 

 

خانه باید به کاهش استرس و آرامش ما کمک کند. خانه مانند سدی در برابر هرج و مرج دنیای خارج قرارمی گیرد و ما آن را به خاطر محیط بدون اضطرابی که فراهم میکند دوست می داریم.

 

 

حال راهکارهایی برای ایجاد محیطی آرام در خانه کوچک به شما ارائه می دهیم::

 

 

 

 

 

 

در برابر چشمانی که جویای آرامش درونی هستند، ضیافت بصری خلق کنید.

 

 

تصاویری از قبیل باغ و فضای آزاد، نقاشی منظره که بعد دید ما را وسعت می دهند، رنگهای سرد و آرام، و ... تمامی اینها فضای خانه را صمیمانه و آرامش بخش می کنند.

 

 

تناژ های ملایم زرد، سبز، قهوه ای و رنگهای خاکی و طبیعی را انتخاب کنید.

 

 

نقاشی گچ کاری ها، دیوار و سقف با تک رنگ آبی آسمانی به ایجاد فضایی آرام کمک می کنند و از طرفی فضا را نیز بزرگتر جلوه می دهند.

 

 

سکوت، صدای آبشار یا رودخانه و موسیقی کلاسیک و موزون آرامش بخش و گوش نواز هستند.

 

 

 

 

از آنجا که اتاق خواب مکانی برای استراحت است، تا حد امکان کامپیوتر، تلویزیون، وسایل ورزشی و کتاب ها را در این اتاق قرار ندهید.

 

 

بهتر است آنها را در کمد و کشو ها نگاه دارید و هنگام خواب در آنها را بسته تا توجه شما را به خود جلب نکنند., .

 

 

 

 

 

 

برای آنکه احساس راحتی کنید خانه خود را منظم و مرتب، شسته و رفته نگاه دارید.

 

 

قرارداشتن هر چیز در جای خود، تخت مرتب، حوله صورت، و گاز تمیز، فشار کاری و اضطراب روزانه شما را کاهش خواهد داد.

 

 

 

 

به خاطر وجود عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ های گوناگون و گیاهان خانگی و باغچه ای، در طراحی داخلی به سبک شرقی، با ایجاد محیطی طبیعی، هماهنگی و آرامش را افزایش می دهد.

 

منبع: ایران دکور

لینک به دیدگاه

سیاری از مردم رنگ‌های طبیعی مانند رنگ صدف، شیر، نان و سنگ‌ها را رنگ‌های واقعی نمی‌دانند. اما اینها نیز ارزشی برابر با دیگر رنگ‌های شناخته شده مانند قرمز و سبز داشته و از قدرت و تاثیرگذاری دیگر رنگ‌ها برخوردار هستند. رنگ‌های طبیعی اشیایی آشنا را در خاطر ما زنده می‌کنند. مانند نان برشته، ماسه، مرمر و گندمزارهای زرین. در مجموعه رنگ‌های طبیعی بافت نیز به اندازه رنگ اهمیت می‌یابد.

 

 

 

 

 

 

سطح زبر و بافت درشت گونی را با سطح صیقلی و پرداخت شده یک قطعه مرمر مقایسه کنید. در این مجموعه رنگی از تفاوت میان بافت‌ها نیز همپای گوناگونی رنگ‌ها بهره گرفته می‌شود. این رنگ‌ها در فضای خانه آرامش و صفا می‌آفرینند. مجموعه رنگ‌های طبیعی در اتاق‌هایی که از نور خوبی برخوردارند، نمایی ایده آل می‌یابند. رنگ‌های ملایم و خاموش سفید و کرم در کنار انواع مختلف چوب می‌توانند نمونه‌ای هماهنگ و آرامش بخش از این مجموعه را به نمایش بگذارند که در گوشه و کنار با رنگ‌های پرمایه‌تر این گروه آراسته شده است. اگرچه ممکن است استفاده و ترکیب رنگ‌های طبیعی ساده‌تر از سایر گروه‌های رنگی به نظر برسد، اما به کارگیری توام با موفقیت آن شاید بیش از هر گروه دیگری از رنگ‌ها نیاز به مهارت داشته باشد. کلید رمز استفاده موفق از این پالت رنگی ترکیب صحیح رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون در کنار هم است. از آنجا که رنگ های طبیعی اغلب ملایم و خاموش هستند از میزان تاثیر کافی بر بیننده برخوردار نیستند و از این رو باید به بعد دوم سطح یعنی بافت متوسل شویم.

 

در اینجا بافت سطوح حتی بیش از رنگ آنها نقش دارد. در دکوراسیون اتاقی با مجموعه رنگی طبیعی می توانید از بافت های گوناگون خز، کتان، ابریشم، سنگ و شاخه های خشک بهره بگیرید. برای دستیابی به یک ترکیب موفق از بافت هایی با تفاوت و کنتراست چشمگیر استفاده کنید، مانند پارچه های مخمل در کنار سطوح شیشه ای یا فلزی. در طراحی دکوراسیون یک اتاق با این پالت رنگی سادگی را رعایت کنید. سادگی و بی پیرایگی از خصوصیات بارز این گروه رنگی است. از انباشتن اتاق با وسایل متعدد بپرهیزید. برای طراحی یک اتاق با این پالت رنگی از خانه های ژاپنی الهام بگیرید که اغلب سادگی، ویژگی چشمگیر آنها است و در گوشه و کنار خانه اشیایی زیبا برای جلب نظر بیننده به چشم می خورد مانند یک مجموعه گلدان و یا مجموعه‌ای از ظروف چینی ظریف که به کانون توجه تبدیل شده اند. اگرچه این سبک در غرب یکی از مدرن‌ترین سبک‌های دکوراسیونی است، اما از گذشته های دور در ممالک شرقی آشنا و متداول بوده است. پیروان سبک فنگ شویی معتقدند در چنین فضاهایی انرژی آزادانه جریان می یابد و موجب یک زندگی خلاق تر و رضایت‌بخش‌تر می‌شود.

لینک به دیدگاه

رنگ‌های بی شمار این گروه ضمن تنوع چشمگیر از هماهنگی و تناسب ویژه ای نیز برخوردارند. چنانکه می‌توان بدون نگرانی از ناهماهنگی، تعداد زیادی از رنگ های این مجموعه را در یک فضا مورد استفاده قرار داد. این پالت رنگی بهترین نما را در یک فضای بزرگ با نور طبیعی فراوان خواهد یافت.

 

برای جذابیت بخشیدن به چنین مجموعه‌ای به دنبال اشیایی با سطوح گوناگون نرم، سخت، براق و مات باشید. این سطوح را می‌توان در اشیای مختلف یافت. مانند یک قطعه آینه که به دیوار بالای شومینه نصب شده باشد و یا یک روکش مبل یا کوسن از جنس خز، کوزه‌های سفالی و مجسمه‌های چوبی. در گوشه و کنار اتاقی که با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی شده است، به اشیایی با یک رنگ قوی و پرمایه نیاز داریم تا بر سایر رنگ‌ها غلبه یابد. بهترین رنگ برای این منظور قهوه ای شکلاتی است که آکسانی ایده آل برای این مجموعه است و ضمن آنکه از قدرت کافی بهره‌مند است، با سایر رنگ‌های این مجموعه نیز همخوان و هماهنگ است.

 

قهوه‌ای را می‌توان به هر میزان در مجموعه رنگ های طبیعی به کار برد. انواع سفید از سفیدهایی با ته مایه آبی گرفته تا صورتی، زرد یا خاکستری به خوبی در این گروه جای می‌گیرند، جز سفید خالص و درخشان که باید با دقت بیشتری در این مجموعه مورد استفاده قرار گیرد. خاکستری نزد بسیاری از مردم رنگ جذابی نیست و می‌تواند سرد و کسل کننده به نظر برسد. اما از آنجا که در طبیعت به وفور یافت می‌شود، می‌تواند در گروه رنگ‌های طبیعی زیبا جلوه کند. آنچه موجب می‌شود خاکستری در گروه رنگ‌های طبیعی به خوبی جای بگیرد، توانایی ترکیب بالای آن است. این رنگ می‌تواند پس زمینه ای مناسب برای هر رنگ دیگر باشد. رنگ خاکستری نیز باید در اتاق‌هایی که از نور طبیعی فراوان برخوردارند، مورد استفاده قرار گیرد، در غیر این صورت کسل کننده به نظر خواهد رسید. در اتاق هایی با نور کم باید این کاستی با میزان فراوانی از نور مصنوعی جبران شود. کرم گرم ترین رنگ در گروه رنگ‌های طبیعی است و به همین دلیل یکی از محبوب ترین رنگ ها است. قابلیت ترکیب قابل ملاحظه آن با رنگ های گوناگون نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت آن است. کرم را می توان با هر رنگی به کار برد. رنگ کرم نمایی کلاسیک و باشکوه به فضا می‌بخشد که کمتر رنگی قادر به ایجاد آن است. بنفش بادنجانی و قهوه‌ای شکلاتی آکسان های مناسب برای دکوراسیونی بر مبنای رنگ کرم هستند.

 

روزنامه شرق

لینک به دیدگاه

زدگی در شهرهای صنعتی باعث شده که انسان بیشتر خواهان احساس آرامش و راحتی در خانه باشد و در صورت شاغل بودن پس از بازگشت به منزل، دوست دارد در محیطی آرام و دلپذیر هر چند کوچک، شب را به صبح برساند تا روز دیگری شروع شود. پرسشی که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته، این است که چگونه می شود این محیط را فراهم کرد تا همه اعضای خانواده بتوانند از آن بیشترین لذت را ببرند؟ از آنجایی که افراد به دلایلی نمی توانند در خانه های ویلایی یا خیلی شیک و بزرگ زندگی کنند به خانه های کوچک روی می آورند.

 

این خانه ها نیز به دلیل کوچکی، زیبایی چندانی ندارند. پس چگونه می توان علیرغم کوچکی خانه ها، آنها را بزرگ، زیبا و جذاب جلوه داد و در عین حال از زیبایی آن لذت برد؟ ما چند پیشنهاد برای شما که به محیط خانه خود اهمیت می دهید، داریم که اگر به آنها عمل کنید مطمئنا خانه ای زیبا و محیطی دلچسب خواهید داشت. اگر به موارد ذیل عمل کنید، می بینید که حتی در خانه های کوچک هم می توانید احساس شادی و دلبازی داشته باشید. امیدوارم که این توصیه ها را جدی بگیرید.

 

 

گذاشتن عکس هایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار منزل بسیار خوب است اما از افراط خودداری کنید، به خصوص در مورد عکس های خودتان.

 

اضافه کردن گیاه، سنگ،صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزیینات خانه، تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده دارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد.

 

 

هرگز سعی نکنید در تزیین منزل به کمال مطلق دست یابید. خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنای کمی به هم ریختگی است. بنابراین همه چیز نباید همیشه درست درجای خود باشد.

 

با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه، روحیه شادی به افراد بدهید.

 

 

سعی نداشته باشید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنید بلکه باید بر هماهنگی رنگ ها توجه کنید. تزیین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد.

 

در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا، خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح، رنگ و پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.

لینک به دیدگاه

هنگام جور کردن پارچه هایی با طرح های مختلف یک یا دورنگ پایه را همسان در نظربگیرید.

 

لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام، حس با صفایی به خانه می دهد و آن را به یک آشیانه گرم مبدل می کند.

 

 

به خاطر داشته باشید که گاهی یک گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یک گردنبند با گوشواره و دستبند یک شکل جلب توجه می کند. در چیدن لوازم منزل نیز این قانون وجود دارد. ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آن که در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یک سری مبلمان و میز و صندلی یک شکل خواهد بود.

 

حمام و سرویس های بهداشتی خانه را با شمع تزیین و با صابون های خوشبو، عطرآگین کنید.

 

 

جزئیات کوچک مانند رومیزی، بشقاب ها، لیوان ها، زیربشقاب ها، گل و دیگر لوازم روی میز را که تفاوت فراوانی ایجاد می کنند از یاد نبرید. این رنگ ها و ریزه کاری ها ممکن است به نظر دست وپاگیر باشند اما آن قدر موثرند که ارزش زحمت را دارند.

 

در انتخاب لوازم فلزی به دنبال کیفیت باشید و در صورت لزوم لوازم کهنه را عوض کنید. سینک ظرفشویی، شیرآلات و امثال آن به تدریج به نظر نمی آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر نمای کلی خانه می گذارد.

 

 

از آن جایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند.

 

اتاق های خود را پر از وسایل نکنید. هر چیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می شود، کمی از این و کمی از آن کافی است. مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت، ظروف فلزی کوچک و بزرگ، اشیای چوبی، کاغذ دیواری و برگ های طلایی پر نکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت، غافل گیری های خلاقانه ترتیب دهید. طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی هایی از تزیینات زیبایی که دوستشان دارید.

 

 

در پایان، مهم ترین چیز در خانه پرده است. به این ترتیب که اگر خانه کوچکی دارید سعی نکنید پرده هایی که والان دارند را به آن آویزان کنید چون هر چه پرده ضخیم تر و پرلایه تر باشد خانه را کوچک تر جلوه می دهد. بنابراین برای خانه های کوچک از پرده های تور و یک لایه که از آن چیزی آویزان نیست، به عبارتی والان ندارد، استفاده کنید یا در صورت تمایل از والان های کوچک و خیلی ظریف استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

 

سعی کنید شاخه گل ها را بلند بگیرید و هنگام چیدن گل از شاخه، این کار را به آرامی و حتی الامکان به وسیله قیچی مخصوص انجام دهید.

هیچ می دانستید که عسل به جز این که خواص زیادی دارد، در حفظ شادابی گل هم اثربخش است؟ برای این منظور کافی است پس از چیدن گل، کمی عسل به انتهای ساقه آن بمالید.

 

هنگام جابه جا کردن قلمه های گل نیز برای آن که خشک نشود، می توانید طبق روش بالا از عسل استفاده کنید.

به محض آن که گل را از شاخه جدا کردید، آن را مدتی در آب نیم گرم سپس در آب سرد قرار دهید. این عمل به دوام گل های شما کمک خواهد کرد.

 

هر روز آب گل های خود را عوض کنید. چند دقیقه ساقه گل ها را در آب گرم قرار دهید و توجه داشته باشید که هربار آب گل ها را عوض می کنید، اندکی از انتهای ساقه آن بچینید تا گل های شما تازه تر بماند.

اضافه کردن مقدار بسیار کمی نمک یا شکر (به اندازه یک نوک انگشت) نیز به گل های شما جان تازه ای می بخشد.

 

.persianpersia

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...